Το δεύτερης γενιάς C-MΑΧ απέκτησε και μεγαλύτερη 7θέσια έκδοση, η οποία φέρει το πρόθεμα «Grand» αλλά και πίσω συρόμενες πόρτες. Επιπλέον σε σχέση με το 5θέσιο C-MAX διαφέρει σχεδιαστικά από τη μεσαία κολόνα και πίσω προβάλλοντας πιο συντηρητική εικόνα, ενώ το μεταξόνιό του είναι μακρύτερο κατά 140 χλστ. Όσον αφορά στην τιμή του, αυτή είναι υψηλότερη κατά 1.515 ευρώ στην έκδοση με τον EcoBoost κινητήρα των 150 ίππων, ποσό που δικαιολογείται από την επιπλέον πρακτικότητα και χώρους που προσφέρει.
Πρακτικότητα στο ΜΑΧimum
Οι πίσω συρόμενες πόρτες με το μεγάλο άνοιγμα ευνοούν σημαντικά την πρακτικότητα, καθώς διευκολύνεται πολύ η είσοδος και έξοδος των επιβατών από το όχημα, ενώ παράλληλα μπορούν να ανοίξουν ακόμα και σε χώρους με περιορισμένο αέρα στα πλαϊνά. Για την εύκολη πρόσβαση των φιλοξενούμενων στην 3η σειρά των καθισμάτων η Ford δημιούργησε το σύστημα «walk-through», μέσω του οποίου το μεσαίο κάθισμα αναδιπλώνεται κάτω από το κάθισμα της δεξιάς πλευράς, δημιουργώντας ελεύθερο χώρο διέλευσης. Έτσι, μπορεί να επιλεγεί η διάταξη καθισμάτων 2+3+2 ή 2+2+2 θέσεων. Επιπλέον τα καθίσματα της 2ης σειράς είναι ανεξάρτητα με πολλαπλές ρυθμίσεις και μπορούν να φιλοξενήσουν με κάποιες παραχωρήσεις ως προς το πλάτος έως και 3 ενήλικα άτομα, ενώ στην 3η σειρά τα 2 καθίσματα προορίζονται για τις μετακινήσεις μικρόσωμων ατόμων. Για τις αποσκευές υπάρχουν 92 λίτρα στην 7θέσια διάταξη και 475 λτ. στην 5θέσια, τα οποία είναι αρκετά αλλά σε σχέση με τον ανταγωνισμό είναι αισθητά λιγότερα (π.χ. Opel Zafira Tourer 710 λτ. και Volkswagen Touran 695 λτ.).
Μοντέρνο εσωτερικό με ποιοτικά υλικά
Στον θάλαμο των επιβατών του Ford Grand C-MAX 1.6 EcoBoost 150 PS η σχεδίαση είναι μοντέρνα και με ευχάριστο διάκοσμο, αν και το ταμπλό είναι κάπως «φορτωμένο» σχεδιαστικά. Σε επίπεδο υλικών έχει γίνει χρήση παχιού μαλακού πλαστικού στο ταμπλό και ανθεκτικών σκληρών, ωστόσο όσον αφορά στην συναρμογή υπάρχουν μικρές ατέλειες. Τα διάφορα επιμέρους χειριστήρια βρίσκονται σε σωστές θέσεις αλλά δεν είναι όλα πρακτικά στην χρήση (π.χ. του ράδιο CD), ενώ πολύ καλή είναι η θέση οδήγησης με τις πολλαπλές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι.
Πολύ καλό στο δρόμο και ευχάριστο οδηγικά
Παρά τον οικογενειακό του προσανατολισμό το Grand C-MΑΧ είναι ευχάριστο στην οδήγηση και συνδυάζει με επιτυχημένο και ισορροπημένο τρόπο την άνεση με την πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Το στιβαρό του πλαίσιο, οι ιδανικά ρυθμισμένες ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις και το άμεσο και με σωστό βάρος και αίσθηση τιμόνι συνθέτουν ένα υποδειγματικό σύνολο για την κατηγορία των πολυχρηστικών. Παράλληλα η αποτελεσματική ηχομόνωση και η πολύ καλή ποιότητα κύλισης συμβάλλουν στην προσφερόμενη άνεση που απολαμβάνουν οι επιβάτες σε ένα ταξίδι. Εκεί το Grand C-MAX κινείται με σιγουριά στις ευθείες ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς που φτάνει και διατηρεί με ευκολία αλλά και στις στροφές είναι φιλικό και προβλέψιμο με φυσιολογικές και ελεγχόμενες τάσεις υποστροφής.
Κινητήρας για… φίλημα
Ο 1,6 λτ. turbo άμεσου ψεκασμού κινητήρας EcoBoost των 150 ίππων ταιριάζει ιδανικά στο Grand C-MAX, καθώς είναι ιδιαίτερα πολιτισμένος, δυνατός και έχει λογικές απαιτήσεις σε καύσιμο. Το μηχανικό αυτό σύνολο είναι «γεμάτο» από τις χαμηλές στροφές μέχρι τις υψηλές, δίχως κενά απόδοσης και ξεσπάσματα και με την ισχύ να αποδίδεται με ιδιαίτερα γραμμικό τρόπο. Έτσι καταφέρνει και κινεί γρήγορα το αμάξωμα των 1,5 τόνων, ενώ οι 6 μακριές ταχύτητες δεν θα «κρεμάσουν» τον κινητήρα και η τελευταία σχέση είναι ιδανική για το ταξίδι διατηρώντας χαμηλά τις στροφές του μοτέρ μαζί με την κατανάλωση και τον θόρυβο.
(+): Κινητήρας – επιδόσεις, ποιότητα υλικών εσωτερικού, χώροι, πρακτικότητα συρόμενων θυρών, οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση
(-): «Φορτωμένο» σχεδιαστικά εσωτερικό, ατέλειες στη συναρμογή του εσωτερικού, χώρος αποσκευών σε σχέση με τον ανταγωνισμό