Κατά τη διάρκεια τελετής που πραγματοποιήθηκε την 1η Ιουλίου 2013, το Renault ZOE τιμήθηκε με το βραβείο «Red Dot Product Design 2013», ένα από τα σημαντικότερα διεθνή βραβεία μεγάλου κύρους στον τομέα του design.
Μεταξύ των 4.662 υποψηφιοτήτων που διαγωνίστηκαν σε 19 διαφορετικές κατηγορίες και αξιολογήθηκαν από μια διεθνή επιτροπή 37 ειδικών, το Renault ZOE που εντυπωσίασε την κριτική επιτροπή με τον καινοτόμο χαρακτήρα του, κέρδισε τη διάκριση «Red Dot Product Design Award 2013». Πρόκειται για την τρίτη στη σειρά παρόμοια διάκριση για τη Renault, μετά την αντίστοιχη βράβευση του Megane II το 2003 και του Twizy το 2012.
Το εντυπωσιακό περίπτερο της Renault με την ονομασία «The Bump» που τράβηξε το ενδιαφέρον του κοινού σε όλες τις διεθνείς εκθέσεις που παρουσιάστηκε, βραβεύτηκε επίσης από την κριτική επιτροπή.
Το Renault ZOE απέσπασε την 1η Ιουλίου 2013 το βραβείο «Red Dot Product Design 2013» διαγωνιζόμενο στην κατηγορία «Ηλεκτρικά επιβατικά αυτοκίνητα» σε μια τελετή που έλαβε χώρα στην φημισμένη Όπερα Aalto στην πόλη Essen της Γερμανίας.
Φέτος, τα μέλη της κριτικής επιτροπής που έλαβαν 4.662 φακέλους υποψηφιοτήτων για 19 κατηγορίες, εντυπωσιάστηκαν από τον καινοτόμο χαρακτήρα του Renault ZOE.
Ο Καθηγητής Peter Zec, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος του θεσμού των βραβείων Red Dot, τόνισε ότι «στο σύγχρονο απαιτητικό επιχειρηματικό περιβάλλον, η επιτυχία είναι στενά συνδεδεμένη με τις σχεδιαστικές ικανότητες». Πιο συγκεκριμένα δήλωσε: «Οι νικητές του βραβείου Red Dot: product design 2013 αντιπροσωπεύουν την πιο εξελιγμένη κουλτούρα σε επίπεδο βιομηχανικού σχεδιασμού. Στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική σύγχρονη εποχή, είναι πολύ δύσκολο να κάνει κανείς τη διαφορά σε επίπεδο καλοσχεδιασμένων προϊόντων. Συχνά η ποιότητα των προϊόντων γίνεται αντιληπτή στις λεπτομέρειες. Παρόλα αυτά, τα προϊόντα των ομάδων σχεδιασμού που υποβλήθηκαν σε αυστηρή κριτική από την επιτροπή των βραβείων Red Dot, είναι ιδιαίτερα ξεχωριστά και σίγουρα θα κάνουν τη διαφορά σε παγκόσμιο επίπεδο».
Το βραβείο «Red Dot Design» που θεσμοθετήθηκε το 1955 έχει καταξιωθεί σε διεθνές επίπεδο ως σημείο αναφοράς σε θέματα ποιοτικού σχεδιασμού. Ο διαγωνισμός των βραβείων Red Dot που διοργανώνεται από το Κέντρο Design του Β. Ρήνου Βεστφαλίας, θεωρείται σε διεθνές επίπεδο ως ένας από τους πιο καταξιωμένους στον χώρο του. Πιο συγκεκριμένα, η διάκριση «Red Dot» χαίρει ιδιαίτερης εκτίμησης παγκοσμίως σε βαθμό που θεωρείται ως ένας από τους πιο περιζήτητους τίτλους σε επίπεδο σχεδιαστικής αριστείας.
Σύμφωνα με την παράδοση του διαγωνισμού, το μουσείο «Red Dot Design» φιλοξενεί από τις 2 έως τις 28 Ιουλίου, μια ειδική έκθεση με όλα τα προϊόντα που έλαβαν διακρίσεις. Στην ενότητα «Το design σε πρώτο πλάνο – νικητές του βραβείου Red Dot: product design 2013», οι λάτρεις του design έχουν τη δυνατότητα να απολαύσουν από κοντά τις τελευταίες τάσεις. Οι επισκέπτες του ιδιαίτερα ατμοσφαιρικού μουσείου «Red Dot Design» καλούνται να αγγίξουν τα εκθέματα ώστε να έχουν την εμπειρία της άμεσης επαφής και να διαπιστώσουν και οι ίδιοι την ποιότητα σχεδιασμού που χάρισε στο Renault ZOE, το πρώτο βραβείο του διαγωνισμού. Το Renault ZOE που λανσαρίστηκε στη Γαλλία στο τέλος του 2012, είναι πλέον διαθέσιμο στις περισσότερες χώρες της δυτικής Ευρώπης.
Το περίπτερο «The Bump » που εγκαινιάστηκε στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου στο Παρίσι το 2012, έλαβε από την κριτική επιτροπή το βραβείο «Red Dot : Product Design 2013 » στην κατηγορία «Εκθεσιακά Περίπτερα».
«Η αίσθηση ευρυχωρίας και τα animations του νέου περιπτέρου της Renault δημιουργούν μια ζωντανή ατμόσφαιρα που αγκαλιάζει τον επισκέπτη, εκφράζοντας ταυτόχρονα τις αξίες της μάρκας που είναι η εξέλιξη και η αλλαγή,» δήλωσαν οι κριτές του διαγωνισμού Red Dot.
Η κεντρική ιδέα του περιπτέρου είναι εμπνευσμένη από μια έννοια κοινή σε όλα τα εκθέματα της Renault: την έννοια της κίνησης. Το περίπτερο είναι σχεδιασμένο ώστε να δημιουργεί στον επισκέπτη την εμπειρία της κίνησης. Το οχήματα είναι τοποθετημένα σε δυο ομόκεντρους κύκλους όπου στο κέντρο τους υπάρχει υπερυψωμένη πλατφόρμα που κινείται. Η αίσθηση της κίνησης που δημιουργείται από αυτή την τρισδιάστατη τοποθέτηση ενισχύεται από ειδικό υλικό του δαπέδου και τον φωτισμό που αλλάζει διακριτικά χρωματισμούς.
Η νέα κεντρική ιδέα του περιπτέρου της Renault έχει εφαρμοστεί στις μεγαλύτερες Διεθνείς Εκθέσεις όπως αυτή της Γενεύης, της Σαγκάης και της Φρανκφούρτης.