Ο κινητήρας Wankel φαίνεται ότι τελικά δεν θα αποτελέσει παρελθόν για την αυτοκίνηση, αφού η… εξπέρ στους κινητήρες αυτούς Mazda, φαίνεται ότι βρήκε ένα νέο τρόπο χρήσης του. Όπως μας έδειξαν μάλιστα οι Ιάπωνες μέσω του πρωτότυπου Mazda2 RE Range Extender, οι Wankel του μέλλοντος, με μικρή χωρητικότητα και αντίστοιχα χαμηλή κατανάλωση, θα χρησιμοποιούνται ώστε να αυξήσουν την αυτονομία κίνησης των μελλοντικών ηλεκτρικών μοντέλων της φίρμας.
Το πρωτότυπο Mazda2 RE Range Extender βασίζεται πάνω στη ηλεκτρική εκδοχή του Mazda2, η οποία χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα 101 ίππων για να κινήσει τους εμπρός τροχούς. Ωστόσο, η έκδοση αυτή διαθέτει και έναν πολύ μικρό, 333 μόλις κ.εκ. περιστροφικό κινητήρα (Wankel) απόδοσης 38 ίππων, ο οποίος αντλεί καύσιμο από ένα ρεζερβουάρ 10 λίτρων. Ο κινητήρας αυτός χρησιμοποιείται αποκλειστικά και μόνο για να φορτίζει την μπαταρία ιόντων-λιθίου του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αυξάνοντας έτσι την αυτονομία κίνησής του. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Mazda ανακοινώνει ότι με τη χρήση του Wankel, η αυτονομία του ηλεκτρικού Mazda2 από 200 χλμ., μπορεί σχεδόν να διπλασιαστεί. Επιπλέον αυτού, στα πλεονεκτήματα του Wankel ως παραγωγός ενέργειας περιλαμβάνονται και η απουσία κραδασμών, η σχεδόν αθόρυβη λειτουργία του, αλλά και το εξαιρετικά compact μέγεθός του.