Το Opel Astra βρίσκεται πλέον στην πέμπτη γενιά του και προφανώς δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, αφού αποτελεί παραδοσιακά μία από τις προτεραιότητες όποιου θέλει να αγοράσει μικρομεσαίο μοντέλο, ενώ ανακηρύχτηκε και ευρωπαϊκό αυτοκίνητο της χρονιάς που πέρασε. Αυτή τη φορά όμως η Opel το προσφέρει και με τούρμπο μοτέρ 1.0 λτ. το οποίο αποδίδει 105 ίππους.
Η έκδοση που δοκιμάζουμε εδώ, με τον 1.0 λτ. βενζινοκινητήρα είναι και η μοναδική επιλογή, στη χώρα μας τουλάχιστον, για όποιον θέλει το Opel Astra με μοτέρ βενζίνης και όχι με μοτέρ πετρελαίου. Ο 3κύλινδρος αλουμινένιος βενζινοκινητήρας δεν είναι κάτι νέο για την γκάμα της Opel καθώς τοποθετείται τόσο στο λιλιπούτειο Adam όσο και στο μικρό μοντέλο της γερμανικής μάρκας Corsa. Διαθέτει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, άμεσο ψεκασμό και τούρμπο και για την περίσταση αποδίδει 105 ίππους από τις 4.500 έως τις 6.000 σ.α.λ. και 170 Nm ροπής από τις 1.800 έως τις 4.300 σ.α.λ.
Διαβάστε επίσης: Αυτά είναι τα πέντε νέα Best Sellers του 2017
Οικονομικό σε ρεαλιστικές συνθήκες και ήσυχο
Πλέον, το Opel Astra στη συγκεκριμένη έκδοση έρχεται να προστεθεί στο κλειστό club των μικρομεσαίων στα 1.0 λτ. στα οποία ήδη βρίσκονται τα Ford Focus, Seat Leon και VW Golf. Το μοτέρ της Opel σε απόλυτους αριθμούς δεν στερείται έναντι του ανταγωνισμού. Για το 0-100 χλμ./ώρα η γερμανική μάρκα ανακοινώνει 11.2 δλ. και τελική ταχύτητα 195 χλμ./ώρα. Δεν είναι όμως τα νούμερα που κυνηγά ο αγοραστής της κατηγορίας, όσο ο τρόπος που ένα μοτέρ συμπεριφέρεται πάνω σε ένα αυτοκίνητο. Και αν και εκ πρώτης όψεως έρχεται η κρυάδα από το πεντάρι (και όχι εξάρι ως είθισται πλέον) χειροκίνητο κιβώτιο, η πραγματικότητα δικαιώνει τους μηχανικούς της Opel οι οποίοι με το σωστό γρανάζωμα των σχέσεων κατάφεραν να μην κάνουν αισθητή την έλλειψη έκτης σχέσης. Η λειτουργία του μοτέρ από την άλλη είναι ποιοτική, καθώς κραδασμοί στην καμπίνα από το τρικύλινδρο σύνολο γίνονται αντιληπτοί μόνο σε συνθήκες πλήρους επιτάχυνσης, ενώ και ο θόρυβος που παράγεται δεν είναι αρκετός για να ενοχλήσει τους επιβάτες. Όσον αφορά την κατανάλωσή του, εμείς σε πραγματικές συνθήκες είδαμε μέση τιμή στα 7,4 λτ./100 χλμ. Νούμερο ικανοποιητικό με τα δεδομένα της κατηγορίας. Η Opel πάντως ανακοινώνει μέση κατανάλωση 4,4 λτ. /100 χλμ. ενώ οι εκπομπές CO2 είναι στα 102 γρ./χλμ. Φυσικά τα νούμερα αυτά έρχονται και με τη βοήθεια του συστήματος start/stop το οποίο είναι ακαριαίο και έχει διακριτική λειτουργία, προδίδεται όμως από την τρικύλινδρη αρχιτεκτονική του μοτέρ, καθώς στις εκκινήσεις ο κραδασμός γίνεται αντιληπτός.
Δείτε ακόμη: Όλες οι δοκιμές των μοντέλων Opel με ένα κλικ
Ευκολοδήγητο, άνετο και με σίγουρο πάτημα
Η δραστική μείωση του βάρους σε συνδυασμό με το πιο άκαμπτο πλαίσιο και τις νέες ρυθμίσεις στην ανάρτηση (αποτελείται από γόνατα Μακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω) καθιστούν το αυτοκίνητο αξιόλογο οδηγικά, με τους μηχανικούς να έχουν βρει την ισορροπία ανάμεσα σε άνεση και κράτημα. Η ποιότητα κύλισης του Astra είναι από τα θετικά στοιχεία του, την οποία αντιλαμβάνεσαι από τα πρώτα χιλιόμετρα, όπως και η αποτελεσματική και ήσυχη λειτουργία της ανάρτησης. Μόνο στις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος θα νιώσεις κάποιες φορές, τον πίσω άξονα να είναι κάπως απότομος στις αντιδράσεις του. Σε δρόμο με διαρκείς στροφές το Astra δεν θα πει όχι στη γρήγορη οδήγηση, κρατώντας με σιγουριά, χωρίς να επιτρέπει κλίσεις στο αμάξωμα, εμπνέοντας ασφάλεια. Αν είσαι από τους οδηγούς που το ψάχνουν το παραπάνω οδηγικά, τότε το κιβώτιο θα σε ευχαριστήσει με το γρήγορο και απροβλημάτιστο κούμπωμα των σχέσεων, τα φρένα θα σε ικανοποιήσουνε με την αποδοτικότητά τους, αλλά το τιμόνι ίσως το βρεις εκτός… κλίματος καθώς δεν σε πληροφορεί για τις δυνάμεις που ασκούνται στους εμπρός τροχούς, βαραίνοντας αναλόγως… Είναι πάντως γρήγορο και ακριβές. Στον αυτοκινητόδρομο, το Astra είναι ευθύβολο και στιβαρό, ακόμη και σε… παράνομες ταχύτητες.
Μοντέρνο σε εμφάνιση και ευρύχωρο
Όπως έχουμε γράψει και στο παρελθόν, κατά τη δοκιμή της πετρελαιοκίνητης έκδοσης την οποία μπορείτε να δείτε εδώ, το εσωτερικό του νέου Opel Astra είναι σημαντικά αναβαθμισμένο, σε σχέση με αυτό της προηγούμενης γενιάς, με καλύτερη εργονομία και με περισσότερους χώρους. Το ταμπλό αποπνέει συμπαγή αίσθηση, κάτι που ενισχύεται από την χρήση μαλακού υλικού και την προσεγμένη συναρμογή και φινίρισμα. Η κονσόλα του προγενέστερου Astra με τα πολλά χειριστήρια, αντικαταστάθηκε από μια σύγχρονη, με πολύ πιο λίγα μπουτόν αφού πλέον η οθόνη αφής των 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων IntelliLink, αντικαθιστά πολλές λειτουργίες. Στα μείον η έλλειψη χώρου για μικροαντικείμενα στην κονσόλα. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, με τον οδηγό να έχει στη διάθεσή του πολλαπλές ρυθμίσεις και σε μεγάλο εύρος για το κάθισμα και το τιμόνι. Βελτιωμένοι παρουσιάζονται οι χώροι για τους πίσω επιβάτες, όπου υπάρχει αρκετός αέρας για τα γόνατα, διαθέσιμο πλάτος και ύψος. Ο χώρος των αποσκευών δεν άλλαξε και παρέμεινε στα 370 λίτρα, ενώ κάτω από το δάπεδό του υπάρχουν πολλές θήκες για τον πυροσβεστήρα, φαρμακείο κ.λπ. Με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων (σε αναλογία 60:40), η χωρητικότητά του αυξάνεται στα 1.210 λτ. και το δάπεδο παραμένει επίπεδο.
Η πραγματικότητα είναι πως το Opel Astra 1.0 λτ. ecoFLEX με κινητήρα βενζίνης 1.0 λτ. είναι ένα ολοκληρωμένο σύνολο το οποίο σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί συμβιβασμός ή λύση ανάγκης. Η τιμή του ξεκινά από τα 17.300 ευρώ με τον εξοπλισμό πάντως να είναι πλήρης.
(+) Άνεση ανάρτησης, λειτουργία και απόδοση κινητήρα, επίπεδος χώρος φόρτωση μετά την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, εξοπλισμός
(-) Αίσθηση τιμονιού, έλλειψη θηκών για μικροαντικείμενα