Ωστόσο, παρότι διαθέτει το μικρότερο κινητήρα πετρελαίου μεταξύ των SUV/Crossover δεν σημαίνει ότι είναι και το φθηνότερο της αγοράς, αφού κοστίζει από 20.250 ευρώ (18.190 ευρώ με προσφορά και απόσυρση) στην αρχική έκδοση City Look Pop, ή από 21.050 ευρώ (18.490 ευρώ) στην πιο συμφέρουσα μεσαία έκδοση Pop Star. Η αμέσως επόμενη ντίζελ έκδοση είναι με τον 1.6 λτ. κινητήρα των 120 ίππων, η οποία στην αρχική έκδοση PopStarπωλείται από 22.950 ευρώ (19.920 ευρώ με έκπτωση και απόσυρση).
Επαρκής ο 1.300άρης ντίζελ των 95 ίππων
Το γνωστό από πολλά μοντέλα του ομίλου Fiat, ντίζελ μηχανικό σύνολο των 1.248 κ.εκ. με απόδοση 95 ίππων κρίνεται επαρκές για να κινήσει σε ικανοποιητικούς ρυθμούς το 500X των 1.395 κιλών βάρους, χωρίς βέβαια να περιμένει κανείς θαύματα. Σύμμαχος του οδηγού είναι κυρίως η ροπή των 200 Nm που αποδίδεται από τις 1.500 σ.α.λ. και έτσι το τράβηγμα ικανοποιεί, αλλά και πάλι δεν υπάρχει αυτή η έντονη ώθηση που είναι χαρακτηριστικό των αυτοκινήτων με κινητήρες πετρελαίου. Πιο άμεση απόκριση διαθέτει με την επιλογή Sport μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου, όμως ταυτόχρονα σκληραίνει το τιμόνι και δεν εξυπηρετεί στις αστικές μετακινήσεις. Η λειτουργία του 1.3 MTJ είναι αρκετά πολιτισμένη με χαμηλό θόρυβο και ανεπαίσθητους κραδασμούς, ενώ το trip computer έδειξε κατά τη διάρκεια της δοκιμής 6,3 λτ./100 χλμ., τα οποία δεν είναι λίγα για 1.300άρι ντίζελ. Προφανώς ο κινητήρας “πνιγόταν” εν μέρει και από τις υπερβολικά μεγάλες ζάντες των 18 ιντσών με τα φαρδιά ελαστικά 225/45 που φορούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής. Παράλληλα δεν ήταν λίγες οι φορές που σε ανοιχτούς δρόμους αναζητούσαμε μία 6η ταχύτητα από το 5άρι μηχανικό κιβώτιο, το οποίο έδειχνε 3.500 σ.αλ. με 130 χλμ./ώρα και 5η ταχύτητα.
Ασφαλές σε κάθε διαδρομή
Το 500X 1.3 MTJ προσφέρει ασφαλή οδική συμπεριφορά σε κάθε είδους διαδρομή, καθώς η σχετικά σφιχτή ανάρτηση με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός – πίσω δεν αφήνει το αμάξωμα να πλέει σε γρήγορες ταχύτητες, όπως και να εμφανίζει μεγάλες κλίσεις στις στροφές υπό πίεση. Η οδική συμπεριφορά του είναι ουδέτερη και προβλέψιμη, με αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης και καλύτερη αίσθηση συγκριτικά με άλλα μοντέλα της μάρκας. Η άνεση από την ανάρτηση δεν είναι η καλύτερη δυνατή, αφού περνούν κραδασμοί στο εσωτερικό από ανωμαλίες του οδοστρώματος, λόγω και των ζαντών που αναφέρουμε παραπάνω. Στην επιλογή Normal μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου Mood Selector που βρίσκεται πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων, το τιμόνι είναι σχετικά ελαφρύ και διευκολύνει την ευελιξία στις αστικές διαδρομές. Με την επιλογή Sport, το σύστημα διεύθυνσης σφίγγει με τεχνητό τρόπο, ενώ υπάρχει και η επιλογή All Weather για καλύτερη πρόσφυση σε ολισθηρές επιφάνειες.
Ποιοτικό και μοντέρνο εσωτερικό
Όπως το αμάξωμα, έτσι και το εσωτερικό είναι εμπνευσμένο σχεδιαστικά από το 500αράκι και αφήνει συνολικά θετικές εντυπώσεις σε κάθε επίπεδο. Ποιοτικά, είναι από τα καλύτερα Fiat και σε αυτό συμβάλλουν το παχύ αφρώδες υλικό στο ταμπλό και η προσεγμένη συναρμογή των επιμέρους επιφανειών. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της δοκιμής δεν έλειψαν οι μικροτριγμοί. Ο οδηγός και ο συνεπιβάτης κάθονται άνετα, όπως και άλλα δύο ενήλικα άτομα στο πίσω μέρος του εσωτερικού. Για τις αποσκευές υπάρχουν 350 πλήρως εκμεταλλεύσιμα λίτρα και χώροι για μικροαντικείμενα κάτω από το δάπεδο μαζί με ρεζέρβα ανάγκης.
(+) Σχεδίαση μέσα – έξω, ποιότητα υλικών στο εσωτερικό, οδική συμπεριφορά
(-) Οριακός κινητήρας, άνεση ανάρτησης, τιμή