Δοκιμή Hyundai i30 1.6 diesel 136 PS

H Hyundai με το πρώτης γενιάς i30 που παρουσιάστηκε το 2007 έκανε ένα μεγάλο άλμα, δείχνοντας ότι είναι σε θέση να ανταγωνιστεί παραδοσιακά ονόματα της μικρομεσαίας κατηγορίας. Σημαντικά βελτιωμένο με την σειρά του ήταν το δεύτερης γενιάς i30 που λανσαρίστηκε το 2012, ενώ με το νέο, τρίτης γενιάς i30 που μετρά λίγους μήνες στην Ελληνική αγορά ανεβάζει και άλλο τον πήχη και γίνεται πιο ολοκληρωμένο και ανταγωνιστικό από ποτέ άλλοτε.

Το νέο Hyundai i30 έχει ευρωπαϊκή ταυτότητα, αφού σχεδιάστηκε στο Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογίας της Hyundai Motor Europe στο Ρούσελσχαϊμ της Γερμανίας, παράγεται στο εργοστάσιο Νοσόβιτσε της Τσεχικής Δημοκρατίας και έχει δοκιμασθεί στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ. Οι αλλαγές που φέρει είναι πολλές, τόσο σε σχεδίαση όσο και σε τεχνικό επίπεδο, αφού για πρώτη φορά εφοδιάζεται με turbo κινητήρες βενζίνης, τους 1.0 T-GDI 120 PS και 1.4 T-GDI 140 PS. Ωστόσο, στη βάση υπάρχει ο ατμοσφαιρικός 1.400άρης των 100 ίππων για όσους θέλουν μια οικονομική επιλογή (από 14.990 ευρώ). Στους ντίζελ υπάρχει διαθέσιμος ένας 1.6 λτ. με 95, 110 και 136 ίππους (δείτε εδώ τιμές και εκδόσεις του νέου i30).

Διαβάστε ακόμη: Δοκιμή Hyundai Tucson 1.7D 141 PS

Εμείς, δοκιμάζουμε την έκδοση 1.6 CRDi 136 PS, η οποία κοστίζει από 21.990 ευρώ και διαθέτει υπερπλήρη εξοπλισμό, στον οποίο περιλαμβάνονται κυριολεκτικά τα πάντα, συν το πακέτο ασφαλείας S-10. Αυτό διαθέτει τα συστήματα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής οδηγού, εκτροπής λωρίδας, διατήρησης λωρίδας, μετωπικής σύγκρουσης, αυτόματης έκτακτης πέδησης και ρύθμισης υψηλής σκάλας φώτων.

Πιο κομψό σχεδιαστικά

Το νέο Hyundai i30 άλλαξε ριζικά εξωτερικά σε σχεδίαση σε σχέση με το προγενέστερο, ενώ μεγάλωσε ελαφρώς σε διαστάσεις. Συγκεκριμένα έχει μήκος 4.340 χλστ. (+40 χλστ.), πλάτος 1.795 χλστ. (+15 χλστ.), ύψος 1.455 χλστ. (-17 χλστ.) και μεταξόνιο 2.650 χλστ. (ίδιο). Από τα πιο ελκυστικά σημεία του νέου i30 είναι το εμπρός άκρο με το χαμηλό ρύγχος, την τραπεζοειδή μεγάλη μάσκα, τα τριγωνικά φωτιστικά σώματα και τα LED κάθετα φώτα ημέρας. Στο πλαϊνό τμήμα κυριαρχεί το αιχμηρό νεύρο που διατρέχει όλο το αμάξωμα, ενώ πίσω συναντούμε πιο ήπιων τόνων αισθητική με παραλληλόγραμμα φανάρια και ανάγλυφες επιφάνειες.

Μοντέρνο και ποιοτικό εσωτερικό

Εντελώς νέο είναι και το εσωτερικό του 3ης γενιάς i30, το οποίο απέκτησε πιο μινιμάλ εικόνα, έναντι της πιο φλύαρης σχεδίασης στο προγενέστερο μοντέλο. Στο ταμπλό του με τις απαλές καμπύλες κυριαρχεί στο κέντρο η στάνταρ έγχρωμη οθόνη LCD αφής 8 ιντσών, με Bluetooth, audio streaming, εργοστασιακό σύστημα πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας και διάφορες ακόμα λειτουργίες. Πιο κάτω συναντάται το σύστημα του διζωνικού κλιματισμού, ενώ στη βάση της κεντρικής κονσόλας υπάρχει μια θήκη και είσοδοι Aux, USB και πρίζα 12V. Την σύγχρονη εικόνα συμπληρώνει και ο πλήρης ενδείξεων πίνακας οργάνων με την οθόνη TFT 3,5 ιντσών του trip computer. Ο οδηγός δεν θα αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα με την εργονομία των επιμέρους χειριστηρίων και θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση οδήγησης στο αναπαυτικό κάθισμα. Από πλευράς κατασκευής, το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό αποτελείται από μαλακό πλαστικό, το οποίο συναντάται και σε ένα τμήμα των θυρών. Ποιοτικά είναι και τα σκληρά πλαστικά, ενώ πολύ προσεγμένη είναι η συναρμογή και το φινίρισμα σε όλη την καμπίνα. Στον τομέα των διαθέσιμων χώρων, το νέο i30 τοποθετείται στο μέσο όρο της κατηγορίας. Στο πίσω κάθισμα ο αέρας για τα πόδια είναι ικανοποιητικός, ωστόσο για τους πιο ψηλούς δεν υπάρχουν περίσσιες ανέσεις. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 395 λίτρων (1.301 λτ. με με τα πίσω καθίσματα διπλωμένα), διαθέτει διπλό δάπεδο και είναι σχετικά ρηχός.

Διαβάστε ακόμη: Ξεπούλησε σε 48 ώρες το Hyundai i30N First Edition

Αποδοτικός ο 1.6 Diesel με τα 136 άλογα

Ο ισχυρότερος 1.600άρης ντίζελ κινητήρας που τοποθετείται στο νέο Hyundai i30 είναι αυτός με τους 136 ίππους, ο οποίος είναι παράλληλα από τους πιο δυνατούς στην κατηγορία του. Το μηχανικό αυτό σύνολο κερδίζει τις εντυπώσεις με την πολιτισμένη του λειτουργία, αφού δεν θα ενοχλήσει τους επιβάτες του με κραδασμούς και έντονο θόρυβο, τόσο στις αστικές μετακινήσεις, όσο και στα μακρινά ταξίδια. Οι επιδόσεις του είναι αρκετά ικανοποιητικές τόσο από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ.), όσο και εν κινήσει, χάρη και στη διαθέσιμη ροπή των 280 Nm από τις 1.500 σ.α.λ. Παράλληλα, η δύναμη του κινητήρα αποδίδεται με πολύ γραμμικό τρόπο, χωρίς ξεσπάσματα ή κενά ισχύος. Το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο κάνει ένα “σκαλοπάτι” στις εναλλαγές των σχέσεων, ενώ η μακριά τελευταία σχέση διατηρεί χαμηλά τις στροφές του κινητήρα σε ρυθμούς ταξιδιού (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 2.400 σ.α.λ.). Όσον αφορά την κατανάλωση, κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 7,3 λτ./100 χλμ.

Άνετο και ασφαλές στο δρόμο

Το νέο i30 παρουσιάζεται καλύτερο και στο δρόμο, αφού καταφέρνει και συνδυάζει με ισορροπημένο τρόπο την ασφαλή οδική συμπεριφορά με την άνεση, έχοντας παράλληλα βελτιωθεί και σε αίσθηση. H ακαμψία του έχει αυξηθεί κατά 22% και το βάρος μειώθηκε κατά 28 κιλά μέσω της διπλάσιας χρήσης προηγμένου χάλυβα υπέρ-υψηλής αντοχής στο πλαίσιο και των περισσότερων συγκολλήσεων. Η ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς ανάρτησή του με την σχετικά μαλακή ρύθμιση καταφέρνει και αμβλύνει με ικανοποιητικό τρόπο τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων παρά τα ελαστικά διαστάσεων 225/45 με τις 17 ιντσών ζάντες αλουμινίου (στάνταρ). Όμως έχουν αρνητικό αντίκτυπο στο θόρυβο κύλισης που περνάει στην καμπίνα.

Διαβάστε ακόμη: Όλες οι νέες δοκιμές αυτοκινήτων

Στις στροφές το νέο i30 παρουσιάζει λογικές κλίσεις και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Ακόμα και σε πολύ πιεσμένους ρυθμούς καταφέρνει και διατηρεί την τροχιά του, ενώ οι τάσεις υποστροφής διορθώνονται εύκολα και το πίσω μέρος του παραμένει αμετακίνητο με απότομο άφημα του γκαζιού μέσα στην στροφή. Στις ευθείες οι τάσεις πλεύσης έχουν μειωθεί και το αμάξωμα διατηρεί την σταθερότητά του σε γρήγορες ταχύτητες, χωρίς ο οδηγός να νιώθει άβολα. Καλύτερη αίσθηση από ποτέ έχει το τιμόνι συγκριτικά και με άλλα μοντέλα της Hyundai, το οποίο διαθέτει το απαιτούμενο βάρος, ακρίβεια και αμεσότητα.

(+) Ισχύς κινητήρα, άνεση ανάρτησης, ποιότητα κατασκευής, πληρότητα εξοπλισμού

(-) Θόρυβος κύλισης, μία έκδοση εξοπλισμού με αυτόν τον κινητήρα

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.582
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
136/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
280/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
200
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,3
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,7
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
109
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
106,82
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.340
Πλάτος (χλστ.)
1.795
Ύψος (χλστ.)
1.455
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.650
Βάρος (κιλά)
1.263-1.411
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
395
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
88%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
64%
Επικουρικά συστήματα
68%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
21.990
Get it on Google Play Download on the App Store