Λίγες μέρες μετά την επίσημη παρουσίαση του νέου χάτσμπακ 5θυρου Mazda3, έκανε την εμφάνισή του και το πιο οικογενειακό αλλά πάντα σπορτίφ σχεδιαστικά Mazda3 Sedan. Σε σχέση με το 5θυρο Mazda3, το σεντάν έχει διατηρήσει μέχρι και τις πίσω πόρτες την ίδια δυναμική αισθητική και το μόνο που ουσιαστικά αλλάζει είναι η διακριτική και πολύ κομψή προσθήκη του πίσω όγκου, θυμίζοντας έντονα το μεγαλύτερο Mazda6. Το μήκος του νέου μικρομεσαίου σεντάν Mazda ανέρχεται στα 4.580 χλστ. και ο χώρος αποσκευών του φτάνει τα 419 λίτρα, έναντι 4.460 χλστ. μήκους και 350 λτ. χώρο αποσκευών του 5θυρου Mazda3.
Μοντέρνα στοιχεία παρουσιάζει και το εσωτερικό του με τη μινιμαλιστική σχεδίαση, όπου ξεχωρίζει ο πίνακας οργάνων με το μεγάλο κεντρικά τοποθετημένο αναλογικό στροφόμετρο, το τριών ακτινών και μικρής διαμέτρου τιμόνι, η οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό τύπου tablet και η αναμενόμενα πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, εργονομία και θέση οδήγησης.
Στον τομέα των κινητήρων δεν αναμένονται αλλαγές και έτσι τροφοδοτείται με εκείνους του 5θυρου Mazda3, τεχνολογίας SKYACTIV. Ο βασικός των 1.5 λίτρων αποδίδει 100 ίππους και 150 Nm ροπής, ενώ μετά ο κυβισμός πάει στα 2 λίτρα με την απόδοση στην πρώτη περίπτωση να είναι μικρή (120 ίπποι) αλλά με 210 Nm ροπής, όσα αποδίδει και ο άλλος δίλιτρος των 165 ίππων. Όσον αφορά στον diesel των 2.2 λίτρων αποδίδει 150 ίππους όμως και εκείνος διακρίνεται για την ροπή του που φτάνει τα 380 Nm στις 1.800 σ.α.λ. Ωστόσο για την Ευρωπαϊκή τουλάχιστον αγορά τα μηχανικά αυτά σύνολα δεν είναι ανταγωνιστικά έναντι των downsizing κινητήρων, αφού ο 1.5 λίτρων έχει χαμηλή απόδοση και οι 2λιτροι είναι μεγάλοι για ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο.