Την καυτή έκδοση του Hyundai i30 την περιμέναμε εδώ και καιρό αλλά μόλις την περασμένη εβδομάδα παρουσιάστηκε φέροντας το χαρακτηριστικό γράμμα N δίπλα από την ονομασία του. Μάλιστα στην Hyundai πήραν φόρα λέγοντας πως ετοιμάζουν και τετρακίνητες εκδόσεις, ενώ δεν σταματάνε εκεί καθώς κάνουν λόγο και για αυτόματο κιβώτιο με χειριστήρια στο τιμόνι.
Συγκεκριμένα το αφεντικό του τμήματος N, Albert Biermann και πρώην ηγέτης της BMW M, δήλωσε στο Top Gear πως ήδη η Hyundai δοκιμάζει το i30 N με τετρακίνηση δηλώνοντας χαρακτηριστικά «φυσικά και μας απασχολεί η τετρακίνητη έκδοση του i30 N. Έχουμε την τεχνολογία για να το κάνουμε πραγματικότητα και μάλιστα χωρίς να ξεφύγει η τιμή του.».
Μάλιστα άφησε να εννοηθεί πως μια τέτοια έκδοση θα οδηγηθεί στην παραγωγή μόνο αν αυξηθεί η ιπποδύναμη του μοντέλου, καθώς αλλιώς δεν θα είχε νόημα αυτή η κίνηση. Τέλος πρόσθεσε πως «αργά ή γρήγορα θα υπάρχει και έκδοση με αυτόματο κιβώτιο το οποίο θα συνοδεύεται από χειριστήρια στο τιμόνι.».
Θυμίζουμε πως κάτω από το καπό του, το Hyundai i30 N έχει τον 2.0 λτ. T-GDI ο οποίος αποδίδει 275 ίππους (με το Performance Pack) στις 6.000 σ.α.λ. και 353 Nm ροπής από τις 1.450 έως και τις 4.700 σ.α.λ., ενώ η κίνηση περνά στους εμπρός τροχούς μέσω ηλεκτρονικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης και χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων. Μάλιστα θα υπάρχει και έκδοση με 250 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και την ίδια ροπή αλλά από τις 1.450 έως και τις 4.000 σ.α.λ.
Το μοντέλο έχει εξελιχθεί στην θρυλική πίστα του Nurburgring στην οποία βρίσκεται και το Testing Center της μάρκας και έγιναν συνολικά 10.000 χλμ. από το συγκεκριμένο μοντέλο, ενώ βάση για την δημιουργία του αποτέλεσε φυσικά το τωρινό Hyundai i30.
Η ανάρτησή του (γόνατα Μακφέρσον εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενη και σύμφωνα με τη μάρκα προσφέρει εξαιρετικό κράτημα χωρίς να αδιαφορεί για την άνεση.
Όσον αφορά στις επιδόσεις του, η Hyundai ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 6,4 δλ. για το 250άρι και σε 6,1 δλ. για το 275άρι, ενώ η τελική ταχύτητα είναι στα 250 χλμ./ώρα και για τα δύο. Το βάρος του Hyunda i30 N με τα 250 άλογα είναι στα 1.400 με 1.480 κιλά και αυτού με τα 275 άλογα στα 1.429 με 1.509 κιλά.
Αξίζει να σημειώσουμε πως το Hyundai i30 N θα έχει συνολικά πέντε προγράμματα οδήγησης για να επιλέξει ο οδηγός αναλόγως συνθηκών αλλά και διάθεσής του, τα Eco, Normal, Sport, Ν και Custom, τα οποία επεμβαίνουν σε ανάρτηση, τιμόνι και απόκριση γκαζιού. Μεταβλητός είναι και ο ήχος της εξάτμισης ο οποίος με το πάτημα του σχετικού κουμπιού μπορεί να γίνει πιο επιθετικός και δυνατός.
Διαβάστε περισσότερα για το Hyundai i30 N εδώ.
Δείτε ακόμη:
Απαλλαγή διοδίων για κατοίκους ορισμένων νομών
Μόνο 400 θα είναι τα Toyota Yaris των 210 ίππων για την Ευρώπη