Δοκιμή BMW 216d Active Tourer

Το 2014 ήταν μία χρονιά που θα θυμάται κάθε Bimmer (όπως αποκαλούνται οι οπαδοί της BMW) καθώς ήταν η χρονιά που παρουσιάστηκε η Σειρά 2 Active Tourer. Ένα αυτοκίνητο εντελώς αντίθετο από ότι μέχρι τότε πρέσβευε η γερμανική μάρκα. Πολυμορφικό, με τούρμπο κινητήρες και κυρίως, προσθιοκίνητο… Το ένα χειρότερο από το άλλο αν είσαι οπαδός της BMW και τόσα χρόνια υπερασπιζόσουν τα ατμοσφαιρικά σύνολα της μάρκας, τα δυναμικά σχέδιά της και την πίσω κίνηση.


Οι καιροί όμως αλλάζουν και η BMW ξέρει πολύ καλά πως αυτοί που νοιάζονται για ένα αυτοκίνητο όπως η Σειρά 2 Active Tourer δεν δίνουν δεκάρα για το αν είναι ατμόσφαιρα ή τούρμπο ή αν έχει πίσω κίνηση. Είναι άνθρωποι οικογενειάρχες που θέλουν ένα αυτοκίνητό της, το οποίο θα τους δίνει τη δυνατότητα να καλύψουν τις αυξημένες μεταφορικές ανάγκες τους. Και η Σειρά 2 Active Tourer αφουγκράζεται ακριβώς αυτά τα «θέλω». Και για να το κάνει αυτό έπρεπε να έχει τον κινητήρα τοποθετημένο εγκάρσια και όχι στον διαμήκη άξονα (προκειμένου να ελευθερωθεί χώρος στην καμπίνα) και να ξεχάσει έτσι οποιαδήποτε σκέψη για πίσω κίνηση. Και για να το κάνει αυτό πράξη, εύκολα, γρήγορα και κυρίως χωρίς κόστος πήρε το πάτωμα με την κωδική ονομασία UKLτο οποίο χρησιμοποιείται και στα νέα μοντέλα της MINI.

BMW είναι και φαίνεται

Παρά το αμάξωμα ενός όγκου, το οποίο για BMW είναι πρωτόγνωρο, για την κατηγορία όμως δεδομένο, οι σχεδιαστές της μάρκας κατάφεραν να χαρίσουν το δικό τους στυλ στη Σειρά 2 Active Tourer. Το εμπρός μέρος παραμένει τυπικό δείγμα γραφής, για μοντέλο της γερμανικής μάρκας. Μεγάλες γρίλιες, προφυλακτήρας με εισαγωγές αέρα, σχιστά φώτα με διπλούς στρογγυλούς προβολείς και καπό με έντονα ανάγλυφη επιφάνεια, αφήνουν το στίγμα τους. Στο πλάι κυριαρχεί το έντονο νεύρο που διατρέχει το αμάξωμα από τα εμπρός φτερά και περνά από τις χειρολαβές των θυρών για να καταλήξει στα πίσω φώτα. Αυτά είναι και πάλι γνώριμης αισθητικής, καθώς δεν απέχουν σε εμφάνιση από τα φώτα που θα συναντήσουμε σε άλλα μοντέλα της μάρκας, με το παρμπρίζ να παραπέμπει σε Σειρά 1 και το χαμηλό μέρος του προφυλακτήρα σε Σειρά 2. Σε γενικές γραμμές έχουμε ένα κομψό σύνολο, το οποίο παραπέμπει ξεκάθαρα σε BMW (ακόμη και από το πλάι που δεν έχεις ξαναδεί κάτι τέτοιο σε… BMW) και καταφέρνει ως ένα βαθμό να κρύψει τις αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις του (4.323x1.800x1.550 χλστ.), όντας ταυτόχρονα εξαιρετικά αεροδυναμικό (αεροδυναμικός συντελεστής Cd 0.26).

Ποιοτικό, ευρύχωρο και πρακτικό

Θα μπορούσε να πει κανείς πως μπαίνοντας στο εσωτερικό της BMW Σειρά 2 Active Tourer βρίσκεται ίσως στην πιο ολοκληρωμένη καμπίνα που έχει δημιουργήσει ποτέ η γερμανική μάρκα. Και αυτό γιατί σε όλα της τα θετικά στοιχεία που συναντάμε και σε άλλα μοντέλα της εταιρείας, εδώ έχουμε επιπλέον αυξημένη ευρυχωρία και πρακτικότητα. Έχοντας οδηγήσει από την οικονομικότερη BMW έως και την πιο ακριβή, αντιλαμβάνεσαι πως η ποιότητα στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου είναι αδιαπραγμάτευτη για την γερμανική μάρκα και η Σειρά 2 Active Tourer δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ποιοτικά και ικανοποιούν σε όψη και αφή, έχουν άψογο φινίρισμα και η συναρμογή τους σε πείθει πως δεν θα τρίξουν ποτέ. Ο σχεδιασμός είναι γνώριμος από τη Σειρά 2, όπως άλλωστε και η εργονομία η οποία είναι σε πολύ καλό επίπεδο. Εξοικείωση απαιτεί μόνο το iDrive, από το οποίο χειρίζεσαι το σύστημα πολυμέσων με την μεγάλη έγχρωμη οθόνη. Ιδανικά θα θέλαμε και ένα δεύτερο κουμπί για τον υπολογιστή ταξιδιού (να μπορείς να περιηγηθείς εμπρός-πίσω στο μενού και όχι μόνο εμπρός), οι ενδείξεις του οποίου προβάλλονται στον ευανάγνωστο πίνακα οργάνων, μέσω ψηφιακής οθόνης. Ο χώρος για οδηγό/συνοδηγό είναι άνετος και τα καθίσματα αναπαυτικά, ενώ οι θήκες μικροαντικειμένων είναι πολλές καθώς υπάρχουν τσέπες στις πόρτες, θήκη ανάμεσα στα καθίσματα και στο υποβραχιώνιο και ράφι στην κεντρική κονσόλα. Πίσω, δύο επιβάτες θα βολευτούν άνετα, ενώ αν είναι μεσαίου αναστήματος τρεις δεν θα έχουν πρόβλημα στο αναπαυτικό κάθισμα. Το τελευταίο προαιρετικά είναι και συρόμενο (αν και σε τέτοιου είδους αυτοκίνητο θα έπρεπε να είναι στάνταρ εξοπλισμός). Ο χώρος αποσκευών τέλος είναι στα 468 λίτρα, έχει διπλό πάτο και το σχήμα του παραμένει πλήρως εκμεταλλεύσιμο (χωρίς εξογκώματα και με επίπεδο δάπεδο), ακόμη και μετά την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων, οπότε και φτάνει στα 1.510 λίτρα.

Diesel και 3κύλινδρο

Η BMW 216Active Tourer της δοκιμής μας δεν είναι η βασική έκδοση στην γκάμα του μοντέλου. Ούτε καν η βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση αφού υπάρχει και η 214d. Κάτω από το καπό της έχει τοποθετηθεί ένας 1.500άρης, 3κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας, ο οποίος αποδίδει 116 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 270 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Το κύριο χαρακτηριστικό του και αυτό που μας ξάφνιασε ευχάριστα είναι πως παρά τη φύση του (3κύλινδρος και πετρελαιοκίνητος) έχει αρκετά καλή ποιότητα λειτουργίας με τη στάθμη θορύβου να είναι σε χαμηλά επίπεδα και τους κραδασμούς να μην γίνονται αντιληπτοί στην καμπίνα. Ακόμη και η απόκρισή του στο βύθισμα του πεντάλ του γκαζιού είναι ικανοποιητική, ειδικά στο πρόγραμμα οδήγησης Sport (Driver Experience Control ονομάζει η BMW τα τρία προγράμματα οδήγησης που δίνει στον οδηγό και εκτός από το Sport είναι διαθέσιμα τα Comfort και Eco Pro). Ακόμη και στο Eco Pro όμως, το οποίο είναι ρυθμισμένο έτσι ώστε να βελτιστοποιεί την κατανάλωση και όχι τις επιδόσεις, η απόκριση του μοτέρ αν και λίγο πιο νωχελική, ικανοποιεί και πάλι. Ενδεικτικά των ικανοτήτων του μηχανοκίνητου συνόλου της BMW είναι πως η 216Active Tourer χρειάζεται 10,6 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και έχει τελική ταχύτητα 195 χλμ./ώρα. Αν μάλιστα αναλογιστείς πως το αυτοκίνητο ζυγίζει 1.440 κιλά, τότε αντιλαμβάνεσαι πως οι επιδόσεις είναι καλές. Όσον αφορά στη μέση κατανάλωση, επίσημα οι Γερμανοί ανακοινώνουν 3,8 λτ./100 χλμ. ενώ εμείς είδαμε σε πραγματικές συνθήκες μέση κατανάλωση στα 6,5 λίτρα/100 χλμ.

Στο δρόμο παραμένει πιστή στης αξίες της BMW

Οδηγώντας την BMW 216Active Tourer πραγματικά δεν καταλαβαίνεις διαφορά σε σχέση με άλλα μοντέλα της BMW. Όπως συμβαίνει και με την εμφάνιση του αυτοκινήτου, το ίδιο γίνεται και με την οδική του συμπεριφορά. Όλα τα οδικά χαρακτηριστικά που περιμένεις από μία BMW είναι παρόντα. Στιβαρό πάτημα, πολύ καλό κράτημα και επίσης πολύ καλή ποιότητα κύλισης, ανάρτηση σφικτή που δεν επιτρέπει έντονες κλίσεις στο αμάξωμα, προσφέροντας καλή απόσβεση στις ανωμαλίες του οδοστρώματος και κοφτερό τιμόνι με ιδανικό βάρος, είναι εδώ για να μας θυμίσουν πως οδηγούμε μία BMW. Αν πιέσεις το αυτοκίνητο σε στροφές ή απότομες εκκινήσεις προφανώς και θα καταλάβεις πως δεν είναι πισωκίνητο. Αλλά ο οδηγός στον οποίο απευθύνεται η Σειρά 2 Active Tourer δεν είναι τέτοιος… Στον αυτοκινητόδρομο θα ταξιδέψει άνετα και με ασφάλεια, ενώ μόνο ο θόρυβος κύλισης κάποιες φορές (σε τραχύ οδόστρωμα τα runflat ελαστικά την προδίδουν) θα φτάσει στα αυτιά των επιβατών. Τα φρένα είναι δυνατά και ακούραστα και το πεντάλ έχει προοδευτική διαδρομή. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με τα αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων το οποίο η BMW ονομάζει Steptronic (προαιρετικός εξοπλισμός με κόστος 2.508 ευρώ). Πρόκειται για ένα εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο με γρήγορες και ομαλές αλλαγές το οποίο αποδεικνύεται το… δεξί χέρι του οδηγού τόσο σε οικονομικό όσο και σε γρήγορο στυλ οδήγησης!

Εν κατακλείδι, η BMW 216Active Tourer είναι ένα αυτοκίνητο με το οποίο η γερμανική μάρκα δείχνει πως έχει τον τρόπο της και στα πολυμορφικά/MPV, έστω και αργά –κάλλιο αργά, παρά ποτέ όμως… Η Σειρά 2 Active Tourer παρά το ότι είναι πρωτάρα, έχει αυτοπεποίθηση και… οδηγικό θράσος για τα δεδομένα της κατηγορίας. Είναι ένα γνήσιο μοντέλο BMW με τα όλα του (εκτός από την πίσω κίνηση που μάλλον δεν ενδιαφέρει κανέναν από το target group της) με χώρους και πρακτικές λύσεις που δεν είχαμε ξαναδεί σε μοντέλο της βαυαρικής μάρκας. Η ΒMW ζητά για αυτήν 32.900 ευρώ και 34.508 ευρώ με το αυτόματο κιβώτιο.

(+) Σχεδίαση, ρύθμιση ανάρτησης, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, φρένα, κιβώτιο ταχυτήτων, αίσθηση τιμονιού, iDrive, χώροι, πρακτικότητα, κατανάλωση 

(-) Τιμή, θόρυβος κύλισης (λόγω run flat ελαστικών), συρόμενο πίσω κάθισμα όχι στάνταρ

 

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.496
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
116/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
270/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
195
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,4
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,4
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
99
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
89,1
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα Μακφέρσον
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.342
Πλάτος (χλστ.)
1.800
Ύψος (χλστ.)
1.555
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.670
Βάρος (κιλά)
1.440
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
468
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
84%
Ασφάλεια παιδιού
85%
Ασφάλεια πεζού
60%
Επικουρικά συστήματα
70%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
34.508
Get it on Google Play Download on the App Store