Οι 11 γενιές του Opel Astra – Kadett από το 1936 έως σήμερα

Περισσότερα από 24 εκατομμύρια Opel Kadett και Astra έχουν πωληθεί, ενώ αν στοιχίζονταν το ένα αυτοκίνητο πίσω από το άλλο θα ξεπερνούσαν τα 100.000 χλμ. και θα δημιουργούσαν μία στήλη αυτοκινήτων που θα μπορούσαν να κυκλώσουν τον ισημερινό δυόμιση φορές.

Από το Kadett 1 έως το νέο Astra, το μικρομεσαίο Opelμετρά έντεκα γενιές:

1936-1940: Opel Kadett 1

Το πρώτο Kadett με αυτοφερόμενο αμάξωμα σε εκδόσεις sedan και cabrio κόστιζε μόνο 2.100 μάρκα. Το πλαίσιο, με ανεξάρτητη εμπρός ανάρτηση Dubonnet και άκαμπτο πίσω άξονα με φύλλα σούστας από το Opel Olympia, και ο τετρακύλινδρος κινητήρας από χυτοσίδηρο προερχόταν από το Opel P 4. Απέδιδε 23 hp από κυβισμό 1.073 κ.εκ. και έφτανε τα 100 χλμ./ώρα τελικής.

1962-1965: Opel Kadett A

Με το σύγχρονο, υγρόψυκτο εμπρός τοποθετημένο κινητήρα, το Kadett είχε ένα ακόμα σημαντικό σχεδιαστικό πλεονέκτημα έναντι του Beetle. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 993 κ.εκ. απέδιδε 40 hp και, από το Μάρτιο του 1963, κινούσε και το νέο Kadett Station Wagon.

1965-1973: Opel Kadett B

Το Kadett αυτής της γενιάς είχε μήκος πάνω από τέσσερα μέτρα, ενώ δεν αυξήθηκε μόνο το μήκος του αυτοκινήτου αλλά και η ιπποδύναμη. Οι μηχανικοί της Opel αύξησαν τη διάμετρο του τετρακύλινδρου κατά 3 χλστ. Η βασική μονάδα 1.078 κ.εκ. παρήγαγε 45 hp. Επίσης υπήρχε ένας κινητήρας 1.1 S υψηλότερης συμπίεσης με 55 hp.

1973-1979: Opel Kadett C

Το πισωκίνητο Kadett C έκανε ντεμπούτο τον Αύγουστο του 1973 με καθαρή αισθητική αμαξώματος και εμπρός άξονα με διπλά ψαλίδια. Το ισχυρό GT/E έκανε ντεμπούτο το 1975. Ο κινητήρας των 1.9 λτ. με ψεκασμό παρήγαγε 105 hp και επιτάχυνε τα 900 κιλά του Kadett μέχρι την τελική ταχύτητα των 184 χλμ./ώρα.

1979-1984: Opel Kadett D

Η τέταρτη γενιά του μεταπολεμικού Kadett εγκαινίασε μία νέα εποχή στην κατηγορία συμπαγών μοντέλων και ήταν το πρώτο προσθιοκίνητο μοντέλο της Opel. Εφοδιαζόταν με το νέο κινητήρα 1.3 OHC που απέδιδε 60 ή 75 hp. Εκτός από το ευρύχωρο station wagon με χώρο αποσκευών 1.425 λτ., η Opel προσέφερε μόνον εκδόσεις fastback. Τον Ιανουάριο του 1983 ακολούθησε το σπορ Kadett GTE, με τελική ταχύτητα 187 χλμ./ώρα και τετρακύλινδρο κινητήρα 1.8 λτ. 115 hp.

1984-1991: Opel Kadett E

Με συνολικές πωλήσεις 3.779.289 σε όλη τη διάρκεια της ζωής του, ήταν best seller της Opel μέχρι τότε και πραγματικός παγκόσμιος πρωταθλητής αεροδυναμικής. Μετά από 1.200 ώρες ρυθμίσεων στην αεροδυναμική σήραγγα, το μοντέλο E πέτυχε Cd 0,32 και το σπορ GSi έφτασε το Cd 0.30. Από το φθινόπωρο του 1985, μία έκδοση notchback ξαναμπήκε στη γκάμα, η πρώτη από την εποχή του Kadett C. Επιπλέον, το σπορ GSi απέκτησε φανατικούς οπαδούς με τον 16βάλβιδος κινητήρα του.

1991-1997: Opel Astra F

Περίπου 4,13 εκατομμύρια Astra F κατασκευάστηκαν μεταξύ 1991 και 1997, κάνοντάς το  bestseller όλων των εποχών για τη Opel. Ο διάδοχος του Kadett πήρε το όνομά του από Βρετανικό μοντέλο της οικογένειας (η τέταρτη γενιά του Kadett κυκλοφορούσε στη Βρετανία σαν Vauxhall Astra από το 1980). Όλα τα Astra προσέφεραν ενεργό σύστημα ζωνών ασφαλείας με προεντατήρες στις ζώνες των εμπρός καθισμάτων, ζώνες με ρυθμιζόμενο ύψος και πλαίσια αντιβύθισης καθώς και πλαϊνή προστασία με διπλές ατσάλινες δοκούς προστασίας όλων των θυρών. Για πρώτη φορά, όλοι οι κινητήρες είχαν καταλυτικούς μετατροπείς.

1998-2004: Opel Astra G

Την άνοιξη του 1998, η σχεδίαση τύπου coupé του Astra προσφέρονταν εξ αρχής σε μορφή τρίθυρου και πεντάθυρου hatchback και station wagon. Αργότερα, προστέθηκαν ένα notchback sedan, coupé και cabrio. Η ενεργητική ασφάλεια αναβαθμίστηκε χάρη στην αύξηση της απόδοσης φωτισμού κατά 30% με τους διαφανείς προβολείς αλογόνου H7 και ένα πλήρως ανασχεδιασμένο πλαίσιο Dynamic Safety (DSA). Το μεταξόνιο ήταν περίπου δέκα εκατοστά μακρύτερο, αυξάνοντας τη ευρυχωρία εσωτερικού, κυρίως λόγω περισσότερου χώρου για τα πόδια των πίσω επιβατών και του χώρου αποσκευών των 370 λτ.

2004-2009: Opel Astra H

Με δώδεκα κινητήρες από 90 – 240 hp και επτά εκδόσεις αμαξώματος, η γκάμα μοντέλων του Astra H πούλησε πάνω από 2,7 εκατομμύρια οχήματα. Τα τεχνολογικά ατού του Astra περιλάμβαναν προσαρμοζόμενο σύστημα πλαισίου IDSPlus με ηλεκτρονικό, συνεχή έλεγχο απόσβεσης – Continuous Damping Control (CDC), μέχρι πρότινος στοιχείο της πολυτελούς κατηγορίας και αποκλειστικών σπορ οχημάτων, καθώς και σύστημα προβολέων Adaptive Forward Lighting (AFL) με δυναμικό φωτισμό στροφών.

2009 – 2015: Opel Astra J

Το Opel Astra J διέθετε μία σειρά τεχνολογιών από το μεγαλύτερο Insignia. Το Opel Eye αναγνωρίζει οδικά σήματα και ενημερώνει το οδηγό για όρια ταχύτητας ή απαγορευτικά προσπέρασης. Επίσης, προειδοποιεί τους οδηγούς εάν κινδυνεύουν να βγουν εκτός της λωρίδας τους. Με το σύστημα προβολέων AFL+, το Astra μπορεί να βλέπει μετά τις στροφές και, αν χρειαστεί, χαμηλώνει αυτόματα το φωτισμό ή αλλάζει σε μεγάλη σκάλα.

Από το 2015: Opel Astra K

Μέχρι 200 κιλά ελαφρύτερο, πιο ευρύχωρο εσωτερικά παρά το μειωμένο συνολικό μήκος, και πιο αποδοτικό χάρη στην αποκλειστική χρήση κινητήρων νέας γενιάς, το νέο Opel Astra θα κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA) το Σεπτέμβριο του 2015. Ενας χιλιάρης κινητήρας επιστρέφει κάτω από το καπό ενός μικρομεσαίου Opel, ωστόσο, τώρα είναι μία τρικύλινδρη μονάδα με σχεδόν διπλάσια δύναμη που αποδίδει 77 kW/105 hp. Επίσης εφοδιάζεται με πλήθος νέων τεχνολογιών που αυξάνουν σημαντικά τα επίπεδα ασφάλειας.

Get it on Google Play Download on the App Store