Πριν λίγες ημέρες ήρθε στη δημοσιότητα το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και εκτός των άλλων προβλέπει απαγόρευση κυκλοφορίας στις τετράτροχες μοτοσικλέτες (ATV) και όπως είναι λογικό έχει ξεσηκώσει αντιδράσεις…
Δείτε ακόμη: Τρομακτική διαφορά σε τρακάρισμα με γνήσια και «μαϊμού» ανταλλακτικά (+video)
Αντιδράσεις τις οποίες εξέφρασε ο Κλάδος Δικύκλων του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) με σχετική ανακοίνωση, στην οποία αναφέρονται τα εξής:
«Σχέδιο Νόμου Υπουργείου Μεταφορών: Απαγορεύει νόμιμα οχήματα
Το σχέδιο νόμου «ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών» του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών (YME) που κυκλοφόρησε στον τύπο 31 Οκτωβρίου 2017, απαγορεύει σε όλες τις τετράτροχες μοτοσικλέτες να κυκλοφορούν σε ασφαλτοστρωμένες οδούς.
Από τότε που ξεκίνησε η σχετική φημολογία αναζητήσαμε την τεκμηριωμένη επιχειρηματολογία και τους φορείς που στηρίζουν μια τέτοια άποψη, αλλά χωρίς επιτυχία. Αναζητήσαμε επίσης την αιτιολογική έκθεση του συγκεκριμένου σχεδίου νόμου και πάλι χωρίς επιτυχία.
Μέχρι στιγμής λοιπόν, δεν κατέστη δυνατό να κατανοήσουμε τους λόγους που οδήγησαν το ΥΜΕ σε μια τέτοια κίνηση. Παρόλα αυτά, θεωρούμε καθήκον μας σε αυτή την φάση να προβάλουμε την αλήθεια για τις τετράτροχες μοτοσικλέτες:
• Kυκλοφορούν νόμιμα στο σύνολο του οδικού δικτύου της χώρας (εντός και εκτός πόλεων)
• Kαλύπτουν πραγματικές ανάγκες μετακίνησης επαγγελματιών και ιδιωτών
• Kαλύπτουν πραγματικές ανάγκες μετακίνησης επισκεπτών σε συγκεκριμένες τουριστικές περιοχές, αναδεικνύοντας παράλληλα τον θεματικό τουρισμό
• Δεν υπάρχουν στοιχεία που να υποστηρίζουν ότι συμμετέχουν δυσανάλογα σε ατυχήματα
• Δεν επιβαρύνουν την κυκλοφορία δυσανάλογα σε σύγκριση με άλλα οχήματα
• Η προτεινόμενη απαγόρευση θα απαξιώσει πλήρως το περιουσιακό στοιχείο των ιδιωτών ιδιοκτητών
• Η προτεινόμενη απαγόρευση θα έχει μη αναστρέψιμες επιπτώσεις σε ένα μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων ενοικίασης τέτοιων οχημάτων
Είναι προφανές ότι μία defacto καθολική απαγόρευση κυκλοφορίας μιας κατηγορίας οχημάτων, τα οποία πληρούν τις προδιαγραφές που ορίζει το ευρωπαϊκό δίκαιο έρχεται σε αντίθεση με την ευρωπαϊκή νομοθεσία (κανονισμός 168/2013).
Επίσης, σε μια περίοδο που απαιτείται οικονομική σταθερότητα και επενδύσεις, τέτοιου είδους αναιτιολόγητες ρυθμίσεις εντείνουν την ανασφάλεια και συνηγορούν σε ένα μη προβλέψιμο επιχειρηματικό περιβάλλον. Συνεπώς, ελπίζουμε πως το ΥΜΕ θα προχωρήσει σε αναθεώρηση της συγκεκριμένης διάταξης πριν την κατάθεση του σχεδίου νόμου στη Βουλή.
Διαβάστε επίσης: Έλληνες οδηγοί: Βρίζουμε, τρέχουμε αλλά…είμαστε οι καλύτεροι (+video)
Ως Κλάδος Δικύκλων του ΣΕΑΑ βρισκόμαστε πάντα στη διάθεση της πολιτείας, αλλά και των σχετικών θεσμικών φορέων, για να συμβάλλουμε στην αναβάθμιση των συνθηκών οδήγησης των οχημάτων που αντιπροσωπεύουμε».