Τον Οκτώβριο του 2015, η Mazda είχε παρουσιάσει στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο το εντυπωσιακό πρωτότυπο σπορ κουπέ RX-VISION, το οποίο δεν θα παραμείνει απλά ένα concept, αλλά θα πάρει σάρκα και οστά, σύμφωνα με νέες πληροφορίες ήρθαν στο φως της δημοσιότητας.
Καταρχήν ο αντικαταστάτης του Mazda RX-8 (σταμάτησε να παράγεται το 2012) θα ονομαστεί «RX-9» και θα είναι ένα σπορ κουπέ υψηλών επιδόσεων. Σχεδιαστικά θα μοιάζει έντονα με το RX-VISION concept, που θύμιζε περισσότερο ένα σύγχρονο RX-7, παρά ένα νέο RX-8. Έτσι θα χαρακτηρίζεται από τις έντονες θελκτικές καμπύλες, το μακρύ εμπρός καπό και το κοντό πίσω, τα μικρά φωτιστικά σώματα, την χαμηλή οροφή και το συνολικά έντονα μυώδες αμάξωμά του με τις 2 πόρτες. Παράλληλα και οι διαστάσει του δεν θα διαφέρουν κατά πολύ από εκείνες του RX-VISION concept, το οποίο είχε μήκος 4.389 χλστ., πλάτος 1.925 χλστ., ύψος 1.160 χλστ., μεταξόνιο 2.700 χλστ.
Την κίνηση του Mazda RX-9 θα αναλάβει ένας νέος περιστροφικός κινητήρας Wankel με την ονομασία SKYACTIV-R, ο οποίος αναμένεται να έχει χωρητικότητα 1.6 λίτρων (800 κ.εκ. για κάθε ρότορα) και να συνδυάζεται με διπλό turbo (ένα ηλεκτρικό για τις χαμηλές στροφές και μια κανονική τουρμπίνα για υψηλότερα). Έτσι θα καλυφθεί το turbo lag, ενώ θα υπάρξει σημαντικό όφελος ως προς την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Η ισχύς του νέου κινητήρα πιστεύεται ότι θα φθάνει τους 400 ίππους και θα περνάει στους πίσω τροχούς μέσω μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων ή και προαιρετικά μέσω αυτόματου διπλού συμπλέκτη.
Όσον αφορά την παρουσίαση του RX-9, λέγεται ότι θα παρουσιαστεί επίσημα στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο το 2018, ώστε το 2019 να δούμε και την έκδοση παραγωγής στην ίδια Έκθεση και το λανσάρισμά του να γίνει στο 2020 στα πλαίσια του εορτασμού των 100 χρόνων της Mazda.