Η μάχη βενζίνης και diesel στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων είναι πολύ έντονη τα τελευταία χρόνια στην ελληνική αγορά, με την απελευθέρωση της χρήσης πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη στα τέλη του 2011, να αλλάζει τα δεδομένα σε ό,τι ίσχυε μέχρι και τότε, όταν η βενζίνη ήταν μονόδρομος.
Πλέον και ιδίως την τελευταία 5ετία, το diesel με την οικονομία που προσφέρει στη χρήση και παρά το ότι είναι ακριβότερο στην αγορά ένα πετρελαιοκίνητο μοντέλο να έναντι ενός βενζινοκίνητου, κατάφερε να αναδειχτεί αυτό ως το No1 καύσιμο στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων της χώρα μας.
Ειδικότερα και με βάση τα επίσημα στοιχεία των πωλήσεων, οι πωλήσεις των diesel μοντέλων από το 2012 που ήταν και η πρώτη πλήρης χρονιά μετά την άρση της απαγόρευσης πώλησής τους στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, ξεπέρασαν με χαρακτηριστική άνεση κάθε χρόνο αυτές των βενζινοκίνητων φθάνοντας ακόμη και στο 63% όλης της αγοράς (2015).
Από το 2016 όμως το diesel στη χώρα μας εμφάνισε μια αισθητή κάμψη, με τους λόγους αυτής να έχουν να κάνουν τόσο με την αρνητική δημοσιότητα που επέφερε το Σκάνδαλο με τα diesel της VW, όσο και με την ταυτόχρονη έλευση στην αγορά νέων μικρών turbo βενζινοκινητήρων, που προσφέρουν πολύ καλή απόδοση και έχουν καλύτερη κατανάλωση από τους προηγούμενους, απειλώντας πλέον και στο πεδίο της οικονομίας το diesel.
Ως αποτέλεσμα αυτών λοιπόν, η ελληνική αγορά έκλεισε την περασμένη χρονιά με το diesel να σημειώνει αισθητή κάμψη και να ολοκληρώνει το έτος αντιπροσωπεύοντας το 54% των πωλήσεων, έναντι 43% της βενζίνης (το υπόλοιπο 3% ήταν υγραέριο, φυσικό αέριο και υβριδικά).
Αυτή η τάση γίνεται ακόμη πιο αισθητή μέσα στη χρονιά που διανύουμε, αφού για πρώτη φορά τα δύο καύσιμα στη χώρα μας έχουν σχεδόν ίδιες πωλήσεις (στο τρίμηνο έχουν πωληθεί 10.354 diesel αυτοκίνητα και 10.125 βενζινοκίνητα), με την Ελλάδα να ακολουθεί την αντίστοιχη τάση που υπάρχει και στην Ευρώπη, υπέρ της βενζίνης (και των εναλλακτικών καυσίμων) και κατά του diesel.
Το που θα κλείσει τελικά η αγορά και εάν θα καταφέρει η βενζίνη να ξεπεράσει το diesel ή τουλάχιστον να φθάσει κοντά στο 50% της αγοράς θα το μάθουμε προς τα τέλη της χρονιάς, ωστόσο φαίνεται ότι και στην Ελλάδα πλέον το dieselαρχίζει να χάνει την πρωτοκαθεδρία του και δεν είναι το κυρίαρχο καύσιμο των τελευταίων ετών.
Διαβάστε ακόμα:
Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το AdBlue στα diesel
Τελειώνει το diesel στην Ευρώπη
Οικονομικά μεταχειρισμένα μικρά diesel έως 1.400 κ.εκ.