Με τους νέας γενιάς κινητήρες πετρελαίου, η Mercedes-Benz είναι ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που προσφέρει στην αγορά πετρελαιοκίνητα μοντέλα που ήδη πληρούν τα αυστηρότερα όρια εκπομπών ρύπων, τα οποία θα τεθούν σε ισχύ στην Ε.Ε. από τον Σεπτέμβριο του 2017.
Αυτό επιτεύχθηκε μέσω μιας ολοκληρωμένης τεχνολογίας που περιλαμβάνει νέους θαλάμους καύσης και περεταίρω εξελιγμένο σύστημα επανακυκλοφορίας των καυσαερίων. Παράλληλα ο νέος σχεδιασμός του κινητήρα επιτρέπει όλα τα τμήματα της επανακυκλοφορίας των καυσαερίων να είναι τοποθετημένα απευθείας στο μοτέρ, αντί κάτω από το δάπεδο όπως ήταν προηγουμένως.
Ο ολοκαίνουργιος τετρακύλινδρος ντίζελ OM 654 τοποθετήθηκε στη νέα Mercedes E-Class. Ενδεικτικά, στην E 220 d των 195 ίππων η μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση είναι μόλις στα 3,9 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 102 γρ./χλμ. Το νέο αυτό μηχανικό σύνολο είναι το πρώτο μιας νέας οικογένειας μηχανικών συνόλων που θα εφαρμοστούν τόσο στα αυτοκίνητα όσο και στα βαν της Mercedes. Θα προσφέρεται σε διάφορα επίπεδα ισχύος, για οχήματα με κίνηση εμπρός, πίσω ή σε όλους τους τροχούς, τοποθετημένος εγκάρσια ή κατά το διαμήκη άξονα κ.λπ.
Έως το αργότερο το 2019 τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα της Mercedes στην Ευρώπη θα εφοδιάζονται με νέας γενιάς ντίζελ, συμπεριλαμβανομένης της τεχνολογίας SCR (επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής). Συνολικά η γερμανική μάρκα θα επενδύσει σχεδόν 3 δισεκατομμύρια ευρώ, όχι μόνο για την εξέλιξη των κινητήρων πετρελαίου, αλλά και των βενζίνης, υβριδικών και ηλεκτρικών.
Για τη Mercedes οι κινητήρες βενζίνης με τα φίλτρα σωματιδίων (όπως στους πετρελαίου) είναι το μέλλον. Έτσι στο μέλλον θα κάνει ευρεία χρήση και αυτών των φίλτρων στους βενζίνης για την περαιτέρω μείωση των βλαβερών ρύπων. Μετά από δύο χρόνια δοκιμών στην S 500, επιπλέον εκδόσεις της S-Class με κινητήρες βενζίνης θα εφοδιάζονται με αυτό το φίλτρο μετά την ανανέωση του μοντέλου. Κατόπιν θα τοποθετηθεί και σε άλλες Mercedes.