Το Toyota Yaris από την πρώτη γενιά του μέχρι σήμερα, αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή και αξιόλογα αυτοκίνητα πόλης. Το δεύτερης γενιάς Yaris παρουσιάστηκε το 2005, ανανεώθηκε το 2009 και αντικαταστάθηκε από το νεότερο μοντέλο το 2011. Σήμερα, οι τιμές της ποιο οικονομικής έκδοσης με τον 1.000άρη κινητήρα που αναλύουμε παρακάτω κυμαίνονται γύρω στις 5.000 – 5.600 ευρώ για τα μοντέλα του 2006-2009.
Κινητήρας με χαμηλή κατανάλωση
Ο κινητήρας του 1.0 λτ. με τον μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων (VVT-i) απόδοσης 69 ίππων, είναι σε θέση να κινήσει με άνεση στην πόλη το μικρό Toyota εμφανίζοντας καλή ελαστικότητα, πολύ καλή ευστροφία και πολιτισμένη λειτουργία. Εκτός αστικού περιβάλλοντος οι επιδόσεις του αναμενόμενα δεν ενθουσιάζουν, ωστόσο ικανοποιούν για τον αστικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Σημαντικό του πλεονέκτημα αποτελεί η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, η οποία σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται κάτω από 7,0 λτ./100 χλμ. Αρνητικό του γνώρισμα αποτελεί ο αισθητός θόρυβος που παράγει ειδικά σε υψηλές στροφές και κάνει την παρουσία του στο εσωτερικό.
Φιλικό και άνετο στην οδήγηση
Το δεύτερης γενιάς Yaris με τον 1.000άρη κινητήρα, εκτός από οικονομικό είναι παράλληλα φιλικό στη καθημερινή οδήγηση. Το τιμόνι είναι ελαφρύ και «κόβει» αρκετά, κάνοντας πιο εύκολους τους επιτόπιους ελιγμούς του μικρού αμαξώματος. Επίσης, η ανάρτηση του Yaris έχει μαλακή ρύθμιση και σε συνδυασμό με τα αναπαυτικά (αλλά με μέτρια πλευρική στήριξη) καθίσματα προσφέρει ικανοποιητική άνεση. Εκτός πόλεως σε πιο σβέλτους ρυθμούς το αμάξωμά του εμφανίζει καλή σταθερότητα, όμως στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι αισθητές και η αίσθηση που μεταφέρει το τιμόνι στα χέρια του οδηγού είναι μέτρια.
Ευρύχωρο και πρακτικό εσωτερικό
Ο θάλαμος των επιβατών του δεύτερης γενιάς Yaris ξεχωρίζει ακόμα και σήμερα για το μοντέρνο του σχεδιασμό, όπου κυριαρχούν ο πίνακας οργάνων στο κέντρο του ταμπλό με τις ψηφιακές ενδείξεις και οι πάρα πολλοί αποθηκευτικοί χώροι. Τα πλαστικά που είναι κατασκευασμένο το ταμπλό και οι επιμέρους επιφάνειες είναι σκληρά στην αφή και δε διακρίνονται ιδιαίτερα για την ποιότητά τους. Πολύ καλοί είναι και οι χώροι για τους επιβάτες, με 4 ενήλικες να μπορούν να μεταφερθούν με άνεση. Το πορτ-μπαγκάζ των 272 λίτρων μπορεί να φθάσει έως και τα 363 λίτρα με τη μετακίνηση του πίσω πρακτικού συρόμενου καθίσματος.
(+) Κινητήρας, κατανάλωση, άνεση, χώροι και πρακτικότητα στο εσωτερικό, αξιοπιστία, μεταπωλητική αξία
(-) Πλευρική στήριξη καθισμάτων, αίσθηση τιμονιού, ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών, θόρυβος κινητήρα
Τεχνικά χαρακτηριστικά | Συχνότερες βλάβες* | Yaris (06-) | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 998 | Air condition | 1% |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 69/6.000 | Αναρτήσεις – άξονες | 30% |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 93/3.600 | Φρένα | 7% |
0-100 (χλμ./ώρα) | 15,7 | Σύστημα ψύξης | 20% |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 154 | Ηλεκτρικά | 20% |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 5,0 | Κινητήρας | 8% |
Μήκος (χλστ.) | 3.750 | Τροφοδοσία καυσίμου | 2% |
Πλάτος (χλστ.) | 1.695 | Κιβώτιο ταχυτήτων | 5% |
Ύψος (χλστ.) | 1.530 | Σύστημα διεύθυνσης | 2% |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.460 | Μετάδοση | 2% |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 272 | Δείκτης αξιοπiστίας | 31,00 (μ.ο. 100) |
Βάρος (κιλά) | 960 | *Πηγή Reliability Index |