Το δεύτερης γενιάς Toyota Yaris το οποίο παρουσιάστηκε το 2005, ανανεώθηκε το 2009 και αντικαταστάθηκε από το νεότερο μοντέλο το 2011, ήταν -ως καινούργιο- και παραμένει στην αγορά των μεταχειρισμένων ένα από τα δημοφιλέστερα μικρά αυτοκίνητα. Παράλληλα διατηρεί την αξία μεταπώλησής του σε υψηλά επίπεδα, αφού τα πρώτα μοντέλα αυτής της γενιάς πωλούνται σε τιμές που κυμαίνονται από 6.000 ευρώ και άνω. Μερικά από τα ατού του μοντέλου είναι η πρακτικότητα, η ευελιξία, οι άνετοι χώροι, ο μοντέρνος σχεδιασμός και η αξιοπιστία (βλ. παρακάτω πίνακα με βλάβες).
Μοντέρνο και πρακτικό εσωτερικό
Ο θάλαμος των επιβατών του δεύτερης γενιάς Yaris ακολούθησε τα σχεδιαστικά πρότυπα του πρώτης γενιάς μοντέλου σε πιο σύγχρονη μορφή. Στο κέντρο του ταμπλό ξεχωρίζει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, ενώ στην κονσόλα τα χειριστήρια του κλιματισμού είναι κάθετα τοποθετημένα. Τα πλαστικά που είναι κατασκευασμένο είναι σκληρά στην αφή και δε διακρίνονται ιδιαίτερα για την ποιότητά τους. Στον τομέα της πρακτικότητας, το Yaris κερδίζει τις εντυπώσεις λόγω της πληθώρας θηκών για μικροαντικείμενα και με την παρουσία τριών κλειστών ντουλαπιών στο ταμπλό (δύο από την πλευρά του συνοδηγού και ένα από αυτή του οδηγού). Επίσης, η σχετικά ψηλή θέση οδήγησης (με το μέτριο σε πλευρική στήριξη κάθισμα) βοηθά τον οδηγό σε επίπεδο ορατότητας. Πολύ καλοί είναι και οι χώροι για τους επιβάτες, με 4 ενήλικες να μπορούν να μεταφερθούν με άνεση, ενώ και το πορτ-μπαγκάζ των 272 λίτρων μπορεί να φθάσει έως και τα 363 λίτρα με τη μετακίνηση του πίσω συρόμενου καθίσματος.
Κινητήρας με καλή απόδοση
Ο 4κύλινδρος 1.3 λτ. VVT-i κινητήρας ισχύος 87 ίππων (στο ανανεωμένο Yaris είχε απόδοση 99 ίππων) με το διπλό μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων εμφανίζει πολύ καλή απόκριση στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού και προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις τόσο από στάση όσο και εν κινήσει. Είναι ελαστικός και ανεβάζει με ευκολία στροφές, ενώ ο θόρυβος που παράγει ειδικά στις υψηλότερες στροφές γίνεται αισθητός στο εσωτερικό. Μέτρια είναι η αίσθηση του 5τάχυτου επιλογέα των ταχυτήτων.
Άνετο στο δρόμο και ευέλικτο
Προσανατολισμένο στην άνεση είναι το Yaris μέσω της μαλακής ρύθμισης της ανάρτησής του, η οποία αμβλύνει με αποτελεσματικό τρόπο τις περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων και προσφέρει πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Εκτός πόλεως, το Yaris διακρίνεται για την ασφάλεια που προσφέρει στις ευθείες και την σταθερότητα ακόμη και σε ταχύτητες κοντά στην τελική. Στις στροφές, το αμάξωμα παρουσιάζει λογικές κλίσεις και η υποστροφή εξελίσσεται ομαλά σε περιπτώσεις κοντά στο όριο. Το τιμόνι από την πλευρά του έχει σχετικά ελαφριά αίσθηση και δεν δημιουργεί προβλήματα στους χειρισμούς, όμως δεν θα ικανοποιήσει τον οδηγό στις όποιες σπορ ανησυχίες του.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Toyota Yaris 1.4 diesel
(+) Κινητήρας, κατανάλωση, άνεση, χώροι και πρακτικότητα στο εσωτερικό, αξιοπιστία
(-) Πλευρική στήριξη καθισμάτων, αίσθηση τιμονιού και επιλογέα ταχυτήτων, ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών, θόρυβος κινητήρα πάνω από τις μεσαίες στροφές
Τεχνικά χαρακτηριστικά | Συχνότερες βλάβες* | Yaris (06-) | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.296 | Air condition | 1,28% |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 87/6.000 | Αναρτήσεις – άξονες | 29,49% |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 121/4.200 | Φρένα | 7,69% |
0-100 (χλμ./ώρα) | 11,5 | Σύστημα ψύξης | 21,79% |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 170 | Ηλεκτρικά | 19,23% |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 6,0 | Κινητήρας | 7,69% |
Μήκος (χλστ.) | 3.750 | Τροφοδοσία καυσίμου | 2,56% |
Πλάτος (χλστ.) | 1.695 | Κιβώτιο ταχυτήτων | 5,13% |
Ύψος (χλστ.) | 1.530 | Σύστημα διεύθυνης | 2,56% |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.460 | Μετάδοση | 2,56% |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 272 | Δείκτης αξιοπiστίας | 32,00 (μ.ο. 100) |
Βάρος (κιλά) | 1.010 | *Πηγή Reliability Index |