Περισσότερο ανταγωνιστικό παρουσιάζεται το 2ης γενιάς μικρομεσαίο SUV της Ford, ξεκινώντας μάλιστα από τον κινητήρα. Το «απαγορευτικό» 5κύλινδρο μηχανικό σύνολο των 2,5 λτ. μπαίνει στο ράφι και τη θέση του παίρνει ο νέος EcoBoost των 1.6 λτ. Φυσικά θα υπάρχει και ο ντίζελ TDCi των 2.0 λτ.
Το νέο απ’άκρη σε άκρη Kuga βασίζεται στην καινούργια πλατφόρμα που χρησιμοποιεί το τελευταίας γενιάς Focus, εξασφαλίζοντας υψηλότερη ασφάλεια και καλύτερα δυναμικά χαρακτηριστικά. Βελτιωμένοι παρουσιάζονται και οι χώροι τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές (442 λτ. έναντι 360 λτ. στο απερχόμενο Kuga). Παράλληλα το εσωτερικό του είναι χρηστικό και ευρύχωρο, θυμίζοντας το αντίστοιχο του πολυχρηστικού C-MAX.
Επίσης, θα εξοπλίζεται με όλα τα σύγχρονα στοιχεία ανέσεων και ασφάλειας, όπως είναι και το σύστημα πολυμέσων SYNC με τις πολλές εφαρμογές και το «BLIS» («Blind Spot Information System») με τις ενσωματωμένες κάμερες στους εξωτερικούς καθρέπτες που «εξουδετερώνουν» τις τυφλές γωνίες.
Το νέο Ford Kuga θα εφοδιάζεται με το τελευταίας γενιάς σύστημα 4κίνησης με ηλεκτρομαγνητικό πολύδισκο συμπλέκτη, το οποίο λαμβάνει στοιχεία από 25 αισθητήρες και στέλνει την ροπή στους τροχούς με την καλύτερη πρόσφυση. Την σταθερότητα του αυτοκινήτου στο δρόμο ενισχύουν το σύστημα Torque Vectoring Control (ουσιαστικά πρόκειται για μπλοκέ διαφορικό) και το «Curve Control» που επεμβαίνει στα φρένα σε μια στροφή όταν διαγνώσει τάση αποσταθεροποίησης.