Δοκιμή BMW X4 M40i

Κάποια αυτοκίνητα δεν έχουν δημιουργηθεί για να ανήκουν σε μία συγκεκριμένη κατηγορία και για να είναι πολιτικώς ορθά…, αλλά για να δείξουν την καλώς εννοούμενη τρέλα μιας εταιρείας, αλλά και τις ικανότητές της στο να φτιάχνει αυτοκίνητα στα οποία δεν μπορείς να αντισταθείς. Η BMW X4 M40i είναι ένα από αυτά τα μοντέλα που αν κρίνεις με την λογική δεν μπορείς να καταλάβεις γιατί ένα υπερυψωμένο αυτοκίνητο να έχει κουπέ σχεδιασμό και τέσσερις πόρτες… Είναι χαρακτηριστικά που μοιάζουν αντιφατικά μεταξύ τους. Παρόλα αυτά φτάνουν μόλις μερικά χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι της BMW X4 M40i και μερικές ώρες συμβίωσης μαζί της, προκειμένου να καταλάβεις πως δεν χρειάζεται όλα τα αυτοκίνητα να είναι το ίδιο…


Εμφάνιση που «σκοτώνει»

Η BMW X4 είναι ένα αυτοκίνητο που δεν περνά απαρατήρητο, πόσο μάλλον στην συγκεκριμένη έκδοση M40i, η οποία έχει να επιδείξει μία σειρά από αισθητικές αλλαγές που την κάνουν ακόμη πιο επιθετική εμφανισιακά. Συγκεκριμένα ο εμπρός προφυλακτήρας έχει ανασχεδιαστεί και διαθέτει μεγαλύτερους αεραγωγούς, ενώ διαφοροποιημένος είναι και ο πίσω, μεγάλο μέρος του οποίο είναι σε μαύρο χρώμα, το οποίο έρχεται σε αρμονία με τις επίσης μαύρες απολήξεις εξάτμισης. Στα φτερά εμπρός υπάρχει το σήμα «M», ενώ στο πίσω μέρος αναγράφεται ο κωδικός του μοντέλου συνοδεία φυσικά του θρυλικού γράμματος του M Division. Οι αλλαγές ολοκληρώνονται από τις ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών, οι οποίες προέρχονται φυσικά από το M Division. Όλες αυτές οι αλλαγές συνθέτουν ένα εξαιρετικό σε εμφάνιση σύνολο, το οποίο πάντως δεν κρύβει τις θηριώδεις διαστάσεις του. Συγκεκριμένα το μήκος του είναι στα  4.671 χλστ. το πλάτος του στα 1.901 χλστ. και το ύψος του στα 1.624 χλστ.

Διακριτικό και ποιοτικό εσωτερικό

Στο εσωτερικό της BMW X4 M40i σε περιμένει μία καλοφτιαγμένη καμπίνα, η οποία ξεχωρίζει για την ποιότητά της αλλά και την συναρμογή της. Όλα είναι προσεγμένα ακόμη και στην παραμικρή λεπτομέρεια και όσο και αν προσπαθήσεις δεν θα βρεις κάποια κατασκευαστική ατέλεια. Ιδανικά, θα θέλαμε οι τσέπες στις πόρτες να έχουν επένδυση. Όσον αφορά στις διαφορές της έκδοσης M40i από τις υπόλοιπες, αυτές εντοπίζονται στον πίνακα οργάνων, το τριάκτινο τιμόνι, τον επιλογέα του κιβωτίου ταχυτήτων, τα καθίσματα και το υποπόδιο, όλα τους με το σήμα «M». Φυσικά δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε και στο τελευταίας γενιάς iDrive, το σύστημα από το οποίο, μέσω ενός πιεζοπεριστροφικού διακόπτη χειρίζεσαι τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, με τις πληροφορίες να προβάλλονται στην έγχρωμη οθόνη στην κορυφή του ταμπλό. Όσον αφορά στους χώρους, όπως είναι λογικό ο κουπέ σχεδιασμός του αμαξώματος έχει θέσει τους περιορισμούς του, κάτι που θα αντιληφθούν οι πίσω επιβάτες, καθώς ο χώρος για το κεφάλι είναι περιορισμένος αν έχεις άνω του μετρίου ανάστημα. Από την άλλη το πορτμπαγκάζ ικανοποιεί, καθώς έχει χωρητικότητα 500 λίτρων και με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων φτάνει στα 1.400 λίτρα. Μάλιστα έχει και ράγες στις οποίες προσαρμόζονται γάντζοι που μπορούν να μετακινηθούν κατά το δοκούν στον διαμήκη άξονα, αναλόγως των αναγκών φόρτωσης.

Δείτε ακόμη: Όλες οι δοκιμές αυτοκινήτων ανά μάρκα

Μοτέρ και επιδόσεις supercar!

Αν η εμφάνιση σε αφήνει ασυγκίνητο (δύσκολο πάντως να συμβεί αυτό), τότε φτάνει να πατήσεις το start button και να ξυπνήσεις τον 3.0 λτ. 6κύλινδρο σε σειρά βενζινοκινητήρα. Ο ήχος του είναι αν μη τι άλλο εντυπωσιακός και φωνάζει τις δυνατότητές του. Δυνατότητες που πιστοποιούνται από τα νούμερα επιδόσεων που ανακοινώνουν οι Γερμανοί: 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 4.9 δλ. και τελική ταχύτητα ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 250 χλμ./ώρα. Εξάλλου, με ιπποδύναμη 360 ίππων από τις 5.800 έως και τις 6.000 σ.α.λ. και 465 Nm ροπής από τις 1.350 έως τις 5.250 σ.α.λ. δεν θα περιμέναμε κάτι λιγότερο, παρά τα 1.920 κιλά του αμαξώματος. Για την ιστορία να πούμε πως το συγκεκριμένο μοτέρ προέρχεται από την X4 xDrive35i με τα σωθικά του να είναι αλλαγμένα, ενώ έχει ανασχεδιασμένες πολλαπλές εισαγωγής και εξαγωγής και τουρμπίνα twin scroll με μεγαλύτερη πίεση υπερπλήρωσης. Όσον αφορά στην κατανάλωσή της, η BMW X4 M40i δεν είναι φειδωλή αν υποκύψεις στο γλυκό γκάζι της. Παρόλα αυτά με λογικό ρυθμό, σε καθημερινή χρήση τα 12,5 λίτρα/100 χλμ. είναι η ρεαλιστική, μέση κατανάλωση καυσίμου.

Συγκλονιστική οδική συμπεριφορά

Μπορεί τα νούμερα να λένε την αλήθεια για τις ικανότητες της BMW X4 M40i, σε καμία περίπτωση όμως δεν μπορούν να σε κάνουν να νιώσεις όπως όταν βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι της. Τα τέσσερα προγράμματα οδήγησης (Efficiency, Normal, Sport και Sport+) είναι εκεί για να προσαρμόσουν το αυτοκίνητο στις απαιτήσεις του κάθε οδηγού, διαμορφώνοντας ήχο και οδική συμπεριφορά. Στο Efficiency (Eco Pro) η X4 M40i είναι πιο φιλική και ήπια στις αντιδράσεις της, ενώ στο Sport+ αλλάζει εντελώς χαρακτήρα και βγάζει τον πραγματικό της εαυτό. Η εξάτμιση ουρλιάζει, το γκάζι αποκρίνεται ακαριαία, ο λόγος στο τιμόνι διαφοροποιείται, το κιβώτιο αλλάζει σχέσεις πιο γρήγορα και επιτρέπει στο μοτέρ να ανεβάσει στροφές έως και τον κόφτη και η ανάρτηση γίνεται πιο σφικτή. Η τετρακίνητη BMW X4 M40i δίνει ξεκάθαρα προτεραιότητα στον πίσω άξονα κατά το μοίρασμα της ροπής και σε συνδυασμό με την απενεργοποίηση του συστήματος ελέγχου της ευστάθειας το παιχνίδι με το πίσω μέρος έρχεται προοδευτικά (ευφυής τετρακίνηση xDrive με αίσθηση πίσω κίνησης λέει η BMW). Η ανάρτηση ελέγχει εξαιρετικά το ογκώδες και βαρύ αμάξωμα ακόμη και σε απότομες και απανωτές αλλαγές πορείας, χωρίς να έχει θυσιάσει την άνεση αν και δεν είναι αυτή η προτεραιότητά της. Το φρένα είναι πανίσχυρα, το 8άρι αυτόματο κιβώτιο Steptronic ακαριαίο σε αλλαγές και ομαλό, ενώ το τιμόνι είναι άμεσο και ακριβές. Η θέση οδήγησης παρά το γεγονός πως ρυθμίζεται με κάθε τρόπο και σε μεγάλο εύρος είναι ψηλή, κάτι που δεν βοηθά σε γρήγορη οδήγηση τον οδηγό, ενώ η ορατότητα προς τα πίσω είναι κακή, λόγω του μικρού παρμπρίζ (υπάρχει κάμερα πάντως που βοηθά στο παρκάρισμα).

Δείτε επίσης: Όλες οι δοκιμές των αυτοκινήτων BMW

Η BMW X4 M40i μπορεί να μην είναι ένα καθαρόαιμο M μοντέλο, αλλά είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο με την σφραγίδα M Performance και αναμενόμενα το τίμημα για αυτό είναι η υψηλή τιμή, καθώς κοστίζει 84.738 ευρώ. Έχει όλη τη φροντίδα του M Division, χωρίς να είναι τόσο ακραία όσο μία αμιγώς M έκδοση, κάτι που συνάδει απολύτως με τον χαρακτήρα της και θα εκτιμηθεί από τον οδηγό της σε κάθε χιλιόμετρο πίσω από το τιμόνι της.

(+) Δυναμικά οδικά χαρακτηριστικά, εξοπλισμός, επιδόσεις, ήχος, εμφάνιση, ποιότητα κατασκευής, κιβώτιο, φρένα

(-) Χώρος για το κεφάλι των πίσω επιβατών, ορατότητα προς τα πίσω, τιμή

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
2.979
Κύλινδροι/βαλβίδες
6/24
Ταχύτητες
8 Auto
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
360/5.800 – 6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
465/1.350 – 5.250
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
4,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
250
Αστική (λτ./100 χλμ.)
11,3
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
7,0
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
8,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
199
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
553,2
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα Μακφέρσον
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.671
Πλάτος (χλστ.)
1.901
Ύψος (χλστ.)
1.624
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.810
Βάρος (κιλά)
1.920
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
500
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
84.738
Get it on Google Play Download on the App Store