Κατά τη διάρκεια μιας εκτεταμένης δοκιμής που έκανε ο οργανισμός Consumer Reports διαπίστωσε ότι το BMW i3 REX (έκδοση Range Extender με 2κύλινδρο κινητήρα βενζίνης δίπλα από το ηλεκτρικό μοτέρ που φορτίζει τη μπαταρία), μπορεί απροειδοποίητα να χάσει την ισχύ του και να αργεί πάρα πολύ να επιταχύνει. Σύμφωνα με το δημοσίευμα ένας από τους δοκιμαστές του Consumer Reports πατώντας το πεντάλ του γκαζιού για να προσπεράσει ένα φορτηγό σε ανηφορικό δρόμο με δύο λωρίδες κυκλοφορίας, το i3 άρχισε να χάνει την απόδοσή του χωρίς προειδοποίηση, με αποτέλεσμα ο οδηγός του να μείνει εκτεθειμένος στο αντίθετο ρεύμα.
Περαιτέρω δοκιμές αποκάλυψαν ότι μετά από παρατεταμένη χρήση του γκαζιού με μικρή ή καθόλου μεταβολή ταχύτητας και χωρίς πάτημα του πεντάλ του φρένου, που σε αντίθετη περίπτωση φορτίζεται η μπαταρία, η ικανότητα επιτάχυνσης μειώνεται δραματικά. Σε αυτή την κατάσταση ο χρόνος επιτάχυνσης στα 0-60 μ.α.ω. (0-96 χλμ./ώρα) κυμάνθηκε από 27-40 δλ. (!), αντί 7,5 δλ. όταν το αυτοκίνητο λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια.
Η BMW λανσάρει το i3 ως αυτοκίνητο πόλης, όπου οι συνεχόμενες αυξομειώσεις ταχύτητας και τα φρεναρίσματα φορτίζουν τη μπαταρία και έτσι αποκλείεται απότομη απώλεια της ισχύος, όπως ίσως μπορεί να συμβεί σε ένα ταξίδι με σταθερή ταχύτητα, σύμφωνα πάντα με το Consumer Reports.
Μετά το συμβάν αυτό, εκπρόσωπος της BMW δήλωσε ότι θα γίνει αναβάθμιση από την άνοιξη του 2015 για να αντιμετωπιστούν τα όποια προβλήματα. Αυτή θα περιλαμβάνει νέα ένδειξη φόρτισης, έγκαιρη προειδοποίηση για προσωρινή απώλεια της ισχύος και προληπτική ενίσχυση της μπαταρίας πριν την κίνηση του αυτοκινήτου σε ανηφόρα που θα βασίζεται από τις πληροφορίες του GPS. Οι αναβαθμίσεις μπορούν να τοποθετηθούν και εκ των υστέρων για τους υπάρχοντες ιδιοκτήτες του i3.
Μήπως αυτό το πρόβλημα αφορά και άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Καλό θα ήταν να το εξετάσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες πριν είναι αργά για τους ανυποψίαστους οδηγούς.