Mercedes LE 306: Ένας πρωτοπόρος της ηλεκτροκίνησης

 

Μπορεί η ηλεκτροκίνηση να έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας, όμως τις εποχές που ο ηλεκτρισμός χρησιμοποιούνταν για οτιδήποτε άλλο εκτός από τα αυτοκίνητα, η Mercedes είχε παρουσιάσει ένα ηλεκτρικό Van, δείχνοντας από τότε το που θα πορευτεί στο μέλλον το αυτοκίνητο.

Το ηλεκτρικό Van της Mercedes ονομαζόταν «LE 306» και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το Μάρτιο του 1972 στο συμπόσιο για τα Ηλεκτρικά Οχήματα του Σωματείου Παραγωγών Ηλεκτρικής ενέργειας. Λίγους μήνες αργότερα, αρκετά πρωτότυπα του είδους χρησιμοποιήθηκαν στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Μονάχου για να μεταφέρουν τους αθλητές.

Διαβάστε ακόμα: Mercedes SLR McLaren σαπίζει αβοήθητη

Το πρωτοποριακό ηλεκτρικό Van εξελίχθηκε σε συνεργασία της Mercedes με την Kiepe (ηλεκτρονικά) και την κατασκευάστρια μπαταριών Varta, χρησιμοποιώντας για την κίνησή του έναν ηλεκτρικό κινητήρα DC (συνεχούς ρεύματος) σε διάφορες αποδόσεις από 47 έως και 75 άλογα, ανάλογα με το πρωτότυπο όχημα.

Την απαιτούμενη ενέργεια παρείχε μια συστοιχία μπαταριών 144 Vμε χωρητικότητα 22 kWh, η οποία ζύγισε ούτε λίγο ούτε πολύ 860 κιλά. Το ωφέλιμο φορτίο του LE 306 ήταν 1 τόνος και η ηλεκτρική του αυτονομία ήταν από 50 έως και 100 χλμ./ώρα, με τελική ταχύτητα 80 χλμ./ώρα. Μάλιστα, το LE 306 έφερε και σύστημα ανάκτησης της ενέργειας κατά την πέδηση.

Διαβάστε ακόμα: Mercedes-Maybach G650 Landaulet με top πολυτέλεια

Πολύ ενδιαφέρον στοιχείο του ηλεκτρικού Van της Mercedes αποτελούσε το σύστημα άμεσης αντικατάστασης των μπαταριών του σε λίγα μόλις λεπτά, μέσω ενός συρταρωτού τρόπου και έτσι, μόλις οι μπαταρίες αποφορτίζονταν, αμέσως μπορούσαν να αντικατασταθούν με νέες, πλήρως φορτισμένες.

Παρά όμως τις τεχολογικές του καινοτομίες, το LE 306 δεν μπήκε ποτέ στην παραγωγή. Μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Μονάχου η Mercedes πραγματοποίησε δοκιμές με 58 ακόμα τεστ Van LE 306, όμως δεν προχώρησε τελικά στην εμπορική κατασκευή του.

Get it on Google Play Download on the App Store