Επίσημη παρουσίαση με πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά
Ύστερα από τις διαρροές φωτογραφιών, η MINI αποκαλύπτει και επίσημα όλα τα στοιχεία για το νέο, 3ης γενιάς σύγχρονο MINI, το οποίο μεγάλωσε, εκσυγχρονίστηκε και απέκτησε νέους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου 1.5 λίτρων (3κύλινδρος) και 2.0 λίτρων. Σχεδιαστικά τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό η εικόνα του παραμένει οικεία μέσω των πολλών καμπύλων επιφανειών και των κυκλικών σχημάτων.
Το μήκος του νέου MINI αυξήθηκε κατά 98 χιλιοστά (3.821 χλστ.), το πλάτος μεγάλωσε κατά 44 χλστ. (1.727 χλστ.), το ύψος κατά 7 χλστ. (1.414 χλστ.) και το μεταξόνιο μάκρυνε κατά 42 χλστ. (2.495 χλστ.). Γεγονός που ωφέλησε τους χώρους για τους επιβάτες, αφού σύμφωνα με τη MINI προσφέρει περισσότερο αέρα για τα πόδια και πλάτος, ενώ ταυτόχρονα το πορτ μπαγκάζ μεγάλωσε κατά 51 λίτρα και έφτασε τα 211 λίτρα.
Εντελώς νέοι είναι και οι κινητήρες που τροφοδοτούν το νέο MINI, ωστόσο στην κορυφαία έκδοση Cooper S το 1.6 λίτρων μηχανικό σύνολο αντικαταστάθηκε από 2λιτρο, κάτι που είναι αντίθετο με την φιλοσοφία του downsizing, ενώ ανταγωνιστικά μοντέλα όπως το Peugeot 208 GTi ή το Renault Clio RS διαθέτουν 1.600άρια μοτέρ.
Πιο αναλυτικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου MINI είναι τα εξής παρακάτω:
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |||
Έκδοση | Cooper | Cooper S | Cooper D |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 3/12 | 4/16 | 3/12 |
Ταχύτητες | 6 (6 auto) | 6 (6 auto) | 6 (6 auto) |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.499 | 1.998 | 1.496 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 136/4.500 | 192/4.700 | 116/4.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 220/1.250 | 280/1.250 | 270/1.750 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 7,9 (7,8) | 6,8 (6,7) | 9,2 (9,2) |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 210 | 235 (233) | 205 (204) |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 4,5 (4,7) | 5,7 (5,2) | 3,5 (3,7) |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 105 (109) | 133 (122) | 92 (98) |
Βάρος (κιλά) | 1.085 (1.115) | 1.160 (1.175) | 1.135 (1.150) |
Σε παρένθεση με αυτόματο κιβώτιο |
Επιπλέον, έχει δοθεί μεγάλη βαρύτητα στην «go kart» οδική συμπεριφορά και οδηγική αίσθηση, ενώ για πρώτη φορά το νέο MINI θα εφοδιάζεται με ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Έτσι ο οδηγός με το πάτημα ενός κουμπιού θα μπορεί να επιλέξει την πιο σπορτίφ ρύθμιση ή την πιο άνετη ανάλογα τις διαθέσεις του και τις συνθήκες οδήγησης. Και το τρίτης γενιάς σύγχρονο MINI εφοδιάζεται με ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους τους τροχούς, η οποία είναι ανασχεδιασμένη και φέρει τμήματα από αλουμίνιο. Αναβαθμισμένο είναι με την σειρά του το σύστημα διεύθυνσης με την ηλεκτρική υποβοήθηση EPS (Electronic Power Steering), καθώς και το σύστημα πέδησης για μεγαλύτερη αντοχή και αποτελεσματικότητα. Τέλος, έχει αυξηθεί η στρεπτική ακαμψία και έχει μειωθεί το βάρος του αμαξώματος, ενώ την ασφάλεια υποστηρίζουν και ενισχύουν πολλά επιμέρους ηλεκτρονικά συστήματα.
Νέο στοιχείο εξοπλισμού αποτελεί το head-up display πίσω από το τιμόνι, στο οποίο αναγράφονται πολλά χρήσιμα στοιχεία (navigation, ταχύτητα, πινακίδες οδικής σήμανσης κ.α.), έτσι ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού από το δρόμο. Επιπλέον, το νέο MINI εφοδιάζεται με συστήματα προειδοποίησης σύγκρουσης με πεζό, υποβοήθηση στάθμευσης, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα που διατηρεί αυτόματα μια απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα και αυτόματη λειτουργία των προβολέων μέσω της οποίας σβήνουν αυτόματα οι προβολείς όταν διέρχεται άλλο όχημα από το αντίθετο ρεύμα.