Την πρώτη επίσημη αποκάλυψή του κάνει το νέο άκρως δυναμικό Civic Type R concept, το οποίο διατήρησε σχεδόν αυτούσια την αισθητική του προηγούμενου Type R concept και είναι αρκετά «κτηνώδες». Ο μυώδης εμπρός προφυλακτήρας με το σπόιλερ και τα LED, οι αεραγωγοί στο καπό, στα εμπρός φτερά και στα μασπιέ, η τεράστια πίσω φτερούγα με τα ενσωματωμένα φωτιστικά σώματα και ο πίσω διαχύτης με τις τέσσερις στρογγυλές «μπούκες» είναι ορισμένα από τα χαρακτηριστικά εξωτερικά του γνωρίσματα.
Την τροφοδοσία του νέου Civic Type R αναλαμβάνει ο ολοκαίνουργιος turbo i-VTEC με απόδοση άνω των 280 ίππων και 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και είναι ο πρώτος υπερτροφοδοτούμενος που εφοδιάζει Civic Type R. Πιο αναλυτικά στοιχεία δεν αναφέρονται εκτός από το ότι εν αντιθέσει με τα προγενέστερα μοντέλα, πλέον στο νέο θα διαθέτει δύναμη και από τις πιο χαμηλές στροφές λόγω turbo.
Πρεμιέρα στο νέο Civic Type R θα κάνει και το νέο ‘+R’ μπουτόν, το οποίο είναι τοποθετημένο στο τιμόνι και όταν πιεστεί αυξάνει την απόκριση του κινητήρα αλλάζοντας την χαρτογράφησή του, ενώ το τιμόνι γίνεται πιο άμεσο μαζί με την ρυθμιζόμενη ανάρτηση Adaptive Damper.
Ένα ακόμα παράδειγμα της καινοτόμου φιλοσοφίας της Honda είναι το σύστημα διεύθυνσης’ ‘steer axis’. Για να υποστηρίξει την ισχύ του υπερτροφοδοτούμενο δίλιτρου i-VTEC κινητήρα, το εμπρός σύστημα ανάρτησης του νέου Civic Type R περιλαμβάνει αυτό το πρόσθετο μηχανικό σύστημα με δύο βασιλικούς πείρους υποστήριξης. Αυτό ελαχιστοποιεί τις αντιδράσεις στο τιμόνι κατά την επιτάχυνση και επιτρέπει στον οδηγό να εκμεταλλεύεται πλήρως τις οδηγικές ικανότητες του αυτοκινήτου.
Επιπλέον, ένα νέο Σύστημα Προσαρμοζόμενων Αποσβεστήρων τεσσάρων σημείων έχει εξελιχθεί ειδικά για το Civic Type R. Αυτό προσαρμόζει αυτόματα τη σκληρότητα των εμπρός και πίσω αποσβεστήρων σε κλάσμα του δευτερολέπτου, σύμφωνα με τις οδηγικές συνθήκες. Με αυτό τον τρόπο το Civic Type R θα προσφέρει άνεση στο ταξίδι ενώ θα γίνεται σκληρό και ευέλικτο για πιο σπορ συμπεριφορά.
Το νέο Civic Type R δημιουργήθηκε και εξελίχθηκε ώστε να ικανοποιεί τις ανάγκες των Ευρωπαίων οδηγών. Θα κατασκευάζεται στο προηγμένο εργοστάσιο της Honda στο Swindon, της Βρετανίας, και αναμένεται στα καταστήματα των εμπόρων κατά τη διάρκεια του 2015.