To Spark αποτελεί τον βασικό εκπρόσωπο της Chevrolet στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης και έχοντας επιτυχημένο παρελθόν με το Matiz σε αυτή, δεν θα μπορούσε να μην επωφεληθεί και να λανσάρει ένα από τα πιο ευχάριστα, πρακτικά και προσιτά σε τιμή αυτοκίνητα σε αυτή την κατηγορία. Το Spark στην μικρή του έκδοση με τον 1.0 λίτρου κινητήρα βενζίνης (για τους πιο απαιτητικούς διατίθεται επίσης με κινητήρα 1.2 λίτρων) αποτελεί μια ιδιαίτερα αξιόλογη πρόταση αστικού χαρακτήρα κυρίως μέσω της προσιτής του τιμής (από 8.390 ευρώ) και του οικονομικού του προφίλ. Η ξεχωριστή του εμφάνιση με έντονα νεανικό χαρακτήρα και η βελτίωση της ποιότητας που χαρακτηρίζει πλέον όλα τα μοντέλα της φίρμας, έρχονται να συμπληρώσουν την εικόνα του, ενώ στα θετικά του στοιχεία θα μπορούσε άνετα να συμπεριληφθεί και ο ευχάριστος οδηγικός του χαρακτήρας, τομέας στον οποίο δεν είχε καμία τύχη το προηγούμενο Matiz με βάση και τον υπάρχον ανταγωνισμό.
Οι 68 ίπποι του 4κύλινδρου, αρκούν
Ο 1.0 λίτρου 4κύλινδρος κινητήρας του Spark αποδίδει 68 ίππους και όπως διαπιστώσαμε από την επαφή μαζί του εκείνοι είναι αρκούντως ικανοί για την κίνηση του μίνι αυτοκινήτου. Το μοτέρ αυτό διακρίνεται για τα πολιτισμένα του χαρακτηριστικά λειτουργίας ενώ ως τετρακύλινδρος παρουσιάζει χαμηλά επίπεδα θορύβου και κραδασμών, αντίθετα με τα περισσότερα 3κύλινδρα σύνολα του ανταγωνισμού. Οι επιδόσεις του είναι καλές για τις απαιτήσεις που μπορεί να έχει κάποιος από ένα όχημα πόλης (τελική ταχύτητα 154 χλμ./ώρα), όμως η κατανάλωσή κυμαίνεται άνω του μέσου όρου της κατηγορίας απαιτώντας 5,1 λτ. βενζίνης για κάθε 100 χλμ. απόστασης. Το κιβώτιο 5 σχέσεων έχει μακριά κλιμάκωση για την επίτευξη χαμηλής κατανάλωσης αλλά μετριάζει τις επιταχύνσεις εν κινήσει και με τον επιλογέα να παρουσιάζει μέτρια αίσθηση στις εναλλαγές των σχέσεων.
Σύγχρονο και «παιχνιδιάρικο» στο εσωτερικό του
Η ευχάριστη εικόνα του αμαξώματος, συνεχίζει και στο εσωτερικό του Spark με τον πίνακα οργάνων και την hi tech αισθητική αυτού να κλέβουν τις εντυπώσεις. Ο διάκοσμος είναι νεανικός και πρωτότυπος με την ποιότητα των υλικών να είναι καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας και το φινίρισμα ικανοποιητικό. Οι χώροι του Spark είναι καλοί για 4 επιβάτες χωρίς να χρειαστεί να κάνουν παραχωρήσεις, αφού τόσο ο χώρος για τα πόδια όσο και για τα κεφάλια τους είναι επαρκής. Το πορτ-μπαγκάζ με το μεγάλο άνοιγμα της 5ης πόρτας του Spark διαθέτει όγκο 170 λίτρων για τις αποσκευές, τιμή που είναι μικρότερη έναντι βασικών ανταγωνιστών.
Ξεχνάς ότι βρίσκεσαι σε ένα αυτοκίνητο πόλης, οδηγώντας το
Το Chevrolet Spark 1,0 αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη μέσω του οδηγικού του χαρακτήρα αφού δεν περιορίζεται μόνο στην αστική χρήση. Φυσικά είναι ευκολοδήγητο, άνετο και ευέλικτο στην καθημερινότητα που ορίζει η κίνηση στην πόλη, ωστόσο τα καταφέρνει εξίσου καλά και σε εκτός πόλης διαδρομές, προσφέροντας ασφάλεια και ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά σε ρυθμούς που εκ πρώτης δεν φαντάζεσαι ότι μπορεί να συνάδουν με τον αστικό του προσανατολισμό. Το πλαίσιο είναι σε θέση να αντιμετωπίσει με ευκολία τους 68 ίππους του κινητήρα, ενώ η ανάρτηση αν και μαλακή σε ρύθμιση δεν προβληματίζει με τις κλίσεις της, με τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα να συμπεριφέρεται «άγαρμπα» μόνο σε έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες. Ο οδηγός του Spark λαμβάνει έτσι καλή αίσθηση σταθερότητας από το αμάξωμα, με το σύστημα διεύθυνσης να συνεπικουρεί σε αυτό. Τέλος ικανά είναι και τα φρένα του που προέρχονται από το μεγαλύτερο Spark των 1.2 λίτρων.
(+) Νεανικός χαρακτήρας μέσα – έξω, άνεση ανάρτησης, οδική συμπεριφορά, τιμή, χώροι επιβατών
(-) Ατέλειες εργονομίας, αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων, επιδόσεις εν κινήσει, χώρος αποσκευών