Δοκιμή Opel Insignia 1.4 Turbo


Το μεσαίο μοντέλο της Opel από το 2009 όταν λανσαρίστηκε στην Ελλάδα μέχρι σήμερα είναι το best seller της κατηγορίας και αποτελεί τον αδιαμφισβήτητο κυρίαρχο των πωλήσεων στη μεσαία κατηγορία. Σε αυτό βοήθησαν πολλοί επιμέρους παράγοντες όπως είναι η εντυπωσιακή του σχεδίαση, η οποία ξέφυγε από τα κλασσικά οικογενειακά σεντάν και υιοθέτησε στοιχεία από τα 4θυρα coupe και η ύπαρξη του 1.600άρη turbo κινητήρα των 180 ίππων. Το φθινόπωρο του 2011, η Opel προχώρησε σε μια ανανέωση του Insignia, το οποίο σχεδιαστικά έμεινε απαράλλαχτο, ωστόσο αναβαθμίστηκε σε τεχνολογία, ενώ στην γκάμα των κινητήρων του προστέθηκε ο 1.4 Turbo 140 PS, αντικαθιστώντας τον ίδιας ισχύος 1.800άρη ατμοσφαιρικό. 

Επαρκέστατος ο 1.400άρης turbo κινητήρας

Το μηχανικό αυτό σύνολο το έχουμε δει τόσο στο Astra όσο και στο Meriva και αποδίδει 140 ίππους και 200 Nm ροπής από τις 1.850 σ.α.λ. Συγκριτικά με τον 1.8 που αντικαθιστά έχει την ίδια ισχύ, αλλά διαθέτει 25 Nm περισσότερη ροπή, η οποία μάλιστα αποδίδεται σε 1.950 σ.α.λ. λιγότερες. Παράλληλα η κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 μειώθηκαν κατά 2,0 λτ./100 χλμ. και 45 γρ./χλμ. αντίστοιχα., κάτι που με την σειρά του συνεπάγεται και 255 ευρώ λιγότερα σε τέλη κυκλοφορίας. Οι μειώσεις αυτές επιτεύχθηκαν μέσω της προσθήκης ενός πολύ αποτελεσματικού Start&Stop και της τοποθέτησης ελαστικών χαμηλής αντίστασης κύλισης και αεροδυναμικών πάνελ στο κάτω τμήμα του αμαξώματος.  Όσον αφορά στις επιδόσεις ο κινητήρας τα καταφέρνει αρκετά ικανοποιητικά, δεδομένου του υψηλού βάρους των 1,5 τόνων και της αραιής κλιμάκωσης του 6τάχυτου κιβωτίου. Η απόκρισή του είναι θετική σε κάθε περίπτωση, η ισχύς αποδίδεται με ιδιαίτερα γραμμικό τρόπο, ενώ από τα στοιχεία που εντυπωσιάζουν είναι ο πολύ χαμηλός θόρυβος που φτάνει στην καμπίνα.

Aνετο και με υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας στο δρόμο

Η πολύ καλή άνεση αποτελούσε ανέκαθεν το βασικό χαρακτηριστικό του μεσαίου Opel στο δρόμο, ενώ η ενεργή ανάρτηση Flex Ride μπορούσε να αναδείξει ένα επίπεδο δυναμισμού, χωρίς ωστόσο να μπορεί να χαρακτηριστεί σπορτίφ. Τα ίδια στοιχεία ισχύουν και για το αναβαθμισμένο Insignia των 1.4 λτ., που για πρώτη φορά εφοδιάζεται με ένα νέο σύστημα διεύθυνσης ηλεκτρικά υποβοηθούμενο (Rack Assist Electric Power Steering), το οποίο συμβάλλει με την σειρά του στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2, καθώς, η υποβοήθηση ενεργοποιείται μόνον όταν χρειάζεται. Επίσης προσφέρει βελτιωμένη αίσθηση στον οδηγό που είναι σε θέση να κινηθεί με ασφάλεια και σβέλτα σε κάθε διαδρομή, αφού το Insignia «πατάει» πολύ καλά και οι αντιδράσεις του υπό πίεση είναι ουδέτερες και ελεγχόμενες. Την ασφάλεια αυξάνουν και οι διάφοροι ηλεκτρονικοί «φύλακες», όπως είναι και το νέο σύστημα Forward Collision Alert, το οποίο ενεργοποιεί μια ένδειξη στο ταμπλό και ένα ηχητικό σήμα προειδοποιώντας τον οδηγό για επικείμενη σύγκρουση με το προπορευόμενο όχημα. 

Μοντέρνο εσωτερικό με αρκετά καλούς χώρους και ποιότητα

Η καμπίνα του Opel Insignia 1.4 Turbo κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις με την μοντέρνα της σχεδίαση και τον ευχάριστο διάκοσμο. Σε επίπεδο ποιότητας το μαλακό πλαστικό στο ταμπλό και στις πόρτες αλλά και τα υπόλοιπα σκληρά είναι προσεγμένα, ωστόσο στη συναρμογή παρατηρούνται ορισμένες ατέλειες. Ο οδηγός δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα με την θέση οδήγησης, όχι όμως και με την εργονομία των πολλών χειριστηρίων που βρίσκονται στην κεντρική κονσόλα. Στον θάλαμο των επιβατών του Insignia 4 ενήλικοι επιβάτες θα νιώσουν άνετα, όμως πίσω οι πιο ψηλοί βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής από την έντονα κεκλιμένη οροφή. Για τις αποσκευές το αντίστοιχο τμήμα είναι μεγάλο σε χωρητικότητα (500 λτ.), ενώ για όσους επιθυμούν περισσότερη πρακτικότητα υπάρχει και το σχεδόν ίδιο σε εμφάνιση 5θυρο με τo μεγαλύτερο άνοιγμα και με 20 λτ. περισσότερα. 

(+) Σχεδίαση αμαξώματος – εσωτερικού, κινητήρας, χαμηλά τέλη κυκλοφορίας, άνεση, ηχομόνωση

(-) Ατέλειες στη συναρμογή, χώρος για τα κεφάλια πίσω, εργονομία κεντρικής κονσόλα


Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.364
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
140/4.900
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
200/1.850
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
205
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,5
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,7
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
134
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
147,4
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι 256 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.830
Πλάτος (χλστ.)
1.856
Ύψος (χλστ.)
1.498
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.737
Βάρος (κιλά)
1.503
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
500
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
94%
Ασφάλεια παιδιού
79%
Ασφάλεια πεζού
40%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
19.900
Get it on Google Play Download on the App Store