Σημείο αναφοράς της Honda στη φετινή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης είναι η παγκόσμια αποκάλυψη του Civic Type R Concept, που εκφράζει τη στιλιστική και σχεδιαστική κατεύθυνση της πολυαναμενόμενης έκδοσης παραγωγής, η οποία θα παρουσιαστεί το 2015.
Όλα αυτά τα αεροδυναμικά βοηθήματα που κυριαρχούν στο αμάξωμα του Civic Type R Concept μόνο τυχαία δεν είναι, αφού εξυπηρετούν λειτουργικούς και όχι μόνον αισθητικούς σκοπούς, όπως επιβεβαιώνουν τα αποτελέσματα των δοκιμών στην πίστα του Nurgburgring. Η μείωση της αντίστασης, η πρόσθετη αεροδυναμική πίεση, η ψύξη και η επίτευξη της βέλτιστης ροής του αέρα ήταν βασικά θέματα που απασχόλησαν την ομάδα σχεδίασης.
Το εμπρός σπόιλερ είναι σχεδιασμένο για πρόσθετη αεροδυναμική πίεση, τα κάθετα πλαϊνά φτερά και το σχήμα του εμπρός προφυλακτήρα βοηθούν στη μείωση της αντίστασης και στον έλεγχο της ροής αέρα γύρω από τα εμπρός ελαστικά. Μία κόκκινη λωρίδα που διατρέχει την εμπρός αεροτομή τονίζει το χαμηλό και φαρδύ στήσιμο του Type R.
Επιπλέον, η νέα σχεδίαση των προβολέων με ενσωματωμένα φώτα ημέρας LED και τα οριζόντια φώτα ομίχλης προσδίδουν σφρίγος στη φυσιογνωμία του Type R Concept. Οι πάνω και κάτω αεραγωγοί έχουν μεγαλώσει όπως και οι εξαγωγές στο καπό ώστε να παρέχουν επαρκή ψύξη στον ισχυρό κινητήρα. Τα εμπρός και πίσω φτερά έχουν διευρυνθεί για να χωρέσουν φαρδιά ελαστικά, ενώ έχουν ενσωματωθεί αεραγωγοί για βελτιστοποίηση της ροής αέρα.
Μία ακόμα αξιοσημείωτη εξέλιξη του Concept είναι η νέα πίσω αεροτομή με πίσω φώτα LED ενσωματωμένα στην πίσω πτέρυγα που τονίζει τη φουτουριστική εμφάνιση του Type R. Το σχήμα και η γωνία της διπλής πίσω πτέρυγας προσφέρει πρόσθετη αεροδυναμική πίεση, αποτέλεσμα παρατηρήσεων από εκτενείς δοκιμές στην πίστα.
Τη σχεδιαστική φιλοσοφία αναδεικνύουν ζάντες 20 ιντσών, με κόκκινη στεφάνη, ορατές κόκκινες δαγκάνες φρένων και μία αστραφτερή κόκκινη λωρίδα που εκτείνεται κατά μήκος του κάτω μέρους του εμπρός σπόιλερ. Τέτοια χαρακτηριστικά επιτείνουν την επιθετική εμφάνιση που υπόσχεται μία ενθουσιώδη οδηγική εμπειρία με το Type R.
Ο σχεδιασμός και η διαμόρφωση του νέου Concept έγινε στην Ευρώπη με την ομάδα στο R&D κέντρο της Honda στο Swindon, Βρετανία. Η ομάδα σχεδίασης ήταν σε συνεχή επαφή με τους υπεύθυνους παραγωγής, στην προσπάθειά τους να υλοποιήσουν τη σχεδιαστική φιλοσοφία του πρωτοτύπου.
Και ενώ λεπτομέρειες για τις επιδόσεις δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα, η Honda επιβεβαίωσε ότι το προσεχές Type R θα είναι το πρώτο μοντέλο στην Ευρώπη που θα εφοδιάζεται με τους νέους κινητήρες VTEC TURBO της σειράς Earth Dreams Technology. Ο δίλιτρος άμεσου ψεκασμού τετρακύλινδρος turbo αναμένεται να αποδίδει κορυφαία ισχύ τουλάχιστον 280PS και θα πληροί τις προδιαγραφές EURO 6.