Το Ford Fiesta μας συστήθηκε για πρώτη φορά πίσω στο 1976 και πλέον 41 χρόνια μετά βρίσκεται στην 8η κατά σειρά γενιά του. Μία γενιά η οποία είναι εντελώς νέα και έρχεται με πολλές αλλαγές και αναβαθμίσεις, προσφέροντας πλέον πάρα πολλά στοιχεία ασφαλείας και συνδεσιμότητας που έλλειπαν από το προγενέστερο μοντέλο. Παράλληλα, έχει αλλάξει σημαντικά και στην εμφάνισή της τόσο όσον αφορά στο αμάξωμα όσο και στο εσωτερικό, ενώ μεγάλωσε σε διαστάσεις και απέκτησε νέους κινητήρες και εκδόσεις. Εμείς, περάσαμε με την πεντάθυρη έκδοση 1.0 λτ. EcoBoost 125 PS δύο εβδομάδες και κάναμε συνολικά 1.600 χλμ. πίσω από το τιμόνι του και στις πιο κάτω γραμμές θα σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας από αυτό.
Αυξημένες διαστάσεις και αλλαγή φιλοσοφίας στη σχεδίαση
Το νέο Ford Fiesta καταλαβαίνεις πως δεν μοιράζεται πολλά με το μοντέλο που αντικαθιστά, καθώς η εμφάνισή του είναι ανασχεδιασμένη. Μάλιστα μεγάλωσε ελαφρώς σε διαστάσεις σε σχέση με το προγενέστερο και έχει μήκος 4.040 χλστ. (+71 χλστ.), πλάτος 1.735 χλστ. (+12 χλστ.), ύψος 1.476 χλστ. (-19 χλστ.) και μεταξόνιο 2.493 χλστ. (+4 χλστ.). Ορισμένα από τα χαρακτηριστικά του γνωρίσματα, όπως είναι τα αμυγδαλωτά εμπρός φώτα και η στενόμακρη μάσκα, παραμένουν και σε αυτό, αν και είναι πιο ήπιων τόνων, ενώ στο πίσω μέρος τα φανάρια πλέον είναι τοποθετημένα οριζόντια και όχι κάθετα, όπως συνέβαινε στις προηγούμενε γενιές του μοντέλου.
Εκσυγχρονισμένο εσωτερικό με βελτιωμένη ποιότητα
Πλήρως ανασχεδιασμένο όμως είναι και το εσωτερικό του νέου Ford Fiesta. Η εργονομία του είναι αισθητά βελτιωμένη και αγγίζει το τέλειο. Η μεγάλη οθόνη αφής 8,0 ιντσών παραπέμπει σε τάμπλετ, είναι ευκρινής και άμεση. Υπάρχουν διακόπτες με άμεση πρόσβαση για κλιματισμό, σύστημα Start/Stop και ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας, που σημαίνει πως δεν χρειάζεται να περιηγηθείς σε κάποιο μενού για βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου. Μοναδικές παραφωνίες οι εξωτερικοί καθρέφτες οι οποίοι θα μπορούσαν να είναι μεγαλύτεροι και ο διακόπτης για την ενεργοποίηση του πίσω υαλοκαθαριστήρα, ο οποίος είναι στην άκρη του μοχλού υαλοκαθαριστήρων και μπορεί να ενεργοποιηθεί κατά λάθος. Σχεδιαστικά, στο ταμπλό με τις απαλές καμπύλες κυριαρχεί η μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων SYNC3 (4,2 ιντσών στην έκδοση Trend και 6,5 ιντσών στην Business), στην οποία έχουν ενσωματωθεί διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου, ενώ έτσι μειώθηκαν κατά 50% οι διακόπτες. Νέο στοιχείο αποτελεί και το υψηλής απόδοσης ηχοσύστημα B&O Play της Bang & Olufsen, με απόδοση 675 watt, 10 ηχεία και subwoofer.
Στον εξοπλισμό του νέου Fiesta περιλαμβάνονται πλέον και πολλά συστήματα υποστήριξης του οδηγού, όπως είναι η Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, Προειδοποίηση εκτροπής από τη λωρίδα, Σύστημα περιορισμού της ταχύτητας, Σύστημα αυτόνομης πέδησης, Προειδοποίηση οχήματος σε τυφλό σημείο κ.λπ. Από πλευράς ποιότητας, έχει γίνει χρήση σκληρού πλαστικού το οποίο είναι ντυμένο με λεπτό μαλακό υλικό στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, ενώ τα σκληρά πλαστικά, η συναρμογή και το φινίρισμα έχουν βελτιωθεί σε σχέση με του προηγούμενου Fiesta. Στο υποβραχιόνιο των εμπρός θυρών υπάρχει μαλακό πλαστικό προκειμένου να μην κουράζεται ο αγκώνας σε πολύωρες μετακινήσεις. Βελτιωμένο παρουσιάζεται και σε χώρους το νέο Fiesta για τους πίσω επιβάτες (+16 χλστ. για τα γόνατα πίσω), έχει μεγάλες τσέπες στις πόρτες, δύο ποτηροθήκες στην κεντρική κονσόλα και αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ αρκετά ικανοποιητικό είναι το πορτ μπαγκάζ των 303 λίτρων (984 με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος), το οποίο πάντως δημιουργεί σκαλοπάτι στο χώρο αποσκευών.
Ευκολοδήγητο και καλοστημένο
Το Ford Fiesta παραδοσιακά ξεχώριζε για τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα και την πολύ καλή οδική συμπεριφορά, αποτελώντας ένα από τα πιο ευχάριστα στο δρόμο αυτοκίνητα της κατηγορίας του. Στοιχεία που έχουν ενισχυθεί στο νέο μοντέλο, το οποίο παράλληλα είναι αισθητά πιο άνετο. Το πλαίσιο και οι αναρτήσεις έχουν δεχτεί αρκετές ενισχύσεις σε διάφορα σημεία, αυξάνοντας έτσι την πλευρική πρόσφυση στις στροφές. Εκεί το νέο Fiesta ακολουθεί πιστά τις εντολές του οδηγού και εμφανίζει μικρές κλίσεις, ενώ οι αντιδράσεις του είναι προοδευτικές και ελεγχόμενες, ακόμα και όταν ο οδηγός κινηθεί σε πιο γρήγορους ρυθμούς και ξεπεράσει τα όρια. Αισθητή βελτίωση έχει γίνει στην άνεση από την ανάρτηση και στην ποιότητα κύλισης, όπως και στη μείωση των εξωτερικών θορύβων που φτάνουν στην καμπίνα. Θα θέλαμε καλύτερη αίσθηση από το τιμόνι, το οποίο ακόμη και σε πιεσμένες στροφές παραμένει ελαφρύ και δεν σου μεταφέρει το φορτίο που δέχονται οι εμπρός τροχοί. Πάντως έχουμε να κάνουμε με ένα ευκολοδήγητο αυτοκίνητο, το οποίο προσαρμόζεται στον ρυθμό του εκάστοτε οδηγού και δεν απαιτεί από τον οδηγό του να προσαρμοστεί σε αυτό.
Δυνατός 1.000άρης και με 6άρι κιβώτιο
Η γκάμα των κινητήρων του νέου Fiesta περιλαμβάνει νέα Euro 6 μοτέρ, ενώ πλέον όλα τα μηχανικά σύνολα συνδυάζονται με καινούργια 6τάχυτα κιβώτια (πλην του 1.1 λτ.). Το Fiesta 1.0 λτ. EcoBoost 125 PS που είχαμε στην κατοχή μας ξεχωρίζει για τη ζωντάνια του από τις χαμηλές στροφές. Χωρίς να εντυπωσιάζει με την ποιότητα λειτουργίας του, λόγω της 3κύλινδρης αρχιτεκτονικής του, καταφέρνει να προσδίδει στο Fiesta πολύ καλές επιδόσεις, αφού για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 9,9 δλ. και έχει τελική ταχύτητα 195 χλμ./ώρα. Και όλα αυτά με μέση πραγματική κατανάλωση δοκιμής στα 6,5 λίτρα/100 χλμ. Μάλιστα αν ξεφύγουμε από τα πλαίσια της μέτρησης δοκιμής (η οποία είναι τυποποιημένη για όλα τα αυτοκίνητα) τότε θα δούμε και καταναλώσεις κοντά στα 5,0 λίτρα/100 χλμ.
Το Ford Fiesta της δοκιμής μας ήταν στην εξοπλιστική έκδοση Titanium η οποία στην πεντάθυρη έκδοση, με τον 125άρη EcoBoost κοστίζει 16.794 ευρώ και αν πραγματικά ψάχνετε για μικρό πλήρες σε κάθε επίπεδο αυτοκίνητο, τότε θα πρέπει οπωσδήποτε να το έχετε στις επιλογές σας.