Το 2017 θα είναι μια χρονιά με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την αυτοκίνηση, αφού αναμένουμε στη χώρα μας μια σειρά από νέα και ανανεωμένα μοντέλα, που στοχεύουν να μας φέρουν περισσότερη άνεση, ασφάλεια και ευκολία στις μετακινήσεις μας, ενσωματώνοντας πιο υψηλή τεχνολογία από κάθε φορά. Ανάμεσά τους θα δούμε αυτοκίνητα για όλες τις ανάγκες και… βαλάντια, ωστόσο με βάση τα στοιχεία και πληροφορίες που έχουμε αυτή τη στιγμή, εμείς σας παρουσιάζουμε 5 νέα μοντέλα που θα στοχεύσουν στην κορυφή των πωλήσεων της κατηγορίας τους μέσα στο νέο έτος. Πρόκειται κατά σειρά λανσαρίσματος, για το νέο Megane που φιλοδοξεί να φέρει και πάλι ψηλά τη Renault στα μικρομεσαία, το ανανεωμένο και αέναο best-seller VW Golf, αλλά και μια τριάδα που θα παίξει πολύ ψηλά στη μικρή κατηγορία και θα στοχεύσει σε παρουσία στην Top 3 όλη της αγοράς, τα νέα Nissan Micra, Suzuki Swift και Ford Fiesta. Ας τα δούμε πιο αναλυτικά…
Νέο Renault Megane τον Ιανουάριο
Η 4η γενιά του Renault Megane θα ξεκινήσει το λανσάρισμά της στη χώρα μας σε λίγες ημέρες, με το νέο μικρομεσαίο μοντέλο να έρχεται μεγαλύτερο σε σχέση με τον προκάτοχό του (+64 χλστ. μήκος,. +28 χλστ. μεταξόνιο), αλλά και με πιο μοντέρνα εμφάνιση, στην οποία ξεχωρίζουν τα χαρακτηριστικά εμπρόσθια LED φώτα.
Στο εσωτερικό συναντούμε επίσης μια νέα εικόνα, με hi-tech στοιχεία όπως ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών, αλλά και η κάθετη οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων R-Link 2 στην κεντρική κονσόλα, με διαγώνιο 8,7 ιντσών. Επίσης, αναμένουμε ακόμη πιο άνετους χώρους για τους επιβάτες, αλλά και μεγάλο πορτ-μπαγκάζ 434 λίτρων (550 λίτρα στο νέο Megane Sedan).
Διαβάστε ακόμα: Έτσι θα είναι το νέο Renault Megane RS
Σε ό,τι αφορά στους κινητήρες του νέου Megane, εδώ θα έχουμε μια μεγάλη γκάμα με 4 διαφορετικές diesel επιλογές, τον 1,5 dCi των 90 και 110 ίππων, αλλά και τον 1,6 dCi με 130 και 165 ίππους. Στη βενζίνη, θα δούμε τα μοτέρ 1,2 λτ. turboμε 110 και 130 ίππους, τον ατμοσφαιρικό 1,6 λτ. με 115 ίππους, αλλά και το πιο σπορ Megane GT με 1,6 λτ. turbo βενζινοκινητήρα 205 ίππων.
Ειδικά για το νέο Renault Megane GT, το αυτοκίνητο ξεχωρίζει από τους επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες με τις ευμεγέθεις εισαγωγές αέρα, το ειδικό χρώμα Iron Blue και τις ζάντες των 18 ιντσών, αλλά και τις πιο σπορ εξατμίσεις και διαχύτη. Στο εσωτερικό, υπάρχουν πιο σπορτίφ καθίσματα και τιμόνι, paddles αλλαγής ταχυτήτων και επιλογή «Race» στο σύστημα Multi-Sense.
Ανανεωμένο VW Golf τον Μάρτιο
Στις αρχές της άνοιξης θα δούμε στην Ελλάδα την ανανεωμένη γενιά του VW Golf VII, η οποία θα έρθει αρχικά με μια ελαφρώς ανανεωμένη εμφάνιση όπου ξεχωρίζουν οι «φρεσκαρισμένοι» προφυλακτήρες, τα νέα LED πίσω φώτα και τα πλήρως LED εμπρόσθια, αλλά και τα νέα χρώματα αμαξώματος με καινούργια σχέδια ζαντών αλουμινίου.
Στο εσωτερικό, το Golf αποκτά και αυτό προαιρετικά τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων μεγέθους 12,3 ιντσών Active Info Display, αλλά και μια μεγάλη οθόνη 9,2 ιντσών για το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων στην κεντρική κονσόλα, που μπορεί να χειριστεί και από απόσταση μέσω ειδικών κινήσεων του χεριού.
Διαβάστε ακόμα: Επετειακό και αλήτικο VW Golf GTI Clubsport Edition 40
Αρκετές είναι οι αλλαγές στους κινητήρες, αφού η VW ντεμπουτάρει στο Golf τον νέο 1,5 λίτρων TSI Evo βενζινοκινητήρα, με σύστημα απενεργοποίησης των μισών κυλίνδρων και ισχύ 130 και 150 ίππων (μέση κατανάλωση 4,6 και 4,9 λτ./100 χλμ. αντίστοιχα). Αρχική επιλογή στη γκάμα είναι ο 1,0 TSI με 85 άλογα, ενώ στην κορυφή της γκάμας υπάρχουν το Golf GTI με 2λιτρο TSI 230 ίππων, το Golf GTI Performance με 245 άλογα και το Golf R με 310 ίππους.
Αναβαθμισμένα είναι τέλος τα συστήματα ασφαλείας του αυτοκινήτου, αφού έχει προστεθεί μεταξύ άλλων το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης Traffic Jam Assist (παίρνει τον έλεγχο του τιμονιού, του γκαζιού και των φρένων σε ταχύτητες έως 60 χλμ./ώρα), αλλά και μια σειρά από άλλα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας.
Νέο Nissan Micra τον Απρίλιο
Ένα από τα πιο σημαντικά λανσαρίσματα της νέας χρονιάς θα είναι αυτό της 5ης γενιάς του Nissan Micra, ένα μοντέλο που δεν έχει καμία σχέση με το τωρινό Micra, αφού πλέον κατασκευάζεται στην Ευρώπη (στη Γαλλία), έχει μια πολύ δυναμική και μοντέρνα σχεδίαση, ενώ επιστρέφει μετά από χρόνια στη γκάμα και η diesel επιλογή.
Εμφανισιακά λοιπόν, το νέο Micra βασίζεται πάνω στο πρωτότυπο Nissan Sway του 2015, έχοντας ένα πολύ δυναμικό αμάξωμα με πολλές νευρώσεις, φώτα σε σχήμα boomerang, οροφή που δείχνει να αιωρείται στο πίσω τμήμα, αλλά και κρυμμένες στην κολώνα της οροφής πίσω χειρολαβές. Στο εσωτερικό συναντούμε μια επίσης πολύ μοντέρνα σχεδίαση, με οθόνη αφής 7 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, σπορ τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα, αλλά και χαμηλότερα τοποθετημένη θέση οδήγησης.
Διαβάστε ακόμα: Ετοιμάζει η Nissan Nismo έκδοση του Micra;
Ενισχυμένος είναι και ο εξοπλισμός ασφαλείας στον οποίο περιλαμβάνονται όλα τα σύγχρονα συστήματα, όπως είναι τα Lane Departure Prevention (Αποφυγή Εσφαλμένης Αλλαγής Λωρίδας), Intelligent Emergency Braking (Έξυπνο Σύστημα Πέδησης) με αναγνώριση των πεζών, Traffic Sign Recognition (Σύστημα Αναγνώρισης Οδικών Σημάτων), κ.λ.π.
Τεχνικά και μηχανικά, το νέο Micra έχει πολλά κοινά στοιχεία με το Renault Clio ως μέρος της κοινοπραξίας Renault-Nissan, αφού βασίζεται στο πάτωμά του, ενώ φέρει και τους ίδιους κινητήρες turbo βενζίνης και diesel, τους 0,9 TCe και 1,5 dCi των 90 ίππων. Λίγο αργότερα από το λανσάρισμά του, στη γκάμα θα προστεθεί και ο 1.000άρης ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας των 73 ίππων.
Νέο Suzuki Swift το Καλοκαίρι
Το νέο Suzuki Swift (4η γενιά) έρχεται στη χώρα μας το καλοκαίρι για να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία των προκατόχων του. Σχεδιαστικά, το μικρό ιαπωνικό μοντέλο διαθέτει μια αρκετά μοντέρνα εικόνα, που συνεχίζει την τετραγωνισμένη αισθητική των 2 προηγούμενων Swift, έχοντας και έξυπνα τρικ, όπως τις κρυμμένες πίσω χειρολαβές των θυρών.
Περνώντας στο εσωτερικό, εδώ η Suzuki κατά τα γνωστά πρότυπά της επενδύει σε απλές και λιτές γραμμές, χωρίς βέβαια να λείπει η απαραίτητη οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων στο κέντρο της κονσόλας. Σπορτίφ είναι το τιμόνι με το επίπεδο κάτω τμήμα, ενώ πλήρως ευανάγνωστος δείχνει ο πίνακας οργάνων.
Διαβάστε ακόμα: Επιστρέφει το Suzuki Swift Cabrio;
Στο τεχνικό κομμάτι η ιαπωνική εταιρεία βασίζει το νέο Swift σε μια καινούργια πλατφόρμα η οποία ονομάζεται «Heartect», συμβάλλοντας στη συνολική μείωση του βάρους του αυτοκινήτου, αλλά και παράλληλα στην αύξηση της ακαμψίας του. Επίσης, υπάρχουν και νέα συστήματα ασφαλείας, όπου μέσω του προαιρετικού πακέτου «Safety Package», προσφέρονται αυτόματο φρενάρισμα, ενεργό cruise control και αρκετά άλλα στο Swift.
Σε ό,τι αφορά τέλος στους κινητήρες, κάτω από το καπό του νέου Swift αναμένεται να δούμε τα βενζινοκίνητα μοτέρ 1,0 λτ. turbo (Boosterjet) με 112 άλογα, 1,2 λτ. Dualjet με 90 άλογα, αλλά και μια «ήπια» υβριδική έκδοση του 1.200άρη, με ηλεκτροκινητήρα χαμηλής απόδοσης (3,1 ίππων).
Νέο Ford Fiesta το Σεπτέμβριο
Το Fiesta συμπλήρωσε 40 χρόνια παρουσίας στη γκάμα της Ford και πλέον, τον Σεπτέμβριο αναμένουμε στην Ελλάδα την 7η γενιά του. Το αυτοκίνητο έχει μακρύνει κατά 71 χλστ. σε σχέση με το τωρινό Fiesta φθάνοντας στα 4,04 μέτρα και έχει πλατύνει κατά 12 χλστ. Επίσης ενσωματώνει μια νέα κομψή σχεδίαση, ενώ θα προσφερθεί για πρώτη φορά και σε έκδοση crossover, το Fiesta Active, αλλά και στην πιο πολυτελή έκδοση Vignale.
Περνώντας στο εσωτερικό, εκεί η Ford μας φέρνει έναν εντελώς νέο θάλαμο, όπου ξεχωρίζει η παρουσία της νέας, 8 ιντσών οθόνης αφής πάνω στην κονσόλα (6,5 ιντσών στις αρχικές εκδόσεις), η οποία αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του αναβαθμισμένου συστήματος πολυμέσων SYNC 3 της Ford.
Διαβάστε ακόμα: Θα δούμε το νέο Ford Fiesta και σε σεντάν;
Στους κινητήρες, η γκάμα ξεκινά με το 3κύλινδρο βενζινοκίνητο μοτέρ 1,1 λίτρων των 70 και 85 ίππων. Αμέσως μετά ακολουθεί ο 1,0 EcoBoost (turbo) με 100, 125 και 140 ίππους, που συνδυάζεται με ένα νέο 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Υπάρχει επίσης για πρώτη φορά ο 1,5 λίτρων dieselτων 120 ίππων του Focus, αλλά και έκδοση του μοτέρ αυτού με 85 άλογα και εκπομπές CO2 μόνο 82 γρ./χλμ.
Στάνταρ σε όλες τις επιλογές είναι το σύστημα Auto Start/Stop, αλλά και η ενεργή εμπρόσθια γρίλια που βελτιώνει την αεροδυναμική στον 1.000άρη EcoBoost και τον 1,5 TDCi των 85 ίππων. Πολλές αλλαγές έχουν γίνει και στα χαρακτηριστικά δυναμικής συμπεριφοράς, προσφέροντας (σύμφωνα με την Ford) βελτιωμένη αίσθηση, περισσότερη πρόσφυση, μικρότερη απόσταση φρεναρίσματος και καλύτερη άνεση.