Το Yaris είναι το απόλυτο best-seller της ελληνικής αγοράς και το πρώτο σε πωλήσεις αυτοκίνητο της Toyota στην Ευρώπη. Το μικρό μοντέλο βρίσκεται στην 3η του γενιά και πλέον, η ιαπωνική φίρμα το ανανεώνει σε διάφορα σημεία της υπόστασής του (εμφάνιση, κινητήρες, εσωτερικό, οδικά χαρακτηριστικά) σε ένα πρόγραμμα αναβάθμισης ύψους 90 εκατομμυρίων ευρώ, θέλοντας να του προσδώσει ακόμα περισσότερα εφόδια στη μάχη έναντι του ανταγωνισμού. Εμείς, ταξιδεύουμε μέχρι το Άμστερνταμ της Ολλανδίας για να οδηγήσουμε το νέο ιαπωνικό best-seller, από όπου και σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις. Σημειώνουμε ότι το ανανεωμένο Yaris θα ξεκινήσει τις πωλήσεις του στην Ελλάδα στις αρχές Μαΐου, σε τιμές από 12.000 ευρώ για το 1.000άρι (Δείτε πιο αναλυτικά τις τιμές του νέου Yaris).
Πιο «φρέσκια» εμφάνιση
Στην εξωτερική σχεδίαση του Yaris η Toyota αλλάζει επιμέρους στοιχεία, που καθιστούν το ανανεωμένο μοντέλο πιο «φρέσκο» από πριν. Προϊόν εξέλιξης του Ευρωπαϊκού Κέντρου Σχεδίασης ED2 της Toyota στη Γαλλία, το ανανεωμένο Yaris αποκτά έναν νέο εμπρόσθιο προφυλακτήρα που φέρει στα άκρα του πιο γλυπτά σχήματα και νέες θέσεις για τους προβολείς ομίχλης με κάθετο ένθετο (χρωμιωμένο ή μη). Ελαφρώς αλλαγμένη είναι η γρίλια της μάσκας, με κυψελλοειδή ή οριζόντιων μπαρών σχεδίαση ανάλογα με την έκδοση, ενώ ανανεωμένα είναι και τα εμπρόσθια φώτα. Περνώντας στο πλάι του αυτοκινήτου, εκεί ξεχωρίζει το νέο χαμηλό διακοσμητικό πόρτας με φινίρισμα χρωμίου ή pianoblack, αλλά και τα τρία νέα σχέδια για τα τάσια και τις ζάντες (15 και 16 ιντσών). Στο πίσω μέρος, με την πρώτη ματιά διακρίνονται τα νέα και μεγαλύτερων διαστάσεων φώτα, ενώ έχει αλλάξει και η σχεδίαση του προφυλακτήρα ιδίως στα άκρα του. Οι αλλαγές στην εμφάνιση του Yaris ολοκληρώνονται με τα δύο νέα χρώματα του αμαξώματος (Hydro Blue και Tokyo Red), που αυξάνουν τη γκάμα σε 10 χρωματικές επιλογές.
Διαβάστε ακόμα: Τα νέα μικρά του 2017
Εσωτερικό που παραμένει πρακτικό και καλοφτιαγμένο
Στην καμπίνα των επιβατών του ανανεωμένου Yaris, οι αλλαγές αφορούν κυρίως στις νέες ταπετσαρίες και επενδύσεις, αλλά και σε κάποια νέα όργανα και χειριστήρια, που στόχο έχουν να προσφέρουν πολύ καλή εργονομία. Έτσι, ο πίνακας οργάνων αλλάζει εντελώς και φέρει δύο νέα αναλογικά όργανα για το στροφόμετρο και το ταχύμετρο που συνδυάζονται με μια πιο ευκρινής TFT οθόνη πληροφόρησης μεγέθους 4,2 ιντσών. Αλλαγμένη είναι και η σχεδίαση των αεραγωγών, ενώ το τιμόνι φέρει νέα διακοσμητικά σε μαύρη λάκα πιάνου. Ο μπλε φωτισμός των οργάνων θυμίζει αυτόν του μεγαλύτερου Toyota Auris και στα καθίσματα υπάρχουν νέες ταπετσαρίες με πιο όμορφο διάκοσμο. Αναβαθμισμένο είναι και το σύστημα πολυμέσων, οι λειτουργίες του οποίου χειρίζονται μέσω της κεντρικά τοποθετημένης οθόνης αφής. Στο ποιοτικό κομμάτι, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ως επί το πλείστον σκληρά στην αφή, με ένα οριζόντιο τμήμα με μαλακό πλαστικό να διατρέχει στο κέντρο του το ταμπλό, ενώ όλο το φινίρισμα και η συναρμογή βρίσκονται σε πολύ καλά επίπεδα. Προσόν τέλος και αυτού του Yaris αποτελούν οι πολύ καλοί εσωτερικοί του χώροι, με άνεση για έως και 4 ενήλικες επιβάτες και πρακτικό πορτ-μπαγκάζ μεγέθους 286 λίτρων.
Στο προσκήνιο ο νέος 1.500άρης βενζινοκινητήρας
Η Toyota προσφέρει στο ανανεωμένο Yaris μια ανανεωμένη γκάμα κινητήρων, στην οποία ξεχωρίζει η προσθήκη του νέου 1.500άρη κινητήρα βενζίνης VVT-IE των 111 ίππων ισχύος. Το μοτέρ αυτό έχει εξελιχθεί με βάση τις μελλοντικές νόρμες ρύπων Euro 6c, διαθέτει 6άρι μηχανικό κιβώτιο και προσφέρει σε σχέση με τον προηγούμενο κινητήρα 1,33 λίτρων-99 ίππων περισσότερη δύναμη, πιο γρήγορες επιδόσεις (π.χ. 0-100 χλμ./ώρα σε 11,0 δλ., -0,8 δλ.), αλλά και μειωμένη κατανάλωση έως και 12% (από 4,6 λτ./100 χλμ.). Αρκετές βελτιώσεις έχουν γίνει και στο βασικό μοτέρ της γκάμας, τον 1.000άρη βενζινοκινητήρα των 69 ίππων, που συνδυάζεται με 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ η υβριδική έκδοση με τον 1.5 λίτρων βενζινοκινητήρα και τον ηλεκτροκινητήρα έχει συνδυαστική ισχύ 100 ίππων, με μέση κατανάλωση από 3,3 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 από 75 γρ./χλμ. Την γκάμα ολοκληρώνει ο 1.400άρης diesel των 90 ίππων, που έχει κατανάλωση 3,5 λτ./100 χλμ. Στην πράξη, το Yaris με τον αρχικό 1.000άρη κινητήρα βενζίνης έδειξε να τα καταφέρνει πολύ καλά στην πόλη και ικανοποιητικά εκτός αυτής, με την πραγματική μέση κατανάλωση να βρίσκεται λίγο πιο πάνω από τα 5,0 λτ./100 χλμ. Ο νέος 1.500άρης κινεί σαφώς πιο άνετα το Yaris και ικανοποιεί με την απόκρισή του στο χαμηλό φάσμα της περιστροφής του, διαθέτοντας ένα μακρύ 6άρι κιβώτιο που εξασφαλίζει χαμηλότερη κατανάλωση στην εθνική. Το υβριδικό τέλος Yaris ταξιδεύει πιο ήσυχα από πριν και έχει μειωθεί ο θόρυβος από τον βενζινοκινητήρα σε καταστάσεις με τέρμα γκάζι, διατηρώντας παράλληλα το πλεονέκτημα της πολύ χαμηλής κατανάλωσης κυρίως στην πόλη, λόγω της λειτουργίας του ηλεκτρικού μοτέρ.
Διαβάστε ακόμα: Ο πρωτοπόρος βενζινοκινητήρας 1.5 λτ. της Toyota
Ευχάριστο στο δρόμο και με βελτιωμένη άνεση το υβριδικό
Κατά την εξέλιξη του ανανεωμένου Yaris η Toyota δεν προχώρησε σε αλλαγές που έχουν να κάνουν με τα οδικά και οδηγικά του χαρακτηριστικά, εκτός από το υβριδικό μοντέλο που αποκτά νέα εμπρόσθια ημιαξόνια και αμορτισέρ, μαζί με ανασχεδιασμένες βάσεις κινητήρα. Επίσης, το ηλεκτρικό τιμόνι έχει νέα χαρτογράφηση υποβοήθησης για καλύτερη απόκριση στις εντολές του οδηγού. Οι παραπάνω επεμβάσεις έχουν βελτιώσει στην πράξη την παρεχόμενη άνεση στο υβριδικό Yaris, που περνά πιο «ήσυχα» και με λιγότερους κραδασμούς από ανωμαλίες του οδοστρώματος. Από εκεί και πέρα, το Yaris συνολικά στο δρόμο διατηρείται ευχάριστο, ευκολοδήγητο και ιδιαίτερα σταθερό σε όλες τις συνθήκες, με λογικές κλίσεις από το αμάξωμα στις στροφές. Το τιμόνι συνεχίζει να προσφέρει καλή ακρίβεια και αίσθηση στις μη υβριδικές εκδόσεις, ενώ στο υβριδικό έχει βελτιώσει την αίσθησή του και την απόκρισή του στις εντολές του οδηγού.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | |||
Έκδοση | 1.0 VVT-I | 1.5 Dual VVT-IE | 1.5 VVT-I Hybrid |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 998 | 1.496 | 1.497 |
Kύλινδροι/βαλβίδες | 3/12 | 4/16 | 4/16 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 69/6.000 | 111/6.000 | 100** |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 95/4.300 | 136/4.400 | 111/3.600-4.400 |
0 -100 χλμ./ώρα (δλ.) | 15,3 | 175 | 165 |
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 155 | 11,0 (11,2) | 11,8 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | από 4,1 | από 4,6 (από 4,2) | 3,3 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | από 95 | από 103 (από 96) | 75 |
ΜήκοςΧπλάτοςΧύψος (χλστ.) | 3.945Χ1.695Χ1.510 | ||
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.510 | ||
Βάρος (κιλά) | 980 | 1.040 | 1.090 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 286 | ||
*Εργοστασιακές τιμές, **Συνδυαστική ισχύς, Στην παρένθεση με αυτόματο κιβώτιο |