Οδηγούμε το νέο SEAT Arona (+τιμές, εξοπλισμοί, κινητήρες)

Το SEAT Arona ήρθε και στην Ελλάδα για να αποτελέσει το δεύτερο μέλος της νεοσύστατης οικογένειας των SUV της SEAT μετά το Ateca. Μία οικογένεια που αναμένεται να μεγαλώσει ακόμα περισσότερο στα τέλη του 2018 με ένα ακόμα μοντέλο το οποίο θα τοποθετηθεί στην κορυφή της γκάμας. Έτσι η ελληνική αντιπροσωπεία οργάνωσε μία πρώτη παρουσίαση για το SEAT Arona όπου ταξιδέψαμε μέχρι τα χωριά Καταλώνια και Αρωνάς στους πρόποδες του Ολύμπου για να έχουμε την πρώτη δοκιμή μαζί του.

Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή SEAT Ibiza 1.0 Eco TSI 95 PS

Από 14.900 ευρώ με μοτέρ 1.0 TSI

Οι τιμές του SEAT Arona ξεκινούν από τα 14.900 ευρώ με κινητήρα 1.0 TSI 95 ίππων στην έκδοση Reference η οποία μεταξύ άλλων περιλαμβάνει ABS, ESP, HHC, Front Assist με προστασία πεζών, προειδοποίηση απώλειας πίεσης ελαστικών, έξι αερόσακους, μηχανικό κλιματισμό Climatic, υπολογιστή ταξιδίου, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικούς καθρέπτες, αισθητήρες φωτός, κιάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος, διαιρούμενη πλάτη πίσω καθίσματος, προβολείς αλογόνου με φώτα ημέρας, ηχοσύστημα με οθόνη αφής 5 ιντσών, θύρες SD, Aux-In και USB, Βluetooth καθώς και χειριστήρια στο τιμόνι. Η αντίστοιχη έκδοση με κινητήρα πετρελαίου 1.6 TDI και 95 ίππους κοστίζει 16.900 ευρώ.

Δείτε εδώ όλες τις τιμές του SEAT Arona και εδώ τον εξοπλισμό των υπόλοιπων εκδόσεων Style, Xcellence και FR.

Ξεχωριστή αλλά «εταιρική» εμφάνιση

Το SEAT Arona έχει μήκος 4.138 χλστ., πλάτος 1.780 χλστ. και ύψος 1.552 χλστ. ενώ το μεταξόνιό του αγγίζει τα 2.566 χλστ. Το τελευταίο μαρτυρά και τη συγγένεια του μοντέλου με το SEAT Ibiza καθώς βάση του Arona αποτελεί η πλατφόρμα MQB A0. Βασικό και ιδιαίτερο όμως χαρακτηριστικό η απόσταση των 190 χλστ. από το έδαφος όταν το μεγαλύτερο Ateca έχει 170 χλστ. στις δικίνητες και 180 χλστ. στις τετρακίνητες εκδόσεις. Μία απόσταση που δημιουργεί την αίσθηση ενός ικανού SUV.

Το SEAT Arona δείχνει από την πρώτη στιγμή ότι είναι μοντέλο της ισπανικής φίρμας. Το εμπρόσθιο τμήμα υιοθετεί την εταιρική ταυτότητα των Ibiza και Ateca. Με το τελευταίο υπάρχουν σαφείς συγγένειες τόσο κατά μήκος του αμαξώματος όσο και στο πίσω μέρος. Η βασικότερη όμως διαφορά εντοπίζεται στην ύπαρξη της διχρωμίας (μαύρο, γκρι, πορτοκαλί οι επιλογές) στην οροφή που είναι στο βασικό εξοπλισμό των εκδόσεων Xcellence και FR και δημιουργούν μία πιο ξεχωριστή αλλά και νεανική εικόνα. Μία διχρωμία που ξεχωρίζει ακόμα περισσότερο από το φιλέτο αλουμινίου στο C-Pillar.

Πρακτικό και καλαίσθητο εσωτερικό

Seat Arona 2018 1280 5fb

Η καμπίνα του SEAT Arona προέρχεται αυτούσια από το SEAT Ibiza. Αυτό συνεπάγεται μία σύγχρονη εικόνα που δεν εντυπωσιάζει αλλά είναι όμορφη και άκρως λειτουργική. Διακρίνεται η οθόνη των 5 ή 8 ιντσών (ανάλογα με την έκδοση) του συστήματος ψυχαγωγίας στην κεντρική κονσόλα, ο πληρέστατος πίνακας οργάνων ενώ το φιλέτο που διατρέχει το ταμπλό ζωντανεύει αρκετά την εικόνα.

Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί μπορεί να είναι σκληρά, ωστόσο είναι άκρως ποιοτικά ενώ επιπρόσθετα έχουν πολύ καλό φινίρισμα και σωστή συναρμογή. Από πλευράς εργονομίας δεν υπάρχει κάποιο φάουλ ενώ οι θήκες για μικρά και μεγάλα αντικείμενα είναι οι αναμενόμενες. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι άνω του μέσου όρου της κατηγορίας, ενώ εύκολη είναι η επιβίβαση – αποβίβαση. Τέλος ο χώρος των αποσκευών προσφέρει 45 λίτρα περισσότερα από το Ibiza φτάνοντας αισίως τα 400 λίτρα τα οποία είναι πλήρως αξιοποιήσιμα.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή SEAT Ateca 1.6 TDI

Πληρέστατη γκάμα κινητήρων – κιβωτίων

Το SEAT Arona προσφέρεται με κινητήρες βενζίνης 1.0 ECO TSI σε εκδόσεις με 95 και 115 ίππους και 1.5 EVO TSI με 150 ίππους. Η γκάμα στο πετρέλαιο περιλαμβάνει τον 1.6 TDI με 95 και 115 ίππους ενώ μελλοντικά θα προστεθεί στη γκάμα και κινητήρας TGI με φυσικό αέριο / βενζίνη. Οι εκδόσεις των 95 ίππων συνδυάζονται με μηχανικό πεντατάχυτο κιβώτιο και οι υπόλοιπες με μηχανικό εξατάχυτο. Όσοι επιθυμούν αυτόματο κιβώτιο DSG επτά σχέσεων θα πρέπει είτε να επιλέξουν τον 1.0 ECO TSI των 115 ίππων είτε τον 1.6 TDI των 95 ίππων.

Πληρέστατο σύνολο στο δρόμο

GU0B0771b

Κατά την πρώτη αυτή δοκιμή του SEAT Arona είχαμε στη διάθεσή μας τον τρικύλινδρο 1.0 ECO TSI κινητήρα με τους 115 ίππους και το μηχανικό κιβώτιο. Το εν λόγω μοτέρ σημειώνει πολύ καλές επιδόσεις σε όλους τους τομείς (επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,8 δλ. και τελική ταχύτητα 182 χλμ./ώρα) Ακόμα και με πλήρες φορτίο στον αυτοκινητόδρομο διατηρούσε εύκολα μία υψηλή ταχύτητα ταξιδίου ενώ στο επαρχιακό κομμάτι και στην πόλη η ροπή των 200 Nm κινούσε και εκκινούσε εξίσου ικανοποιητικά το ελαφρύ αμάξωμα (1.187 κιλά με οδηγό).

Η ανάρτηση είναι πολύ άνετη και γενικά καλό βαθμό λαμβάνει η ηχομόνωση, ωστόσο ο 1.0 ECO TSI γίνεται πιο αντιληπτός στην καμπίνα από ότι στο Ibiza. Το τιμόνι είναι γρήγορο και άμεσο στις εντολές του οδηγού ενώ πολύ εύχρηστος είναι και ο επιλογέας του κιβωτίου. Η πρώτη εικόνα του SEAT Arona είναι ότι πρόκειται για ένα πληρέστατο σε όλους τους τομείς μοντέλο που είναι ικανό να αποτελέσει ακόμα και το μοναδικό αυτοκίνητο μίας σύγχρονης ελληνικής οικογένειας.

Περισσότερα για το SEAT Arona σύντομα όταν και θα το έχουμε για πλήρη δοκιμή στο www.autogreeknews.gr.

Get it on Google Play Download on the App Store