Με το Ateca η SEAT μπήκε από τα τέλη της προηγούμενης χρονιάς με πολλές αξιώσεις στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV μοντέλων. Η γκάμα του είναι πλήρης, προσφέροντας στον υποψήφιο αγοραστή 2κίνητες ή 4κίνητες εκδόσεις με turbo μοτέρ βενζίνης ή diesel από 1.0 έως και 2.0 λίτρα. Εμείς, μετά την προ ολίγων μηνών δοκιμή της πολύ ενδιαφέρουσας βενζινοκίνητης έκδοσης με τον 1.000άρη TSI των 115 ίππων, δοκιμάζουμε και την diesel έκδοση του μοντέλου με τον 1.600άρη TDI κινητήρα αντίστοιχης ισχύος. Οι τιμές του Ateca με αυτόν τον κινητήρα ξεκινούν από τα 23.950 ευρώ, με την αρχική έκδοση να έχει ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού, από το οποίο απουσιάζουν μόνο οι ζάντες αλουμινίου. (δείτε εδώ τη δοκιμή του SEAT Ateca 1.0 Eco TSI)
Ροπάτο μοτέρ με πολύ καλή οικονομία
Ο 1.600άρης TDI κινητήρας πετρελαίου του Ateca είναι ο γνώριμος 16βάλβιδος, 4κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας των 1.598 κ.εκ. του VW Group. Η ονομαστική απόδοση της ισχύος του είναι 115 ίπποι στις 3.250 με 4.000 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ροπή του είναι 250 Nm στις 1.500 με 3.250 σ.α.λ. Το κιβώτιο με το οποίο συνδυάζεται είναι μηχανικό 6τάχυτο, με πολύ καλή αίσθηση κατά το κούμπωμα των σχέσεων, αλλά και με σχετικά μακριά κλιμάκωση προς όφελος της κατανάλωσης. Στην πράξη, ο κινητήρας εκμεταλλεύεται τη ροπή του που αποδίδεται από χαμηλά για να κινήσει χωρίς πρόβλημα το Ateca, ενώ σε συνδυασμό και με το κιβώτιο φροντίζει ώστε να κρατά σχετικά χαμηλά την κατανάλωση καυσίμου (6,7 λτ./100 χλμ. η μέση τιμή που είδαμε). Σε πιο γρήγορο ρυθμό η ροπή βοηθά τον κινητήρα να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις, όμως το μικρό εύρος της απόδοσής της σε συνδυασμό και με την κλιμάκωση του κιβωτίου περιορίζει ελαφρώς τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Ο θόρυβος και η τραχύτητα του μοτέρ βρίσκεται μέσα στα λογικά πλαίσια των κινητήρων του είδους για την κατηγορία.
Δείτε εδώ όλες τις νέες μας δοκιμές
Ευχάριστο στο δρόμο και με καλή άνεση
Το πετρελαιοκίνητο Ateca στο δρόμο αποκαλύπτει για μια ακόμη φορά όλα τα πλεονεκτήματα που έχει χαρίσει η πλατφόρμα MQB στα μοντέλα του VW Group τα οποία εξοπλίζει. Στιβαρότητα, ευκολία στην οδήγηση, αμεσότητα και γενικότερα, ένα αυξημένο αίσθημα ασφάλειας προσφέρονται στον οδηγό απλόχερα από το μικρομεσαίο SUV της SEAT, σε συνδυασμό πάντα και με την καλορυθμισμένη ανάρτηση. Αυτή, φροντίζει ώστε από τη μία να κρατά το αμάξωμα πιστά στην τροχιά του στις στροφές μειώνοντας τις κλίσεις του, ενώ από την άλλη αποσβένει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς να τις μεταφέρει στο εσωτερικό. Πολύ καλή είναι και η ορατότητα που απολαμβάνει ο οδηγός λόγω των αρκετών γυάλινων επιφανειών, ενώ δεν υπάρχουν και κρυφά σημεία που θα τον δυσκολέψουν στο παρκάρισμα. Το τιμόνι από την πλευρά του είναι όσο ελαφρύ απαιτείται για να διευκολύνει τους καθημερινούς χειρισμούς, χωρίς όμως να χάνει σε πληροφόρηση και ακρίβεια.
Πρακτικό, ποιοτικό και με πολύ καλούς χώρους
Στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του το Ateca diesel δεν διαφοροποιείται σε σχέση με το βενζινοκίνητο μοντέλο. Έτσι, η σχεδίαση του αμαξώματος που βασίζεται πάνω στη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της SEAT, μας φέρνει ένα από τα πιο μοντέρνα SUV της αγοράς, το οποίο σε συνδυασμό και με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, αλλά και τη σχεδίαση των πλαϊνών κολώνων και της οροφής, τονίζει και την πρακτικότητά του. Στο εσωτερικό, η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα, με τα μαλακά και σκληρά στην αφή υλικά να έχουν ένα άκρως ικανοποιητικό φινίρισμα και συναρμογή. Χαρακτηριστικό του Ateca αποτελούν και οι πολύ καλοί του χώροι, αφού 5 ενήλικες θα μεταφερθούν χωρίς πρόβλημα στο εσωτερικό, έχοντας στη διάθεσή τους και ένα μεγάλο πορτ-μπαγκάζ 510 λίτρων.
(+): Σχεδίαση αμαξώματος, ποιότητα κατασκευής, πρακτικότητα-χώροι επιβατών και αποσκευών, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά
(-): Λιτή σχεδίαση εσωτερικού, τραχιά λειτουργία κινητήρα