Δοκιμή Nissan Note 1.2 80 PS

Με το Nissan Note, η ιαπωνική φίρμα εισήλθε το 2004 στην κατηγορία των μικρών πολυχρηστικών αυτοκινήτων, προσφέροντας πρακτικότητα και καλούς χώρους σε κόμπακτ διαστάσεις, απευθυνόμενη σε ένα σχετικά περιορισμένο κοινό που αναζητούσε μια εναλλακτική πρόταση στη μικρή κατηγορία. Με το ολοκαίνουργιο Note, η Nissan ξεφεύγει εν μέρει σχεδιαστικά από τα ενός όγκου μικρά αυτοκίνητα, αφού συγκριτικά με το προγενέστερο Note διαθέτει πιο δυναμικό σχεδιασμό, ελαφρώς πιο χαμηλό και πλατύ αμάξωμα, ενώ διατηρεί το μήκος των 4,1 μέτρων και το αναλογικά μακρύ μεταξόνιο των 2,6 μέτρων, παρά το γεγονός ότι βασίζεται στη νέα V πλατφόρμα. Την ίδια που χρησιμοποιεί και το Micra (δοκιμή Micra 1.2), ωστόσο στην περίπτωση του Note είναι «μεγεθυμένη»  και με πολλές επιμέρους μηχανικές -και μη- βελτιώσεις που το κάνουν αισθητά καλύτερο ως σύνολο.

Στην γκάμα των κινητήρων του νέου Note περιλαμβάνονται ο αρχικός -αλλά ικανός- 1.2 λτ. με 80 ίππους και τιμή από 12.150 ευρώ, η επόμενη επιλογή αφορά στο ντίζελ 1.5 dCi με 90 ίππους και τιμή από 14.690 ευρώ, ενώ στην πιο πλούσια έκδοση Techna προσφέρεται και ο υπετροφοδοτούμενος 1.2 DIG-S 98 PS με τιμή από 17.790 ευρώ ή 18.690 ευρώ και με το αυτόματο CVT κιβώτιο.

Από πλευράς εξοπλισμού, το νέο Note είναι πλήρες ακόμα και από την αρχική έκδοση Energy, περιλαμβάνοντας ESP, 6 αερόσακους, cruise control, air condition, ράδιο CD με εισόδους AUX-USB και Bluetooth, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός κ.α. Πολύ χρήσιμο και απαραίτητο είναι το πακέτο εξοπλισμού Tech που περιλαμβάνει το σύστημα Nissan Safety Shield με προειδοποίησης τυφλού σημείου, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, ανίχνευση κινούμενων αντικειμένων και το σύστημα Around View Monitor με 4 κάμερες περιμετρικά του αμαξώματος.

Ευχάριστο εσωτερικό με εντυπωσιακούς χώρους πίσω

Ο σχεδιασμός στο εσωτερικό του Note με την ανάγλυφη κεντρική κονσόλα, το μοντέρνο πίνακα οργάνων με τις 5 LED πράσινες λυχνίες που δείχνουν το επίπεδο οικολογικής οδήγησης, την οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων και τα χειριστήρια του κλιματισμού συνθέτουν ένα μοντέρνο σύνολο. Παράλληλα, οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες προσφέρουν άπλετο φως στο εσωτερικό και απρόσκοπτη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Ο οδηγός από την πλευρά του κάθεται σε σχετικά όρθια θέση και έχει στη διάθεσή του πολλούς αποθηκευτικούς χώρους, ωστόσο από πλευράς εργονομίας αριστερά και πίσω από το τιμόνι έχουν «κρυφτεί» αρκετοί διακόπτες, όπως αυτοί του trip computer, της ρύθμισης των ηλεκτρικών καθρεπτών, της απενεργοποίησης του Safety Shield και του Start-Stop, οι οποίοι είναι δυσπρόσιτοι. Επιπλέον, ο οδηγός θα αναζητήσει ρύθμιση του τιμονιού και ως προς το βάθος και όχι μόνο καθ’ύψος.

Από πλευράς ποιότητας κατασκευής του εσωτερικού κυριαρχούν οι σκληρές πλαστικές επιφάνειες σε ταμπλό και πόρτες, οι οποίες θα μπορούσαν να είχαν καλύτερη υφή. Το επίπεδο της συναρμογής είναι προσεγμένο και τα επιμέρους τμήματα δείχνουν γερά «κουμπωμένα» και βιδωμένα.

Στο σημείο που εντυπωσιάζει η καμπίνα του νέου Note είναι στον άπλετο χώρο που προσφέρει για τα γόνατα των πίσω επιβατών και μπορεί να συγκριθεί με πολύ μεγαλύτερων αυτοκινήτων, ακόμα και της μεσαίας κατηγορίας. Επιπλέον, υπάρχει αρκετό ωφέλιμο ύψος και πλάτος, ενώ το χαμηλό κεντρικό τούνελ διευκολύνει τη μετακίνηση ενός τρίτου φιλοξενούμενου στο πίσω κάθισμα. Φυσικά πολύ άνετοι είναι και οι διαθέσιμοι χώρο και για τους εμπρός επιβάτες. Μεγάλος με την σειρά του (για τα δεδομένα της μικρής κατηγορίας) είναι και ο χώρος αποσκευών των 325 λίτρων (μαζί με τα 30 λίτρα κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ). Αρνητικό στοιχείο αποτελούν οι τονισμένοι θόλοι των τροχών που περιορίζουν εν μέρει το ωφέλιμο πλάτος του αποθηκευτικού χώρου. Την πρακτικότητα αυξάνουν το διπλό δάπεδο του χώρου αποσκευών (karakuri) και το συρόμενο πίσω κάθισμα σε διαδρομή 16 εκατοστών, το οποίο στην πιο μπροστινή θέση αυξάνει την χωρητικότητα στα 411 λίτρα. Αμφότερα τα χρηστικά αυτά στοιχεία περιλαμβάνονται στο πακέτο Family  μαζί με πίσω υποβραχιόνιο, φιμέ πίσω παράθυρα και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.

Ασφαλές και άνετο στην οδήγηση

Το πρώτο στοιχείο που κερδίζει τον οδηγό του Note από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα και εκτιμάται κατόπιν στις καθημερινές μετακινήσεις είναι η μεγάλη ευκολία που προσφέρει στους χειρισμούς και στην οδήγηση, ενώ παράλληλα είναι ασφαλές και άνετο σε κάθε είδους διαδρομή. Οι αναρτήσεις του με την κλασική δομή των γονάτων ΜακΦέρσον εμπρός και του ημιάκαμπτου άξονα πίσω έχουν ρυθμιστεί κατάλληλα για τους Ευρωπαϊκούς δρόμους, προσφέροντας έναν επιτυχή συνδυασμό άνεσης και σταθερότητας τόσο στις ευθείες σε γρήγορους ρυθμούς όσο και στις στροφές όπου η συμπεριφορά του  είναι ουδέτερη, χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και ο οδηγός λαμβάνει θετική -αν και τεχνητή- αίσθηση και βάρος από το τιμόνι.

Πρόθυμος ο 1.200άρης κινητήρας των 80 ίππων

Η αρχική έκδοση του Note τροφοδοτείται με τον 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1.2 λίτρων απόδοσης 80 ίππων, οι οποίοι αν και ακούγονται λίγοι, στην πράξη καταφέρουν και κινούν σβέλτα το ελαφρύ αμάξωμα των 1.080 κιλών (1.167 κιλά το πρώτης γενιάς Note 1.4). Θετικό χαρακτηριστικό του κινητήρα που ενισχύει την φιλικότητα στην οδήγηση, είναι η ελαστικότητα που παρουσιάζει στις χαμηλές στροφές και η προθυμία του να ανεβάζει εύκολα στροφές, χωρίς ο θόρυβος που παράγει και οι κραδασμοί να ενοχλούν τους επιβάτες. Εύχρηστος με την σειρά του είναι και ο επιλογέας των ταχυτήτων, ενώ η 5η μακριά ταχύτητα διατηρεί χαμηλά τις στροφές του κινητήρα, προς όφελος και της κατανάλωσης. Ωστόσο, σε ένα ταξίδι και με βάρος περισσότερο από τον οδηγό και συνεπιβάτη θα αναζητηθεί περισσότερη ισχύς και κυρίως ροπή που προσφέρει απλόχερα ο ντίζελ των 1.5 λίτρων (200 Nm/1.750 σ.α.λ. έναντι 110 Nm/4.000 σ.α.λ. ο 1.2). Ολιγαρκής σε καύσιμα αποδεικνύεται και στην πράξη ο 1.200άρης κινητήρας των 80 ίππων, αφού στο trip computer έδειξε μέση κατανάλωση γύρω στα 6,6 λτ./100 χλμ. και με τα πιο πολλά χιλιόμετρα να έχουν γίνει στην πόλη.

(+) Χώροι, πρακτικότητα, φιλικότητα στην οδήγηση, άνεση, τιμή, συστήματα ενεργητικής ασφαλείας

(-) Ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών στο εσωτερικό, ροπή κινητήρα

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.198
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
80/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
110/4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
13,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
170
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,9
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,0
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
109
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
98,1
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.100
Πλάτος (χλστ.)
1.695
Ύψος (χλστ.)
1.530
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.600
Βάρος (κιλά)
1.080
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
325
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
86%
Ασφάλεια παιδιού
82%
Ασφάλεια πεζού
58%
Επικουρικά συστήματα
70%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
12.150
Get it on Google Play Download on the App Store