Δοκιμή Jeep Renegade 1.6 Mjtd 120hp Auto 4×2

Το Jeep Renegade από το 2014 που παρουσιάστηκε μέχρι σήμερα, έχει γίνει ένα από τα πιο δημοφιλή μικρά SUV μοντέλα, καθώς διαθέτει αρκετά ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά. Ένα από τα βασικότερα είναι και η όμορφη εμφάνισή του με την τετραγωνισμένη αισθητική, που σε συνδυασμό με την παραδοσιακή μάσκα με τις 7 κάθετες γρίλιες και στα στρογγυλά φώτα “φωνάζουν” από μακριά την καταγωγή του και το κάνουν να ξεχωρίζει από τα “στρογυλλεμένα” SUV.

Από τις πιο ενδιαφέρουσες εμπορικά εκδόσεις του Jeep Renegade είναι αυτή με τον κινητήρα πετρελαίου των 1.6 λίτρων, η οποία διατίθεται σε ελκυστικές τιμές που ξεκινούν από 21.900 ευρώ (έκδοση Sport). Φέτος λανσαρίστηκε το Renegade 1.6 Multijet και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, σε τιμές από 27.200 ευρώ στη δεύτερη εξοπλιστική έκδοση Longitude, πάντα με κίνηση μόνο στους δύο τροχούς. Για όσους αναζητήσουν το πολύ ικανό 4κίνητο Renegade θα επιλέξουν ανάμεσα στις εκδόσεις βενζίνης 1.4 MultiAir2 Turbo 170hp (28.060 ευρώ) ή στα πετρελαιοκίνητα 2.0 Mjtd 140hp (27.700 ευρώ) και 2.0 Mjtd 170hp 9-Αuto 4WD Low (36.900 ευρώ).

Δείτε εδώ όλες τις νέες δοκιμές

Αποδοτικός ο 1.600άρης ντίζελ

Ο πετρελαιοκινητήρας των 1.6 λίτρων της Fiat με την ισχύ των 120 ίππων και τα 320 Nm ροπής ταιριάζει κατάλληλα στο Jeep Renegade, ενώ το αυτόματο κιβώτιο προσφέρει επιπλέον άνεση στην οδήγηση. Σύμφωνα με την Jeep, το Renegade με το 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο Dry Dual Clutch Transmission (DDCT) με τους δύο ξηρούς συμπλέκτες προσφέρει ίδιες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ.) και κατανάλωση με το μηχανικό των 6 σχέσεων. Στην πράξη, παρατηρείται μια μικρή υστέρηση κατά την εκκίνηση και οι εναλλαγές των ταχυτήτων τόσο στην αυτόματη, όσο και στην χειροκίνητη λειτουργία γίνονται ομαλά και άμεσα, ωστόσο υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης για καλύτερη συνολικά λειτουργία. Φυσικά το μεγάλο πλεονέκτημα είναι ότι ο οδηγός κινείται πιο ξεκούραστα, ειδικά σε αστικές διαδρομές. Ο κινητήρας παρουσιάζει καλή απόκριση από τις χαμηλές στροφές και βρίσκεται στα φόρτε του μετά τις 2.000 με θετικό τράβηγμα. Η λειτουργία του εμφανίζει ένα ελαφρύ κροτάλισμα που γίνεται αντιληπτό στην καμπίνα των επιβατών στις χαμηλές στροφές χωρίς όμως να ενοχλεί. Όσο για την κατανάλωση, σε πραγματικές συνθήκες κίνησης κυμαίνεται πάνω από 7 λτ./100 χλμ. και “καίει” λίγο πιο πάνω σε σχέση με το Renegade 1.6 diesel με το μηχανικό κιβώτιο (διαβάστε εδώ τη δοκιμή).

Ευχάριστο και άνετο στην οδήγηση

Το Jeep Renegade κερδίζει αμέσως τον οδηγό του με την συνολική αίσθηση που προσφέρει, αφού είναι ευχάριστο σε κάθε διαδρομή και άνετο. Παρά το γεγονός ότι μοιράζεται το ίδιο δάπεδο με το Fiat 500X και κατασκευάζεται παράλληλα με αυτό στο εργοστάσιο του Melfi της Ιταλίας, το Renegade διαφέρει αισθητά σε αίσθηση, ενώ δείχνει και πιο “γεροδεμένο” ως κατασκευή. Η ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους τους τροχούς με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός – πίσω με ειδικά αμορτισέρ FSD (Frequency Selective Damping) της Koni, που ρυθμίζουν αυτόματα την σκληρότητά τους ανάλογα τις συνθήκες οδήγησης, αμβλύνει αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες εντός και εκτός δρόμου. Παράλληλα, εξασφαλίζει πολύ καλή σταθερότητα στις ευθείες σε σβέλτους ρυθμούς, όπου όμως οι αεροδυναμικοί θόρυβοι κάνουν γρήγορα αισθητή την παρουσία τους. Στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και η συμπεριφορά του χαρακτηρίζεται ουδέτερη στις περισσότερες περιπτώσεις με κάποιες ελαφρά υποστροφικές τάσεις να εξαλείφονται από το ESP. Τον ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα του μικρού Jeep ενισχύει με την σειρά του η καλή πληροφόρηση και το βάρος από το τιμόνι, ενώ τα φρένα κρίνονται αποτελεσματικά στην ακινητοποίησή του αμαξώματος. Εκτός δρόμου και μέχρι εκεί που θέτει τα όρια ή έλλειψη τετρακίνησης, το Renegade κινείται άνετα, χάρη και στην αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (175 χλστ.) και τις μικρές γωνίες προσέγγισης (17,9 μοίρες), προσπέλασης (21,2 μοίρες) και φυγής (29,7 μοίρες).

Ποιοτικό εσωτερικό με καλούς χώρους

Όπως το αμάξωμα, έτσι και το εσωτερικό του Renegade διαθέτει ξεχωριστά σχεδιαστικά γνωρίσματα που ενισχύουν τον εκτός δρόμου χαρακτήρα του και την παράδοση της Jeep. Η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται σε καλά επίπεδα και το ταμπλό είναι κατασκευασμένο στο μεγαλύτερο μέρος του από παχύ αφρώδες υλικό, ενώ η συναρμογή είναι προσεγμένη και δεν παρατηρούνται τριγμοί. Η θέση οδήγησης είναι ψηλά τοποθετημένη και ο οδηγός κάθεται άνετα, ωστόσο την ορατότητα περιορίζουν εν μέρει οι παχιές εμπρός κολόνες και οι μεγάλες πίσω. Οι διαθέσιμοι χώροι του Jeep Renegade είναι άνετοι για 4 επιβάτες χωρίς εκείνοι να συναντήσουν προβλήματα συν έναν ακόμα με κάποιες παραχωρήσεις στο πίσω κάθισμα, ενώ ο χώρος αποσκευών των 351 λίτρων είναι βαθύς, με τετραγωνισμένο σχήμα και μεγάλο άνοιγμα.

(+) Σχεδίαση μέσα – έξω, χαρακτήρας, οδική συμπεριφορά, κινητήρας

(-) Απουσία τετρακίνησης, ορατότητα, τιμή

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6 auto
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
120/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
320/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
178
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,2
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,1
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
118
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
115,64
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.255
Πλάτος (χλστ.)
1.805
Ύψος (χλστ.)
1.697
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.570
Βάρος (κιλά)
1.465
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
351
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
87%
Ασφάλεια παιδιού
85%
Ασφάλεια πεζού
65%
Επικουρικά συστήματα
74%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
27.200
Get it on Google Play Download on the App Store