Το φετινό λανσάρισμα του Ford Fiesta 8ης γενιάς αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα νέα λανσαρίσματα μοντέλων όχι μόνο για την αγορά της χώρας μας, αλλά και για την Ευρώπη, αφού το Fiesta είναι ένα από τα πρώτα σε πωλήσεις αυτοκίνητα της ηπείρου (4η θέση το 2016 και ίδια θέση και στο Α’ Εξάμηνο του 2017). Το αυτοκίνητο στη νέα του γενιά έχει αλλάξει στα περισσότερα σημεία της υπόστασής του και εμείς, μετά την ελληνική του παρουσίαση (διαβάστε εδώ τα οδηγικά μας συμπεράσματα εν Ελλάδι) ταξιδεύουμε μέχρι το Βαγιαδολίδ της Ισπανίας, για να σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας και από δύο πολύ ενδιαφέρουσες εκδόσεις του που θα δούμε στη χώρα μας τον Οκτώβριο, την πιο σπορτίφ ST-Line και την άκρως πολυτελή Vignale.
Πιο σπορ αισθητικά το ST-Line, πιο premium το Vignale
Το Fiesta στην 8η του γενιά του άλλαξε εντελώς το ρουν της σχεδίασής του, αφού πλέον εφαρμόζει γραμμές πιο ώριμες και λιγότερο επιθετικές από πριν, σε μια προσπάθεια της Ford να απευθυνθεί σε ένα ευρύτερο κοινό. Παράλληλα, το αυτοκίνητο έχει μεγαλώσει σε όλες τις διαστάσεις του, εκφράζοντας ακόμη πιο έντονα αυτή την ωριμότητά του. Ωστόσο, για αυτούς που αναζητούν πιο δυναμικά χαρακτηριστικά και μέχρι την έλευση του πιο σπορ νέου Fiesta ST (διαβάστε περισσότερα εδώ), η έκδοση ST-Line έρχεται να τους ικανοποιήσει απόλυτα αναφορικά με το αισθητικό κομμάτι, αφού ενισχύει το αμάξωμα του Fiesta με μια νέα εμπρόσθια γρίλια, πιο δυναμικούς προφυλακτήρες, πλαϊνές ποδιές, πίσω αεροτομή και ειδικής σχεδίασης ζάντες αλουμινίου. Στην περίπτωση του Fiesta Vignale, εμφανισιακά η νέα αυτή έκδοση προβάλει τον πολυτελή της χαρακτήρα έχοντας μια κυψελλοειδή χρωμιωμένη εμπρόσθια γρίλια, ειδικής σχεδίασης θέσεις για τους προβολείς ομίχλης επίσης με χρώμιο, πλαϊνή χρωμιωμένη λωρίδα, πίσω διαχύτη, αλλά και ζάντες 18 ιντσών με πολυτελές σχέδιο.
Δείτε ακόμα: Video: Πρώτη επαφή στην Ελλάδα με το ολοκαίνουργιο Ford Fiesta
Μοναδικά στοιχεία και στο εσωτερικό
Η καμπίνα των επιβατών του νέου Fiesta δεν θυμίζει σε τίποτα αυτήν του προηγούμενου, σε ένα αποτέλεσμα πολύ πιο σύγχρονο και μοντέρνο. Βελτιώσεις έχουμε στα στοιχεία τεχνολογίας, ιδίως από τη στιγμή που υπάρχει και μια νέα 6,5 ή 8 ιντσών οθόνη αφής στην κονσόλα για το σύστημα πολυμέσων, ενώ και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι πιο ποιοτικά από ποτέ. Ειδικά στο πεδίο της ποιότητας, η έκδοση Vignale έρχεται για προσφέρει υψηλή πολυτέλεια μέσω της παρουσίας νέων και πολύ ποιοτικών δερμάτινων επενδύσεων στα καθίσματα με εξάγωνο μοτίβο, αλλά και αντίστοιχων δερμάτων σε ένα μεγάλο τμήμα του ταμπλό, καθώς και σε τμήμα του εσωτερικού των θυρών. Στην περίπτωση του Fiesta ST-Line το εσωτερικό διαθέτει πιο σπορ καθίσματα που δεν περιορίζουν όμως της άνεση, αλουμινένια πεντάλ, σπορ τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα και πιο χοντρή στεφάνη με κόκκινες ή λευκές ραφές, αλλά και νέα σπόιλερ εισόδου που αναγράφουν «ST-Line». Στα υπόλοιπα στοιχεία τους οι δύο νέες εκδόσεις δεν διαφοροποιούνται συγκριτικά με τις «απλές» εκδόσεις του Fiesta, προσφέροντας καλούς χώρους για 4 ενήλικες στο εσωτερικό και πορτ-μπαγκάζ με καλή χωρητικότητα 293 λίτρων.
Πλήρης γκάμα κινητήρων βενζίνης και diesel
H Ford προσφέρει τα νέα Fiesta ST-Line και Vignale με μια πλήρη γκάμα κινητήρων, η οποία από την πλευρά της βενζίνης αποτελείται από τον νέο 1.1 λίτρων ατμοσφαιρικό κινητήρα των 70 και 85 ίππων, αλλά και με τον γνωστό μας βραβευμένο 1.000άρη EcoBoost (turbo) των 100, 125 και 140 ίππων. Στο diesel, υπάρχουν δύο εκδόσεις του 1.500άρη κινητήρα TDCi με 85 και 120 ίππους. Εμείς, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τον ισχυρότερο EcoBoost των 140 ίππων και κυρίως, με τα 180 Nm διαθέσιμης ροπής από τις 1.500 μέχρι και τις 5.000 στροφές. Το μοτέρ αυτό μας ικανοποίησε απόλυτα με το τράβηγμά του, την άφθονη παροχή της ροπής του σε ένα μεγάλο εύρος της λειτουργίας του, αλλά και την άψογη συνεργασία του με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Στο πεδίο της κατανάλωσης, ακόμη και σε συνθήκες συνεχούς πίεσης και χωρίς να κάνουμε χρήση της Eco λειτουργίας του (αλλάζει την απόκρισή του για χαμηλότερη κατανάλωση), το μοτέρ αυτό δεν ξεπέρασε τα 8,0 λτ./100 χλμ. μέσης τιμής, ένα νούμερο πολύ ικανοποιητικό για κινητήρα της ισχύος του.
Διαβάστε εδώ όλες τις δοκιμές Ford μοντέλων
Απόλυτα ισορροπημένο και fun-to-drive στο δρόμο
Παρότι η πλατφόρμα στην οποία βασίζεται δεν είναι νέα, το νέο Fiesta στο δρόμο αποκαλύπτει έναν ακόμη πιο ευχάριστο, σαφώς πιο άνετο και πολύ πιο ραφιναρισμένο οδικό και οδηγικό χαρακτήρα από το προηγούμενο μοντέλο. Ο λόγος αυτής της βελτίωσης αποτελεί ο επανασχεδιασμός σχεδόν όλων των τμημάτων της ανάρτησής του, του πλαισίου, του τιμονιού, των φρένων κ.ο.κ., ενώ παράλληλα αισθητή βελτίωση έχουμε και στην ηχομόνωση, τόσο στο χώρο του κινητήρα, όσο και μέσα στην καμπίνα. Ειδικά για την ST-Line έκδοση, η Ford έχει μειώσει κατά 10 χιλιοστά την απόσταση από το έδαφος και έχει τοποθετήσει αμορτισέρ με πιο «σφιχτή» ρύθμιση, που έχουν ως αποτέλεσμα στο δρόμο το πιο σπορτίφ Fiesta να είναι ακόμη πιο ευχάριστο οδηγικά, με μεγαλύτερα περιθώρια πρόσφυσης στις στροφές, αλλά και περισσότερη αμεσότητα στις εντολές του οδηγού. Η άνεση περιορίζεται ελαφρώς, χωρίς όμως η ανάρτηση να κουράζει τους επιβάτες κατά το πέρασμα από ανωμαλίες, μένοντας και πάλι σε πολύ καλά επίπεδα.
Σε τιμές από 16.519 ευρώ το ST-Line και 17.396 ευρώ το Vignale
Στην ελληνική αγορά το νέο Ford Fiesta ST-Line θα προσφερθεί μόνο με τους κινητήρες βενζίνης EcoBoost των 125 και 140 ίππων, αλλά και τους 2 diesel. Οι τιμές του 3θυρου μοντέλου είναι 16.691 ευρώ και 17.350 ευρώ για τους δύο βενζινοκινητήρες, αλλά και 16.519 ευρώ και 16.880 ευρώ στα 2 diesel. Για τις 5θυρες εκδόσεις υπολογίστε επιπλέον 700 ευρώ. Στην περίπτωση του πιο πολυτελούς Vignale που προσφέρεται αποκλειστικά 5θυρο, το κόστος ξεκινά από τα 17.396 ευρώ για τον EcoBoost των 100 ίππων, συνεχίζει στα 19.223 ευρώ για τους 125 ίππους και στα 19.935 για τους 140, ενώ η diesel έκδοση των 120 ίππων κοστίζει 19.608 ευρώ.