Χθες η BMW ανακοίνωσε τα τεχνικά στοιχεία του νέου μικρού ηλεκτρικού μοντέλου i3, ενώ σήμερα αποκαλύπτει την εξωτερική της εμφάνιση με ελάχιστο καμουφλάζ στο αμάξωμά της. Επιπλέον δείχνει τις πλαϊνές της πόρτες που ανοίγουν αντικριστά, χωρίς να υπάρχει μεσαία κολώνα στο αμάξωμα, έτσι ώστε να διευκολύνεται η πρόσβαση των φιλοξενούμενων στο πίσω κάθισμα. Η πρεμιέρα της BMW i3 θα γίνει στις 29 Ιουλίου στη Νέα Υόρκη) και σίγουρα είναι ένα αυτοκίνητο που παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον σε τεχνολογία όπως θα διαβάσετε παρακάτω.
Το νέο πλαίσιο με την ονομασία «LifeDrive» είναι εξολοκλήρου κατασκευασμένο από ελαφριά υλικά όπως αλουμίνιο και ανθρακόνημα με ενισχυμένο πλαστικό για τον κλωβό των επιβατών. Σε συνδυασμό και με τον ελαφρύ ηλεκτροκινητήρα των 50 κιλών, το μήκους 3.999 χλστ. και με μεταξόνιο 2.570 χλστ. αμάξωμα της BMW i3 ζυγίζει 1.195 κιλά. Όπως σε όλες τις BMW, έτσι και στη μικρή ηλεκτρική η αναλογία βάρους ανά άξονα διατηρήθηκε στο ιδανικό «ζύγισμα» 50:50, προς όφελος της οδικής συμπεριφοράς. Παράλληλα η i3 εφοδιάζεται με αλουμινένια γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, με ζάντες 19 ιντσών βάρους μόλις 7 κιλών η κάθε μία και ελαστικά 155/70.
Το τοποθετημένο στον πίσω άξονα ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδει 170 ίππους και 250 Nm ροπής και μεταφέρει την ισχύ τους πίσω τροχούς, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου μίας ταχύτητας. Οι επιδόσεις που προσφέρει είναι αν μη τι άλλο εντυπωσιακές, αφού επιταχύνει στα 0-60 χλμ./ώρα σε 3,8 δλ., στα 0-100 χλμ./ώρα σε 7,2 δλ., στα 80-120 χλμ./ώρα σε 5,4 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 150 χλμ./ώρα.
Εκτός από τον ηλεκτροκινητήρα, η BMW i3 εφοδιάζεται και με ένα 2κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 650 κ.εκ., απόδοσης 34 ίππων. Το θερμικό μοτέρ χρησιμοποιείται ως γεννήτρια του ηλεκτρικού και είναι τοποθετημένο στο πίσω μέρος απέναντι από τον ηλεκτροκινητήρα. Οι μπαταρίες ιόντων-λιθίου είναι κατασκευασμένες από την BMW και βρίσκονται κάτω από την καμπίνα των επιβατών, ενώ έχουν χωρητικότητα 22 kWh.
Όσον αφορά στην αυτονομία, στην επιλογή Comfort mode κυμαίνεται μεταξύ 130-160 χιλιομέτρων, στην ECO PRO+mode ξεπερνά τα 200 χλμ. και στην Comfort mode σε συνδυασμό με τον θερμικό κινητήρα φτάνει τα 300 χλμ. Για την φόρτιση των μπαταριών χρειάζεται από 30 λεπτά με το ταχυφορτιστή, έως 8 ώρες από την οικιακή πρίζα. Αν πάλι αναρωτιέστε για το πόσο ρεύμα καταναλώνει η BMW i3, η εν λόγω φίρμα αναφέρει 0,12 kWh ανά χιλιόμετρο, δηλαδή 12 kWh στα 100 χλμ., που αντιστοιχούν σε λιγότερο από 1 ευρώ! (η 1 kWh κοστίζει σχεδόν 0,08 ευρώ).