Το τρίτης γενιάς Toyota Yaris το οποίο λανσαρίστηκε στην Ευρώπη το 2011, δέχτηκε ένα εκτεταμένο πρόγραμμα βελτίωσης σε πάρα πολλούς τομείς, όπως σε σχεδιασμό, ποιότητα, τεχνολογία και κινητήρες, έτσι ώστε να συνεχίσει την επιτυχημένη του πορεία απέναντι στον ολοένα αυξανόμενο και πιο σκληρό ανταγωνισμό. Συνολικά, το ανανεωμένο Yaris φέρει πάνω από 900 νέα τμήματα και η Toyota επένδυσε 90 εκατομμύρια ευρώ για τον εκσυγχρονισμό του μικρού της μοντέλου, το οποίο αποτελεί το πρώτο σε πωλήσεις αυτοκίνητο στη χώρα μας από το 2013 μέχρι σήμερα.
Διαβάστε ακόμη: Απλή ή super αμόλυβδη; Βάζουμε τέλος στο δίλημμα!
Νέα προσθήκη στην γκάμα του Yaris αποτελεί ο καινούργιος κινητήρας 1.5 λτ. Dual VVT-iE της δοκιμής, ο οποίος αντικαθιστά το μικρότερο μοτέρ των 1.33 λτ. Παράλληλα εξακολουθεί να διατίθεται ο 1.0 λτ. VVT-i 69 HP, το υβριδικό 1.5 λτ. Hybrid 100 HP και το ντίζελ 1.4 λτ. D-4D 90 HP. Από πλευράς τιμών, το 1.500άρι Yaris ξεκινά από τα 13.100 ευρώ με πλήρη στάνταρ εξοπλισμό ανέσεων και ασφαλείας και το Toyota Safety Sense με τα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης, αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και αυτόματης λειτουργίας προβολέων.
Με πιο σύγχρονη εμφάνιση
Αρκετές είναι οι εξωτερικές αλλαγές που έκανε το σχεδιαστικό κέντρο ED² της Toyota στη Νότια Γαλλία, οι οποίες χαρίζουν στο ανανεωμένο Yaris μια πιο φρέσκια εμφάνιση. Στο εμπρός τμήμα του αμαξώματος ξεχωρίζουν ο νέος προφυλακτήρας, η ανασχεδιασμένη μάσκα και τα νέα φωτιστικά σώματα με τα ενσωματωμένα φώτα LED ημέρας. Στα πλαϊνά υπάρχουν νέα διακοσμητικά χαμηλά στις πόρτες με φινίρισμα χρωμίου ή piano black, ενώ στο πίσω άκρο υπάρχουν νέα και μεγαλύτερα φωτιστικά σώματα, νέου σχεδιασμού προφυλακτήρας και πόρτα του χώρου αποσκευών. Τις εξωτερικές αλλαγές συμπληρώνουν τα τρία νέα σχέδια για τα τάσια και τις ζάντες (15 και 16 ιντσών), τα δύο νέα χρώματα του αμαξώματος (Hydro Blue και Tokyo Red) και οι δίχρωμες εκδόσεις (Bi-tone).
Εσωτερικό με βελτιωμένη ποιότητα
Βελτιώσεις έγιναν και στο θάλαμο των επιβατών του ανανεωμένου Toyota Yaris, χαρίζοντάς του πιο σύγχρονη εικόνα και καλύτερη ποιότητα. Οι αλλαγές αφορούν τις νέες επενδύσεις, τη νέα σχεδίαση των αεραγωγών, τα νέα διακοσμητικά λάκας πιάνου στο τιμόνι και το νέο πίνακα οργάνων με οθόνη TFT 4,2 ιντσών (εκτός της αρχικής έκδοσης). Αναβαθμισμένο είναι με την σειρά του και το σύστημα πολυμέσων Toyota Touch 2, οι λειτουργίες του οποίου χειρίζονται μέσω της κεντρικά τοποθετημένης οθόνης αφής των 7 ιντσών (στάνταρ από την έκδοση Activeκαι άνω). Από πλευράς κατασκευής, έχει γίνει χρήση κυρίως σκληρών πλαστικών, ενώ το μαλακό υλικό που συναντάται στο εμπρός μέρος του ταμπλό και στις επενδύσεις των θυρών το αναβαθμίζει. Το φινίρισμα και η συναρμογή βρίσκονται σε καλά επίπεδα, αν και δεν λείπουν ορισμένες μικροατέλειες. Ο οδηγός δεν θα αντιμετωπίσει κάποιο ουσιαστικό πρόβλημα με την εργονομία, ωστόσο το τιμόνι παρόλο που διαθέτει ρυθμίσεις προς όλες τις κατευθύνσεις είναι χαμηλά τοποθετημένο. Στον τομέα των χώρων, το Yaris τα καταφέρνει πολύ καλά, αφού είναι σε θέση να φιλοξενήσει χωρίς παραχωρήσεις τέσσερα ενήλικα άτομα. Το πορτ μπαγκάζ με τα 279 λίτρα είναι ικανοποιητικό, ωστόσο ο ανταγωνισμός έχει ανεβάσει τον πήχη πολύ πιο πάνω από τα 300 λίτρα.
Διαβάστε ακόμα: Χρειάζεται ζέσταμα ο κινητήρας; (+video)
Αισθητά πιο ισχυρός ο νέος 1.500άρης κινητήρας
Ο νέος κινητήρας 1.5 λτ. Dual VVT-iE με απόδοση 111 ίππων και 136 Nm ροπής, αντικαθιστά τον προγενέστερο των 1.33 λτ. ισχύος 99 ίππων και 135 Nm ροπής. Εκτός από το ότι διαθέτει υψηλότερη απόδοση, διαθέτει χαμηλότερη κατανάλωση (κατά 12%) και εκπέμπει λιγότερες εκπομπές CO2. Σύμφωνα με τις μετρήσεις της Toyota, o 1.5 λτ. επιταχύνει το Yaris από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 11,0 δλ. και από 80-120 χλμ./ώρα με 5η ταχύτητα σε 17,6 δλ., έναντι 11,8 δλ. και 18,8 δλ. το 1.33 λτ. Το νέο μοτέρ με την υψηλή συμπίεση 13,5:1 επιτυγχάνει θερμική απόδοση 38,5%, η οποία είναι μεταξύ των καλύτερων στην αγορά, ενώ παράλληλα υιοθετεί σύστημα ψύξης ανακυκλωμένων καυσαερίων (EGR) και μπορεί να αλλάξει από τον κύκλο Otto στον Atkinson για βέλτιστη απόδοση σε διαφορετικές συνθήκες οδήγησης.
Στην πράξη, το εξελιγμένο αυτό ατμοσφαιρικό μοτέρ κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις με την άμεση απόκρισή του στις χαμηλές ταχύτητες κίνησης στην πόλη και την ελαστικότητά του. Όμως, ο θόρυβος που παράγει γίνεται αισθητός στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, ενώ η έλλειψη ροπής στις χαμηλές στροφές, ειδικά σε σύγκριση με τους μικρότερους turbo των 1.0 – 1.2 λτ. είναι πολύ εμφανής σε πιο γρήγορους ρυθμούς ή σε ένα ταξίδι. Σε ανηφορικά τμήματα ο οδηγός θα χρειαστεί να κατεβάσει μία ή δύο ταχύτητες (λόγω και της μακριάς 6ης) για να διατηρήσει το αυτοκίνητο το ρυθμό του, όταν στα ανταγωνιστικά turbo δε θα χρειαστεί κατέβασμα ταχύτητας. Όσον αφορά την κατανάλωση, αυτή κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 7,0 λτ./100 χλμ.
Ασφαλές και ευκολοδήγητο
Η ευκολία στους χειρισμούς και η άνεση στην οδήγηση στην πόλη, είναι τα πρώτα στοιχεία που κερδίζουν τον οδηγό του Yaris, ο οποίος εξοικειώνεται γρήγορα με το αυτοκίνητο. Παράλληλα, η ανάρτησή του εξασφαλίζει αρκετά καλά επίπεδα άνεσης, αφού καταφέρνει και απορροφά με επιτυχία τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, ενώ ο θόρυβος κύλισης είναι χαμηλός. Ασφαλή χαρακτηριστικά παρουσιάζει και εκτός πόλεως, όπου είναι σε θέση να πραγματοποιήσει μακρινές αποστάσεις και σε κάθε διαδρομή εμπνέοντας εμπιστοσύνη. Στις ευθείες και στις καμπές των αυτοκινητόδρομων το αμάξωμα του Yaris παρουσιάζεται σταθερό, ενώ το τιμόνι έχει το απαιτούμενο βάρος γύρω από τη θέση της ευθείας. Περνώντας σε μια διαδρομή με στροφές, το μικρό Toyota παρουσιάζει ουδέτερη και ελεγχόμενη συμπεριφορά με λογικές κλίσεις και υποστροφικές τάσεις υπό πίεση, οι οποίες εξαλείφονται από το ESP. Εδώ το τιμόνι παρουσιάζει καλή αμεσότητα και απόκριση, ενώ η αίσθηση είναι σχετικά ελαφριά. Τέλος, δυνατά είναι τα φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς.
(+) Απόκριση κινητήρα στις χαμηλές ταχύτητες, ποιότητα, χώροι, οδική συμπεριφορά, ευκολοδήγητος χαρακτήρας, τιμή, 6ετής εγγύηση
(-) Θόρυβος κινητήρα, ροπή κινητήρα, θέση οδήγησης