Δοκιμή Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 PS


Το μικρομεσαίο Ford αποκτά κινητήρα 1.0 λτ. προηγμένης τεχνολογίας με 3 κυλίνδρους και με τις απολύτως compact διαστάσεις, για να ωφελήσει σε κατανάλωση και εκπομπές ρύπων -αρχικά- το Focus, ενώ με τη βοήθεια του turbo, να του προσφέρει στην έκδοση των 125 ίππων (υπάρχει και με 100) πολύ καλές επιδόσεις. Στα ατού του κινητήρα αυτού και τα χαμηλά πάγια έξοδα (τέλη κυκλοφορίας, ασφάλιση, τεκμήριο κ.λπ.), ενώ και η τιμή του Focus στα 15.750 ευρώ (1.0 125 PS με όφελος 2.304 ευρώ για αγορές τοις μετρητοίς και απόσυρση) είναι άκρως συμφέρουσα.

Ένα μικρό διαμάντι!

Ο 1.000άρης EcoBoost κινητήρας του Focus δεν είναι ένα συνηθισμένο μηχανικό σύνολο, αφού απαίτησε σχεδόν 3 χρόνια εξέλιξης και δοκιμών για να ολοκληρωθεί. Φτιαγμένος σε ένα μπλοκ τόσο μικρό, όσο οι διαστάσεις ενός φύλλου A4, ο κινητήρας αυτός είναι 3 κύλινδρος (σε σειρά), με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, άμεσο ψεκασμό και μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων. Η ονομαστική απόδοση της ισχύος του φθάνει τους 125 ίππους και η ροπή μεγιστοποιείται στα 200 Nm – νούμερα δηλαδή που είναι αντίστοιχα ενός ισχυρού ατμοσφαιρικού 1.600άρη κινητήρα. Στην πράξη, το μοτέρ αυτό εμφανίζει πολύ καλή απόκριση στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού από το χαμηλό φάσμα των στροφών και μέχρι και το μεσαίο επίπεδο, ενώ η απόδοσή του δεν πέφτει ούτε στο υψηλότερο φάσμα λειτουργίας του. Και το πιο σημαντικό είναι ότι αυτό συμβαίνει χωρίς ο οδηγός να αντιλαμβάνεται ότι έχει να κάνει με έναν 3κύλινδρο κινητήρα, αφού οι άνθρωποι της Ford ύστερα από πολύ δουλειά στην εξισορρόπηση του βάρους του μοτέρ αυτού, εκμηδένισαν τους κραδασμούς και χάρισαν μια… μεταξένια λειτουργία. Η κατανάλωση τέλος, με τη βοήθεια και του στάνταρ Start&Stop είναι μειωμένη σε σχέση με υψηλότερου κυβισμού μοτέρ αντίστοιχης ισχύος, παρότι τα 5,0 λίτρα ανά χλμ. που ανακοινώνει η Ford, δύσκολα επιτυγχάνονται στην πράξη.

Με δυναμικά οδικά χαρακτηριστικά και καλή άνεση

Δε διαφοροποιείται σε θέμα ανάρτησης και ρυθμίσεων η έκδοση του Focus με τον 1.0 EcoBoost σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις του και έτσι, η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου παραμένει και πάλι ένα από τα ισχυρά του “χαρτιά”. Το στιβαρό λοιπόν πλαίσιο και η σωστή ρύθμιση της ανάρτησης με επίκεντρο βέβαια τον πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων, παρέχουν σίγουρο πάτημα στην ευθεία και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης στις στροφές. Και επιπλέον αυτών, κατά το πέρασμα από εγκάρσιες ανωμαλίες η ανάρτηση δεν δυσανασχετεί και φροντίζει ώστε να μην τις μεταφέρει αυτούσιες στο εσωτερικό. Πολύτιμος σύμμαχος του οδηγού αποδεικνύεται και το πολύ καλό τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση, το οποίο παρέχει θετική αίσθηση και είναι ακριβές και γρήγορο κατά τους χειρισμούς. Τα φρένα τέλος, είναι άκρως αποτελεσματικά και η αίσθηση από το πεντάλ κρίνεται πολύ καλή.

Εσωτερικό με μοντέρνα σχεδίαση και επαρκείς χώρους

Ο θάλαμος των επιβατών του Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 PS διακρίνεται για την μοντέρνα και σύγχρονη σχεδίασή του, παρότι η πληθώρα κουμπιών και διακοπτών θα απαιτήσει περισσότερο χρόνο εξοικείωσης από τον οδηγό του, από ό,τι στους περισσότερους ανταγωνιστές. Έπειτα, στο κομμάτι της ποιότητας, τα υλικά που έχει επιλέξει η Ford είναι από τα καλύτερα της κατηγορίας (αφρώδες πλαστικό στο περισσότερο τμήμα του ταμπλό), ωστόσο το φινίρισμα και η συναρμογή τους θα μπορούσαν να είναι λίγο πιο προσεγμένα. Στο κομμάτι των χώρων, 4+1 ενήλικες επιβάτες θα βρουν θέση στο εσωτερικό του αυτοκινήτου χωρίς να αντιμετωπίσουν προβλήματα. Το πορτ-μπαγκάζ πάντως με χωρητικότητα στα 363 λίτρα (με το κιτ επισκευής ελαστικού) κρίνεται απλά ικανοποιητικό για τις διαστάσεις του Focus.

(+): Απόδοση και λειτουργία κινητήρα, οδική συμπεριφορά και αίσθηση, τιμή αγοράς και χαμηλά πάγια έξοδα

(-): Κατανάλωση υπό πίεση, μικρές ατέλειες στο φινίρισμα στο εσωτερικό, “φορτωμένη” εσωτερική σχεδίαση

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
125/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
200/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
193
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,3
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,2
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
114
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
102,6
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι 278 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 271 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.358
Πλάτος (χλστ.)
1.823
Ύψος (χλστ.)
1.484
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.648
Βάρος (κιλά)
1.280
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
363
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
92%
Ασφάλεια παιδιού
82%
Ασφάλεια πεζού
72%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
19.000
Get it on Google Play Download on the App Store