Παίζοντας ολοένα και περισσότερο το ρόλο του 1ου μοντέλου μιας οικογένειας, τα μικρομεσαία αυτοκινήτα εκσυγχρονίζονται, εξελίσσονται και προσφέρουν όσο το δυνατόν περισσότερα στον ιδιοκτήτη τους. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι παρά την επέλαση των crossover και SUV, στην Ευρώπη τα μικρομεσαία κλείνουν το 2016 και πάλι στη δεύτερη θέση της προτίμησης του κοινού πίσω μόνο από τα μικρά, ενώ ένα μικρομεσαίο μοντέλο, το VW Golf, είναι και το πρώτο πωλήσεις αυτοκίνητο της Ευρώπης για την περσινή χρονιά. Στη νέα χρονιά η πολύ καλή εμπορική πορεία των μικρομεσαίων αναμένεται να συνεχιστεί, ιδίως μέσω της άφιξης αρκετά νέων μοντέλων του είδους, από τα οποία εμείς σας παρουσιάζουμε τα 5 πιο σημαντικά.
Νέο Honda Civic
Το 5ης γενιάς Honda Civic θα λανσαριστεί στην ελληνική αγορά την ερχόμενη άνοιξη όντας εντελώς νέο σε σχέση με το Civic που αντικαθιστά και με μεγαλύτερες διαστάσεις, αφού το μήκος του αγγίζει τα 4,497 μέτρα (+127 χλστ.), το πλάτος τα 1.800 χλστ. (+30 χλστ.), το ύψος τα 1.421 χλστ. (-79 χλστ.), με μεταξόνιο 2.700 χλστ. (+105 χλστ.).
Οι μεγαλύτερες διαστάσεις του αμαξώματος έχουν ως αποτέλεσμα το νέο Civic να προσφέρει καλύτερους χώρους στο εσωτερικό του τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές (478 λτ. έναντι 407 λτ. το προγενέστερο Civic). Παράλληλα, η όλη σχεδίαση του εσωτερικού είναι νέα, με οριζόντιες και κάθετες γραμμές, επίπεδες επιφάνειες και γενικά, πιο «συμμαζεμένο» προς όφελος και της εργονομίας.
Διαβάστε ακόμα: Νέο Honda Civic Sedan 1.5 Turbo 182 PS για την Ευρώπη
Σημαντικό στοιχείο του Civic 5ης γενιάς αποτελεί η νέα πλατφόρμα πάνω στην οποία βασίζεται και η οποία είναι κατά 16 κιλά ελαφρύτερη και με αυξημένη στρεπτική ακαμψία κατά 52% προς όφελος και της οδικής συμπεριφοράς. Εξ ου και οι πολλαπλοί σύνδεσμοι στον πίσω άξονα, έναντι του ημιάκαμπτου άξονα στο υπάρχον Civic.
Στους κινητήρες, το νέο Civic θα είναι διαθέσιμο με τούρμπο VTEC μοτέρ βενζίνης 1.0 λτ. ισχύος 127 ίππων, αλλά και 1.5 λτ. VTEC turbo με 180 άλογα. Αμφότερα τα μηχανικά σύνολα συνδυάζονται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή με αυτόματο CVT. Στα τέλη της χρονιάς θα έρθει και η βελτιωμένη εκδοχή του diesel κινητήρα 1.6 i-DTEC, ενώ το 2018 θα λανσαριστεί το νέο Civic Type R.
Νέο Hyundai i30
Τρίτη γενιά για το νέο Hyundai i30, που θα έρθει μέσα στη χρονιά με εντελώς νέα σχεδίαση, που το διαφοροποιεί αισθητά σε σχέση με το τωρινό μοντέλο, χαρίζοντάς του μια πιο κομψή παρουσία. Οι διαστάσεις δεν αλλάζουν σημαντικά, αφού το μήκος είναι 4.340 χλστ. (+40 χλστ.), το πλάτος 1.795 χλστ. (+15 χλστ.), το ύψος 1.455 χλστ. (-17 χλστ.) και το μεταξόνιο 2.650 χλστ. (+/- 0).
Περνώντας στο εσωτερικό, εκεί σχεδιαστικά υπάρχει αισθητή αναβάθμιση, σε ένα ταμπλό όπου ξεχωρίζει η παρουσία της 8 ιντσών οθόνης για το σύστημα πολυμέσων (με πλήρεις δυνατότητες συνδεσιμότητας), αλλά και το οριζόντιο τμήμα ανοιχτού χρώματος στο κέντρο του που σπάει τη μονοτονία του μαύρου. Οι χώροι αναμένονται πολύ καλοί για τους επιβάτες, αυξημένο πορτ-μπαγκάζ 395 λίτρων (+17 λίτρα).
Διαβάστε ακόμα: Συμφωνία Ομίλου Δάβαρη με Όμιλο Βασιλάκη για Hyundai-Kia!
Στους κινητήρες υπάρχει μια ευρεία γκάμα, τόσο σε βενζίνης όσο και σε πετρελαίου. Ντεμπούτο στο νέο Hyundai i30 κάνει ο ολοκαίνουργιος τούρμπο 1.4 T-GDI των 140 ίππων, ενώ υπάρχει ακόμα ο επίσης τούρμπο 1.0 T-GDI 120 PS και ο ατμοσφαιρικός 1.4 λτ. 100 PS. Στους πετρελαίου περιλαμβάνεται ένας 1.600άρης με 95, 110 και 136 ίππους.
Το νέο i30 έχει δοκιμαστεί εντατικά στους δρόμους της Ευρώπης και στην απαιτητική πίστα του Nürburgring, έτσι ώστε να είναι σύμφωνο με τα πρότυπα οδήγησης των Ευρωπαίων. Οι αναρτήσεις του με τα Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω έχουν πλήρως επαναρυθμιστεί, όπως επίσης το τιμόνι το οποίο είναι κατά 10% πιο άμεσο σε σχέση με αυτό του προηγούμενου μοντέλου.
Νέο Renault Megane
Σε τιμές από 17.150 ευρώ για το βενζινοκίνητο μοντέλο και από 18.890 ευρώ για το diesel ξεκινά την εμπορική του πορεία στη χώρα μας το νέο Renault Megane, το οποίο έρχεται με μια ολοκαίνουργια και πολύ μοντέρνα σχεδίαση, ενώ είναι και μεγαλύτερο σε διαστάσεις (π.χ. μήκος 4.359 χλστ., +64 χλστ.) σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά.
Πλήρως εκσυγχρονισμένο είναι το εσωτερικό του νέου Megane, με το βλέμμα να πέφτει αμέσως στην κάθετα τοποθετημένη οθόνη 8,7 ιντσών του συστήματος R-Link2, που φροντίζει για τον έλεγχο πολλών λειτουργιών του αυτοκινήτου. Πολύ θετικά είναι τα σχόλιά μας για την ποιότητα κατασκευής του εσωτερικού, ύστερα από την πρώτη μας επαφή με το αυτοκίνητο, ενώ μεγάλο σε διαστάσεις είναι το πορτ-μπαγκάζ των 434 λίτρων.
Διαβάστε ακόμα: Οδηγούμε το νέο Renault Megane ντίζελ 1.5 dCi 110
Στη βάση των κινητήρων βρίσκεται ο 1.2 TCe turbo βενζινοκινητήρας σε δύο εκδόσεις με 100 και 130 ίππους, ενώ το νέο Megane GT τροφοδοτείται από τον χωρητικότητας 1.6 λίτρων κινητήρα TCe των 205 ίππων που συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC των 7 σχέσεων. Η γκάμα των κινητήρων πετρελαίου περιλαμβάνει τον κινητήρα 1.5 dCi με 90 και 110 ίππους και τον 1.6 dCi με τους 130 ίππους.
Σε ό,τι αφορά τέλος στο νέο Renault Megane GT, αυτή είναι η πιο σπορ έκδοση του νέου Megane μέχρι το νέο Megane RS, έχοντας πιο δυναμική εξωτερική εμφάνιση, αντίστοιχα σπορτίφ καθίσματα και τιμόνι στο εσωτερικό, paddles αλλαγής ταχυτήτων, αλλά και επιλογή «Race» στο σύστημα παραμετροποίησης οδήγησης Multi-Sense.
Ανανεωμένο VW Golf
Το best-seller VW Golf 7ης γενιάς θα λανσαριστεί στη χώρα μας στις αρχές της άνοιξης, στοχεύοντας στο να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία του προκατόχου του. Εξωτερικά, η ανανέωση αφορά στους ελαφρώς αλλαγμένους προφυλακτήρες, τα full LED εμπρόσθια και LED πίσω φώτα, αλλά και στις νέες ζάντες και χρωματισμούς του αμαξώματος.
Στο θάλαμο των επιβατών ξεχωρίζει η υιοθέτηση του πλήρους ψηφιακού πίνακα οργάνων μεγέθους 12,3 ιντσών Active Info Display ως προαιρετική επιλογή, αλλά και τη νέας, μεγαλύτερης οθόνης αφής 9,2 ιντσών στο κέντρο της κονσόλας για την κορυφαία επιλογή του συστήματος πολυμέσων της VW, με δυνατότητα χειρισμού του και από απόσταση μέσω ειδικών κινήσεων του χεριού.
Διαβάστε ακόμα: Νέο VW Golf R-Line: Τι περιλαμβάνει και πόσο κοστίζει
Εκτός από τα παραπάνω το ανανεωμένο Golf μπορεί να εφοδιαστεί με σύστημα Traffic Jam Assist το οποίο χαρίζει χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης στο αυτοκίνητο έως και τα 60 χλμ./ώρα. Φυσικά θα μπορεί να εξοπλιστεί με όλα τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας όπως έλεγχος ακούσιας αλλαγής λωρίδας, αυτόματο παρκάρισμα, adaptive cruise control και πολλά άλλα.
Στους κινητήρες, το ανανεωμένο Golf θα μας φέρει πρώτο από όλα τα VWτον νέο 1,5 λίτρων TSI Evo βενζινοκινητήρα, με σύστημα απενεργοποίησης των μισών κυλίνδρων και ισχύ 130 και 150 ίππων (μέση κατανάλωση 4,6 και 4,9 λτ./100 χλμ. αντίστοιχα). Αρχική επιλογή στη γκάμα είναι ο 1,0 TSI με 85 άλογα, ενώ στην κορυφή της γκάμας υπάρχουν το Golf GTI με 2λιτρο TSI 230 ίππων, το Golf GTI Performance με 245 άλογα και το Golf R με 310 ίππους.
Ανανεωμένο SEAT Leon
Η SEAT ανανεώνει την τρίτη γενιά του Leon και μέχρι τα τέλη του μήνα αναμένεται να ξεκινήσει τη διάθεση του μοντέλου στη χώρα μας. Το ανανεωμένο Leon ξεχωρίζει με την φαρδύτερη κατά 40 χλστ. εμπρόσθια μάσκα, αλλά και με τα νέα LED εμπρόσθια φώτα, κατά τα πρότυπα του νέου SUV Ateca της εταιρείας.
Στο εσωτερικό υπάρχουν νέες επενδύσεις, καινούργια προαιρετική οθόνη 8 ιντσών του πιο εξελιγμένου συστήματος πολυμέσων, σύστημα εισόδου και εκκίνησης του κινητήρα χωρίς κλειδί, ηλεκτρικό χειρόφρενο και σύστημα ασύρματης φόρτισης του κινητού τηλεφώνου στη βάση της κεντρικής κονσόλας.
Διαβάστε ακόμα: Ανανεωμένο Leon Cupra: Tο ισχυρότερο SEAT όλων των εποχών
Ενισχυμένη είναι και η φαρέτρα των συστημάτων ασφαλείας του μοντέλου, με νέο σύστημα Traffic Jam Assist, το οποίο σε ταχύτητες μέχρι 60 χλμ./ώρα επιταχύνει και φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο. Υπάρχει επίσης νέο Ενεργό Cruise Control, που διατηρεί σταθερή την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, αλλά και σύστημα που αναγνωρίζει και πεζούς που περνάνε εμπρός από το αυτοκίνητο.
Η γκάμα των κινητήρων του Leon περιλαμβάνει από την πλευρά του diesel τον νεότερο 1.6 TDIτ ων 115 ίππων, αλλά και τους 1.6 TDI 90 PS και 2.0 TDI 184 PS. Στους κινητήρες βενζίνης υπάρχει μια γκάμα με ισχύ μεταξύ 110 έως 180 ίππων, με τον 1.0 λτ. TSI 115 PS να είναι η πιο πρόσφατη έκδοση. Στην κορυφή έρχεται το ανανεωμένο SEAT Leon CUPRA με 300 άλογα.