Κατά τη διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του νέου Ford Fiesta, είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε από κοντά με αρκετούς από τους υπεύθυνους εξέλιξης του αυτοκινήτου. Ο κ. Jens Sieber είναι ο Υπεύθυνος για τη σχεδίαση του εσωτερικού του νέου Fiesta, ο οποίος ήταν εκεί για να μιλήσει στους δημοσιογράφους και για τις αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση του μικρού της Ford. Εμείς, δεν χάσαμε την ευκαιρία να τον ρωτήσουμε περισσότερα για τη στροφή αυτή που πραγματοποίησε το νέο Fiesta στη σχεδίασή του (διαβάστε εδώ τις οδηγικές μας εντυπώσεις στην Ισπανία).
AGN: Στο νέο Fiesta το εμπρόσθιο τμήμα είναι εντελώς διαφορετικό από το προηγούμενο, δείχνοντας στα μάτια μας και λιγότερο δυναμικό. Για ποιο λόγο έγινε αυτή η αλλαγή;
J.S.: Το προηγούμενο Fiesta στο εμπρόσθιο τμήμα του ήταν μεν αρκετά δυναμικό, όμως από πολλούς είχε χαρακτηριστεί και κάπως… στριφνό (σ.σ. grumpy). Στο νέο μοντέλο αυτό που θέλαμε ήταν να του προσδώσουμε πιο καθαρές γραμμές στο εμπρόσθιο τμήμα, χωρίς να χάνει σε δυναμισμό, ενώ και μέσω της νέας γρίλιας της μάσκας το νέο Fiesta να δείχνει πιο παιχνιδιάρικο. Παράλληλα, επειδή οι πελάτες του Fiesta μεγαλώνουν και ήθελαν συνολικά κάτι πιο ώριμο, πιστεύουμε ότι σχεδιαστικά αλλά και με τις μεγαλύτερες διαστάσεις του νέου μοντέλου, θα τους ικανοποιήσουμε.
AGN: Ας μιλήσουμε και για το πίσω μέρος. Από τα κάθετα φώτα του προηγούμενου, περάσαμε σε κάτι εντελώς διαφορετικό, με οριζόντια φωτιστικά σώματα, που διαφοροποιούν εντελώς το αυτοκίνητο από πριν. Για ποιο λόγο έγινε αυτή η επιλογή;
J.S.: Το Fiesta όπως σας είπα, είναι μεγαλύτερο και θέλαμε στο πίσω μέρος να το δείξουμε. Έτσι, τα νέα οριζόντια και πλατύτερα φώτα βοηθούν το αυτοκίνητο ώστε να δείξει την αύξηση των διαστάσεών του (κυρίως σε πλάτος εν προκειμένω), ενώ παράλληλα μας επιτρέπουν να περάσουμε και σε μια πιο premium περιοχή.
AGN: Στο πλάι από την άλλη, βλέπουμε ότι το Fiesta έχει διατηρήσει πολλά από τα χαρακτηριστικά της σχεδίασης του προηγούμενου μοντέλου, όπως π.χ. το χαρακτηριστικό οριζόντιο νεύρο.
J.S.: Έχετε δίκιο. Στο πλάι θέλαμε να κρατήσουμε μια αισθητική συνάφεια και έτσι διατηρήσαμε κάποιες από τις πλαϊνές γραμμές του προηγούμενου Fiesta, ενισχύοντάς τες, για παράδειγμα με νέα, περισσότερο γλυπτά σχήματα και νευρώσεις, που τονίζουν περαιτέρω το δυναμισμό του νέου μοντέλου.
AGN: Ας περάσουμε στο εσωτερικό. Εδώ είναι κοινά παραδεκτό ότι το νέο Fiesta έχει ανέβει επίπεδο σε σχέση με πριν. Μιλήστε μας λοιπόν για τις διαφορές.
J.S.: Το προηγούμενο Fiesta είναι αλήθεια ότι είχε μείνει λίγο πίσω σχεδιαστικά στο εσωτερικό του. Στο νέο κάναμε ένα πολύ μεγάλο βήμα προς τα εμπρός. Θα λέγαμε ότι είναι μια μικρή επανάσταση. Το πρώτο στοιχείο που προσέξαμε είναι η κεντρική οθόνη αφής. Να είναι ακριβώς στο σωστό σημείο και απόσταση από το τιμόνι, ώστε ο οδηγός να μην χρειάζεται να κάνει μεγάλες κινήσεις για να τη χειριστεί, ενώ παράλληλα να βρίσκεται και μέσα στο οπτικό του πεδίο για να μην παίρνει το βλέμμα του από το δρόμο, πάντα σε συνάφεια και με τους περιορισμούς της νομοθεσίας για τις οθόνης αφής (π.χ. δεν μπορεί να είναι πολύ ψηλά στο ταμπλό). Παράλληλα, φροντίσαμε με τη θέση που την τοποθετήσαμε, να μην έχει και καμία αντανάκλαση, ώστε να είναι πάντα ορατή χωρίς προβλήματα από όλους.
AGN: Το τιμόνι μας φάνηκε λίγο μεγάλο σε διάμετρο. Γιατί το επιλέξατε αυτό, ιδίως από τη στιγμή που πολλοί ανταγωνιστές σας επιλέγουν στην κατηγορία τιμόνια μικρότερων διαστάσεων.
J.S.: Όπως σας είπα και πριν, θέλαμε να φέρουμε όσο πιο κοντά γίνεται το χέρι του οδηγού όταν πιάνει το τιμόνι, στην οθόνη αφής. Για αυτό το λόγο και ίσως σας φάνηκε λίγο πιο μεγάλο το νέο μας τιμόνι. Θα πρέπει επίσης να σας πω ότι το τιμόνι αυτό στο μέλλον θα το δούμε και σε άλλα, μεγαλύτερα νέα μοντέλα της Ford.
AGN: Μιλήστε μας και για τον πίνακα οργάνων και τη νέα σχεδίασή του.
J.S.: Για τον πίνακα οργάνων εμπνευστήκαμε από premium κατασκευαστές. Πλέον, τα όργανα δεν είναι ανάγλυφα, αλλά όπως είδατε και εσείς, πίσω από ένα γυαλί σε ένα σχεδόν ενιαίο μαύρο πάνελ. Η νέα διάταξη είναι πιο «καθαρή», περισσότερο ευανάγνωστη τη μέρα και τη νύχτα, αλλά και με μεγαλύτερη οθόνη πληροφόρησης (4,2 ίντσες).
AGN: Σε ό,τι αφορά τέλος στους χώρους και την πρακτικότητα. Τι έχετε αλλάξει στην νέα καμπίνα του Fiesta.
J.S.: Κατ’ αρχάς όπως θα διαπιστώσατε και εσείς από κοντά, υπάρχουν περισσότεροι χώροι για μικροαντικείμενα και θήκες σε όλο το εσωτερικό. Επίσης, έχουμε τοποθετήσει και μια extra θήρα USB στην πίσω θήκη του τούνελ της κονσόλας, εκτός από αυτήν στην κεντρική κονσόλα, για τους πίσω επιβάτες. Καταφέραμε τέλος, να αυξήσουμε και το χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών (+16 χλστ.), ενώ υπάρχει περισσότερος χώρος και για τους εμπρόσθιους επιβάτες.
Διαβάστε ακόμα:
Video: Πρώτη επαφή με το ολοκαίνουργιο Ford Fiesta
Στην Αθήνα πραγματοποιήθηκαν τα φετινά Ford Chairman’s Award
Συνέντευξη του σχεδιαστή της Opel, Richard Shaw, στο autogreeknews.gr