Δοκιμή Volkswagen Tiguan 1.6 TDI 115 PS

Το δεύτερης γενιάς VW Tiguan που λανσαρίστηκε πριν από ένα χρόνο περίπου, παρουσιάζεται πλήρως αναβαθμισμένο και νέο από άκρη σε άκρη, αποτελώντας μία από τις πιο ανταγωνιστικές, αλλά και ακριβές προτάσεις στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV.

Για τους αγοραστές που θα επιλέξουν το πιο προσιτό σε τιμή ντίζελ Tiguan, θα οδηγηθούν στην έκδοση που δοκιμάζουμε, αυτή με τον κινητήρα 1.6 TDI 115 PS, η οποία πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 27.700 ευρώ και με πλήρη στάνταρ εξοπλισμό. Εναλλακτικά υπάρχει και ακόμα πιο οικονομικό σε τιμή Tiguan 1.4 TSI 125 PS στην τιμή των 24.950 ευρώ. Για όσους πάλι θελήσουν τετρακίνητο Tiguan 4MOTION, τότε θα χρειαστεί να ανέβουν αρκετά σε τιμή, αφού οι αρχικές εκδόσεις 1.4 TSI 150PS ACT 4MOTION και 2.0 TDI 150PS 4MOTION διατίθενται σε τιμές που ξεκινούν από 30.600 και 34.550 ευρώ αντίστοιχα.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή VW Tiguan 2.0 TDI 150 PS 4Motion DSG

Καλές επιδόσεις από τον 1.6 TDI

O 1.600άρης κινητήρας πετρελαίου με απόδοση 115 ίππων και με ροπή 280 Nm από τις 1.700 σ.α.λ., ικανοποιεί συνολικά με τα χαρακτηριστικά απόδοσης και λειτουργίας του, ωστόσο υπάρχουν κάποια σημεία που μειονεκτεί. Το πιο βασικό είναι η έλλειψη δύναμης στις πολύ χαμηλές στροφές, κάτι που γίνεται αισθητό κατά την εκκίνηση ειδικά σε ανηφορικούς δρόμους και στις επιταχύνσεις σε ρυθμούς πόλης. Ωστόσο στο μεσαίο εύρος των στροφών διαθέτει καλή ισχύ, ενώ στην επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δευτερόλεπτα είναι πιο γρήγορο από ανταγωνιστικά μοντέλα. Το αραιής κλιμάκωσης εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο με τον εύχρηστο επιλογέα συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης και του θορύβου σε ταχύτητες ταξιδιού, όμως σε μια ορεινή επαρχιακή διαδρομή ο οδηγός θα χρειάζεται να αλλάζει συχνά ταχύτητες για να κρατήσει τον κινητήρα στη διαθέσιμη ροπή του. Τέλος, όσον αφορά την κατανάλωση, αυτή σε πραγματικούς ρυθμούς κυμάνθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής στα 6,7 λτ./100 χλμ.

Εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα και άνετους χώρους

Η καμπίνα του νέου Tiguan κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις με την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής του, αφού είναι προσεγμένη τόσο σε υλικά όσο και σε φινίρισμα και συναρμογή των επιμέρους επιφανειών. Το πάνω μέρος του ταμπλό είναι κατασκευασμένο από μαλακό, αφρώδες πλαστικό, ενώ και τα σκληρά πλαστικά έχουν πολύ καλή υφή και είναι συμπαγή. Σχεδιαστικά, το εσωτερικό του Tiguan με τις λιτές και καθαρές γραμμές του δεν έχει κάποιο ιδιαίτερο ενδιαφέρον, ωστόσο από την άλλη πλευρά η πολύ καλή εργονομία και θέση οδήγησης θα εκτιμηθούν αμέσως από τον οδηγό. Άριστα παίρνει το εσωτερικό του νέου Tiguan και σε πρακτικότητα, αφού είναι σε θέση να φιλοξενήσει χωρίς πρόβλημα 5 ενήλικες επιβάτες, οι οποίοι έχουν στη διάθεσή τους από 420 λτ. έως 615 λτ. για τις αποσκευές, ανάλογα τη θέση του πίσω στάνταρ διαιρούμενου και συρόμενου κατά 16 εκατοστά πίσω καθίσματος.

Δείτε ακόμη: Τα 3 SUV με τις χαμηλότερες τιμές της αγοράς

Ασφαλές και σίγουρο σε κάθε διαδρομή

Το δεύτερης γενιάς Tiguan, παρόλο που μεγάλωσε σε διαστάσεις, έχει χαμηλότερο βάρος (έως 53 κιλά) χάρη και στην πλατφόρμα MQB που βασίζεται, η οποία διαθέτει πολύ καλή ακαμψία και ενισχύει την στιβαρότητα και ασφάλεια που λαμβάνει ο οδηγός από το αυτοκίνητο σε κάθε διαδρομή και ταχύτητα. Η ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς ανάρτηση προσφέρει πολύ καλά επίπεδα ανέσεων και μόνο σε πιο έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος αντιδρά με πιο ξερό τρόπο. Εξαιρετική είναι η ποιότητα κύλισης και συμβάλλει με την σειρά της στην άνεση που απολαμβάνουν οι επιβάτες σε ένα ταξίδι. Η σταθερότητα που παρουσιάζει το αμάξωμα του Tiguan κινούμενο στους αυτοκινητόδρομους σε υψηλές ταχύτητες είναι πολύ καλή, όπως και σε διαδρομές με στροφές, όπου οι κλίσεις του αμαξώματος είναι σχετικά μικρές και τα περιθώρια πρόσφυσης υψηλά. Εκεί το ESP επεμβαίνει άμεσα μόλις διαγνώσει τάση απώλειας πρόσφυσης. Στα συν του Tiguan είναι και τα δυνατά και αποτελεσματικά φρένα, ενώ το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση έχει ικανοποιητικό βάρος και αίσθηση.

(+) Ποιότητα κατασκευής, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, πρακτικότητα, οδική συμπεριφορά

(-) Δύναμη κινητήρα στις χαμηλές στροφές, τιμή αγοράς

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε 6 νέα μικρομεσαία ντίζελ SUV

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
115/2.900-4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
280/1.700-2.900
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
185
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,8
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,2
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
125
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
150
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.486
Πλάτος (χλστ.)
1.839
Ύψος (χλστ.)
1.646
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.681
Βάρος (κιλά)
1.420
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
420-615
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
96%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
72%
Επικουρικά συστήματα
68%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
27.700
Get it on Google Play Download on the App Store