Πως κατασκευάζεται η γεμάτη καινοτομίες σπορ υβριδική BMW i8


Καινοτόμες τεχνολογίες παραγωγής και χρήση νέων υλικών χαρακτηρίζουν τη διαδικασία κατασκευής του νέου BMW i8 (όπως αντίστοιχα και του i3), η αρχιτεκτονική του οποίου αποτελείται από δύο στοιχεία: τη μονάδα Life, δηλαδή τον κλωβό επιβατών από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) και την αλουμινένια μονάδα Drive, που ενσωματώνει την τεχνολογία των συστημάτων κίνησης και πλαισίου.

Μετά από μία περίπλοκη διαδικασία πολλαπλών σταδίων απομένει ένα νήμα που αποτελείται από σχεδόν καθαρό άνθρακα με σταθερή κρυσταλλική δομή. Αυτό το νήμα έχει πάχος μόλις επτά microns (0,007 mm). Μία ανθρώπινη τρίχα έχει διάμετρο 50 microns. Τα συνθετικά εξαρτήματα από CFRP συγκολλούνται στο νέο φανοποιείο της Λειψίας. Εδώ παίρνει σχήμα η βασική δομή της μονάδας Life για τα BMW i3 και BMW i8. Δεν παράγονται θόρυβοι από το βίδωμα ή το τρύπημα, αλλά ούτε και σπινθήρες από τη συγκόλληση στη διαδικασία παραγωγής ενός αμαξώματος από CFRP. Το αντίθετο, χρησιμοποιείται μόνον η πιο προηγμένη τεχνολογία συγκόλλησης (με κόλλα) που είναι 100% αυτοματοποιημένη.

Τα εξωτερικά πάνελ του BMW i8 κατασκευάζονται αποκλειστικά από θερμοπλαστικό υλικό, το βάρος των οποίων είναι περίπου το μισό από αυτό των ατσάλινων εξαρτημάτων. Το πλαστικό παρέχει επίσης εξωτερική αντιδιαβρωτική προστασία και απαιτεί λιγότερη ενέργεια για να παραχθεί, ενώ παράλληλα είναι ανθεκτικό στις μικροζημιές.

Όσον αφορά στον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα BMW TwinPower Turbo των 1.5 λίτρων (231hp) παράγεται στο εργοστάσιο κινητήρων της BMW στο Hams Hall (Μ. Βρετανία), ενώ ο ηλεκτροκινητήρας ισχύος 96 kW παράγεται στο εργοστάσιο της BMW στο Landshut. Συνδυαστικά το υβριδικό σύνολο αποδίδει 362 ίππους, τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 4,4 δευτερόλεπτα, ενώ η κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 ανέρχονται στα 2,1 λτ./100 χλμ. και 49 γρ./χλμ. αντίστοιχα.

Το BMW i8 συναρμολογείται σε μία γραμμή. Κατά τη διάρκεια συναρμολόγησης της μονάδας Drive στη Λειψία, στο αλουμινένιο πλαίσιο τοποθετείται η μπαταρία. Στη συνέχεια, η μονάδα Drive συνδέεται με τις μονάδες των κινητήρων και του κιβωτίου.

Ο κλωβός επιβατών από CFRP μεταφέρεται από το βαφείο στη γραμμή συναρμολόγησης του BMW i8 όπου τοποθετείται ο εξοπλισμός τον οποίο έχει παραγγείλει ο πελάτης. Ταυτόχρονα, τα εξαρτήματα του κινητήρα προ-συναρμολογούνται στη γραμμή συστήματος κίνησης. Αυτό είναι το τελικό στάδιο πριν γίνει η συγκόλληση του κλωβού επιβατών από CFRP και του αλουμινένιου πλαισίου. Οι δύο μονάδες βιδώνονται επίσης σε τέσσερα σημεία. Το αποτέλεσμα είναι βέλτιστη ακαμψία και αντοχή. Μόνο τότε το BMW i8 αποκτά τα εξωτερικά του πάνελ. Η γραμμή συναρμολόγησης του BMW i8 αποτελείται από 14 κύκλους εργασίας συνολικά. Στο τελευταίο στάδιο, το σπορ μοντέλο επισκέπτεται το τμήμα φινιρίσματος μαζί με το i3 και άλλα οχήματα BMW που κατασκευάζονται στη Λειψία για τους ολοκληρωμένους ελέγχους ποιότητας.

Με 20 ώρες, ο συνολικός χρόνος επεξεργασίας στο φανοποιείο και τη γραμμή συναρμολόγησης είναι ο μισός από αυτόν που απαιτείται σε μία συμβατική διαδικασία παραγωγής. 

Get it on Google Play Download on the App Store