Μετά το ντεμπούτο του στο Opel Cascada cabrio, ο 1.6 SIDI Turbo της νέας οικογένειας μεσαίων κινητήρων βενζίνης με 170 ίππους γίνεται ο κορυφαίος της γκάμας βενζινοκινητήρων του Zafira Tourer. Η υψηλή ροπή στις χαμηλές στροφές και η ελαστικότητα αποτελούν επίσης σημεία αναφοράς, με τη μέγιστη ροπή των 280 Nm να είναι διαθέσιμη από τις 1.650 σ.α.λ. προσφέροντας ομαλή επιτάχυνση και ισχυρή ελκτική ισχύ. Ο νέος 1.6 SIDI Turbo του Zafira Tourer σχεδιάστηκε με γνώμονα την πολιτισμένη λειτουργία και τα εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα θορύβων και κραδασμών. Επιπλέον, οι τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO2 είναι από τις χαμηλότερες στην κατηγορία με 6,6 λτ./100 χλμ. (μικτός κύκλος) και 154 γρ./χλμ. CO2 χάρη στο προηγμένο τεχνολογικό του υπόβαθρο που περιλαμβάνει και το σύστημα Opel Start/Stop.
Η νέα γενιά κινητήρων που εκπροσωπείται από τον 1.6 SIDI Turbo στο Zafira Tourer συνδυάζεται με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο επίσης νέας γενιάς, που εξασφαλίζει γρήγορες και ομαλές αλλαγές σχέσεων χάρη στα πολυάριθμα μέτρα που έχουν εφαρμοστεί στο εσωτερικό του, στον μηχανισμό επιλογής και στην μείωση των διαδρομών του επιλογέα. Επίσης, διατίθεται νέο, εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο χαμηλής τριβής με λειτουργία Active Select για μηχανικές αλλαγές σχέσεων, χαρίζοντας σπορ αίσθηση στην οδηγική εμπειρία.
Ο νέος 1.6 SIDI Turbo είναι ένας από τους τρεις σημαντικούς κινητήρες που λανσάρονται για το Zafira Tourer το 2013. Με τον 2.0 BiTurbo CDTI, γίνεται το ταχύτερο συμπαγές, πολυμορφικό diesel, ενώ η νέα γενιά 1.6 CDTI μειώνει τις εκπομπές NOx κατά 70% και ήδη πληροί τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6. Ο προηγμένος κινητήρας συνδυάζει επίσης μέγιστη ροπή 320 Nm με κατανάλωση 4,1 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει μόλις 109 γρ./χλμ. CO2, εξαιρετική τιμή για ευρύχωρο επταθέσιο.
Ο νέος 1.6 SIDI Turbo ολοκληρώνει τη γκάμα βενζινοκινητήρων του Zafira Tourer και κατατάσσεται στην κορυφή. Πλαισιώνει τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.8 115 hp και τις δύο εκδόσεις 1.4 Turbo με 120 hp και 140 hp. Το Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9,2”, προσφέρει κορυφαία ελαστικότητα με επιτάχυνση 80 – 120 χλμ./ώρα με πέμπτη σχέση σε 9,5” και αγγίζει την τελική ταχύτητα των 212 χλμ./ώρα.
Για να συνδυαστούν οι άριστες επιδόσεις με την πολιτισμένη λειτουργία με σκοπό τη βέλτιστη οδηγική άνεση, κύριοι στόχοι εξέλιξης του νέου 1.6 SIDI για τους μηχανικούς ήταν τα χαμηλά επίπεδα εκπομπών θορύβων και κραδασμών. Ανάμεσα στα μέτρα βελτιστοποίησης των συστημάτων εισαγωγής και εξαγωγής ήταν η απομόνωση του καλύμματος εκκεντροφόρων από την κυλινδροκεφαλή μέσω ειδικού σύστηματος έδρασης και στεγανοποίησης. Με άμεσο ψεκασμό και εστιασμένη καύση, οι μηχανικοί κατάφεραν να μειώσουν σημαντικά τα επίπεδα θορύβων συγκριτικά με τον προηγούμενο κινητήρα. Σαν αποτέλεσμα αυτών των μέτρων διαχείρισης ήχου, ο πελάτης απολαμβάνει αθόρυβη και ομαλή λειτουργία στο ρελαντί, με ευχάριστη αίσθηση ήχου ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες και φορτία.