Τα πιο cool snowmobiles όλων των εποχών!




Μπορεί στη χώρα μας να μην είναι τόσο γνωστά για λόγους παρατεταμένης ηλιοφάνειας, αλλά κυρίως στις Βόρειες περιοχές, τα οχήματα χιονιού (snowmobile), έχουν τη δική τους -άκρως ενδιαφέρουσα- ιστορία. Εμείς, με τη βοήθεια του www.classicdriver.com, σας παρουσιάζουμε τα πιο cool όλων των εποχών!

Antarctic Snow Cruiser (1939)

Με μήκος πάνω από 15 μέτρα και ύψος σχεδόν 4,5 μέτρων, το Antarctic Snow Cruiser ήταν ένα snowmobile τεραστίων διαστάσεων, το οποίο αντιμετώπισε πολλά τεχνικά προβλήματα. Με το που έφθασε μάλιστα στην Ανταρκτική τον Ιανουάριο του 1940 ως μέρος της Εξερευνητικής Αμερικάνικης Αποστολής της Ανταρκτικής, το βάρους 37 τόνων αυτό όχημα, δεν μπορούσε να βρει την απαιτούμενη πρόσφυση στο χιόνι και κυρίως στον πάγο, με αποτέλεσμα να εγκαταλειφθεί από το πλήρωμά του. 18 χρόνια αργότερα, το 1958 μια διεθνής αποστολή ανακάλυψε το όχημα κάτω από τόνους χιονιού, με το εσωτερικό του να παραμένει άθικτο. Φυσικά, η μετακίνησή του ήταν αδύνατη και σήμερα, πιστεύεται ότι έχει καταλήξει στα βάθη του ωκεανού, κάτω από τους πάγους.

Bombardier B7, B12 και C18 (1937)

Ο Καναδός εφευρέτης και σχεδιαστής Joseph-Armand Bombardier, ιδρυτής της ομώνυμης εταιρείας κατασκευής αεροσκαφών, δημιούργησε το πρώτο του snowmobile το 1937. Το B7, όπως ονομάστηκε, ακολουθήθηκε αργότερα από το 12θέσιο B12 (1942) και το 18θέσιο C18 (1949). Στη διάρκεια της καριέρας τους, τα οχήματα αυτά χρησιμοποιήθηκαν ως ασθενοφόρα, σχολικά λεωφορεία χιονιού, οχήματα των Καναδικών ταχυδρομείων, ακόμη και ως οχήματα του στρατού στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Αποτέλεσαν και αποτελούν μέχρι και σήμερα τους πυλώνες της οικονομικής σταθερότητας της Bombardier.

Tucker Sno-Cat Type 743 Double Drive (1955)

 3 χρόνια (1955-1958) χρειάστηκαν τα μέλη της Υπέρ-Ανταρκτικής Εξερεύνησης των χωρών της Κοινοπολιτείας για να φθάσουν στο Νότιο Πόλο περνώντας από την Ανταρκτική και ανάμεσά τους, τα 3 Tucker Sno-Cat Type 743 Double Drive τα συνόδευσαν στις πλέον δυσμενείς συνθήκες. Τα ογκώδη αυτά οχήματα χιονιού μετέφεραν φορτίο 1 τόνου, ρυμουλκώντας παράλληλα από δύο έλκηθρα με 2 1/2 τόνους φορτίο το καθένα, παίζοντας σημαντικό ρόλο στην επιτυχία της αποστολής.

Cuthbertson Land Rover (1958)

 Παρουσιασμένο από το Σκωτσέζο James A. Cuthbertson, το ειδικά διασκευασμένο αυτό Land Rover πρώτης γενιάς μπορούσε να κινηθεί με άνεση σε πάγο και χιόνι. Πιστεύεται ότι 15 μονάδες φτιάχτηκαν από τον Cuthbertson στο Biggar της Σκωτίας, μεταξύ των οποίων και 3 πρωτότυπα, ενώ το τελευταίο ολοκληρώθηκε το 1972, βασισμένο στο Land Rover τρίτης γενιάς.

VW T1 «Snowmachine» (1966)

 Ειδική μετατροπή ενός VW Transporter πρώτης γενιάς, το οποίο εφοδιάζεται με ένα επαγγελματικό DJ set με 2 ηχεία επί 300 Watt, αλλά και ένα subwoofer 1.000 Watt! Φυσικά, ένα τόσο ιδιαίτερο αυτοκίνητο δεν θα μπορούσε παρά να έχει και ένα ιδιαίτερο σύστημα κίνησης και έτσι αντί για τροχούς, αυτό το VW T1 φέρει ειδικές ερπύστριες χιονιού, όντας σε θέση να κινηθεί σε χιόνι και πάγο με ταχύτητες 50 χλμ./ώρα.

Innovar Sno Coupe (1970-1973)

Στις αρχές της δεκαετίας του 1970 η Innovar Corporation στο Dunnel της Μινεσότα των Η.Π.Α. κατασκεύασε ένα στυλάτο snowmobile, με θέσεις για δύο τοποθετημένες δίπλα-δίπλα, προστασία από ανατροπή, αλλά και αρκετό χώρο για αποσκευές. Θύμιζε μικρό αυτοκίνητο σε πέδιλα, ωστόσο μόλις 200 από αυτό το μοδάτο Sno Coupe κατασκευάστηκαν.

Rupp Super Sno-Sport (1970)

Στα τέλη της δεκαετίας του ’60 είχαν γίνει ιδιαίτερα δημοφιλείς στην Αμερική αγώνες ενός τετάρτου του μιλίου σε παγωμένες λίμνες με οχήματα χιονιού. Ένα από τα πιο extreme «αγωνιστικά» του είδους ήταν και το εικονιζόμενο Rupp Supper Sno-Sport, το οποίο έφερε έναν V8 κινητήρα της Ford με ισχύ σχεδόν 500 άλογα! Η τελική ταχύτητα του ιδιότυπου αυτού dragster έφθανε τα 240 χλμ./ώρα στον πάγο.

Tundra Buggy (1979 έως σήμερα)

Το Tundra Buggy κατασκευάζεται από το 1979 στο Manitoba του Καναδά και χρησιμοποιείται για την παρατήρηση, φωτογράφιση και εξερεύνηση της ζωής των πολικών αρκούδων. Μέχρι σήμερα έχουν κατασκευαστεί 17 συνολικά οχήματα του είδους, τα οποία φέρουν κινητήρα International DT 466, μόνιμη τετρακίνηση και κλείδωμα των διαφορικών τους. Πατούν πάνω σε τεράστιους τροχούς ύψους 1,7 μέτρων και πλάτους 1,1 μέτρων, ενώ μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητα 45 χλμ./ώρα!

Get it on Google Play Download on the App Store