Τα μικρά SUV είναι η πλέον αναπτυσσόμενη κατηγορία αυτοκινήτων παγκοσμίως, αφού τα τελευταία χρόνια συνεχώς έρχονται στην αγορά νέοι εκπρόσωποι του είδους, προσφέροντας όλα τα πλεονεκτήματα ενός υπερυψωμένου αμαξώματος σε διαστάσεις όμως που δεν ξεφεύγουν, χωρίς παράλληλα βέβαια να χάνουν και την πρακτικότητά τους. Εμείς, σας παρουσιάζουμε παρακάτω πέντε από τις πλέον ολοκληρωμένες, αλλά κυρίως, οικονομικές σε απόκτηση και σε κατανάλωση λόγω του diesel κινητήρα τους, προτάσεις μικρών SUV της ελληνικής αγοράς, που φιλοδοξούν να θέλξουν με τα προσόντα τους τον υποψήφιο αγοραστή ενός καινούργιου αυτοκινήτου.
Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHDi 100 PS
Το Citroen C4 Cactus είναι το πιο ξεχωριστό compact crossover της αγοράς, το οποίο προσφέρεται στη diesel έκδοσή του με τον 1.600άρη BlueHDi πετρελαιοκινητήρα των 100 ίππων σε μια πολύ καλή τιμή 17.642 ευρώ. Παράλληλα, προσόν της έκδοσης αυτής αποτελεί και το πλήρες επίπεδο του εξοπλισμού της, με στάνταρ μεταξύ άλλων και έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων.
Στο εσωτερικό, η σχεδίαση ακολουθεί όπως και στο αμάξωμα ιδιαίτερους σχεδιαστικά δρόμους, δίνοντας έμφαση στην ανάδειξη των δύο ψηφιακών οθονών για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων. Επιπλέον αυτών τα καθίσματα είναι μεγάλα και άνετα, ενώ και το πορτ-μπαγκάζ με 358 λίτρα χωρητικότητας ικανοποιεί και με το παραπάνω για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Ο diesel κινητήρας των 100 ίππων του Citroen C4 Cactus εκμεταλλεύεται το ελαφρύ αμάξωμα για να προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις και παράλληλα, να διατηρήσει την κατανάλωση καυσίμου σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Στο δρόμο, το C4 Cactus είναι ιδιαίτερα ευκολοδήγητο, άνετο και ευχάριστο, αποτελώντας μια πολύ καλή επιλογή τόσο για κίνηση εντός πόλης, όσο και εκτός των ορίων της.
Δείτε εδώ τη δοκιμή του Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHDi 100 PS Rip Curl
Τιμή: 17.642 ευρώ (έκδοση Live), Τέλη κυκλοφορίας: 85,5 ευρώ
Εξοπλισμός: ESP, 6 αερόσακοι, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition, ηχοσύστημα, cruise control
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.560 κ.εκ., Ισχύς: 100/3.500 PS/σ.α.λ., Ροπή: 254/1.750 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 10,6 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 3,6 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 95 γρ./χλμ.
Fiat 500X 1.3 MTJ
To Fiat 500X είναι ένα από τα πιο στιλάτα και μοντέρνα compact crossover της αγοράς, το οποίο βασίζει την εμφάνισή του πάνω στη γενικότερη ρετρο-μοντέρνα αισθητική των μοντέλων 500 της ιταλικής μάρκας. Το αυτοκίνητο, τιμολογιακά ξεκινά στη diesel έκδοσή του από τα 18.300 ευρώ, όντας ένα από τα πιο προσιτά μοντέλα του είδους και συνοδευόμενο από έναν πλήρη εξοπλισμό.
Σε ό,τι αφορά στον κινητήρα του 500X, το μοτέρ είναι ο γνωστός μας diesel των 1.248 κ.εκ. της Fiat, ο οποίος προσφέρει 95 άλογα ισχύος αλλά κυρίως, 200 Nm ροπής. Συνδυάζεται με 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και διαθέτει πολιτισμένη λειτουργία με χαμηλό θόρυβο, αλλά και ικανοποιητικό τράβηγμα, με μέση κατανάλωση που στη δοκιμή μας κυμάνθηκε στα 6,3 λτ./100 χλμ.
Το Fiat 500X 1.3 MTJ στο δρόμο παρέχει ασφάλεια σε κάθε είδους διαδρομή, με τη σχετικά σφιχτή ανάρτηση να μην αφήνει το αμάξωμα να πλέει σε γρήγορες ταχύτητες, όπως και να εμφανίζει μεγάλες κλίσεις στις στροφές υπό πίεση. Η οδική συμπεριφορά του είναι ουδέτερη και προβλέψιμη, με αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης και καλύτερη αίσθηση συγκριτικά με άλλα μοντέλα της μάρκας.
Δείτε εδώ την πλήρη δοκιμή του Fiat 500X 1.3 MTJ
Τιμή: 18.300 ευρώ (έκδοση PopStar), Τέλη κυκλοφορίας: 104,9 ευρώ
Εξοπλισμός: ESP, 6 αερόσακοι, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition, ηχοσύστημα, cruise control, ζάντες αλουμινίου
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.248 κ.εκ., Ισχύς: 95/3.750 PS/σ.α.λ., Ροπή: 200/1.500 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 12,9 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 4,1 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 107 γρ./χλμ.
Ford EcoSport 1.5 TDCi
Με το EcoSport η Ford προσφέρει στην κατηγορία των μικρών SUV ένα μοντέλο που μπαίνει από πλευράς διαστάσεων στην «καρδιά» των αυτοκινήτων του είδους, ενώ παράλληλα παρότι βασίζεται στο Fiesta, εμφανισιακά το EcoSport διαχωρίζεται αρκετά σε σχέση με το μικρό Ford διαθέτοντας το δικό του, ξεχωριστό και ιδιαίτερο στυλ.
Στο εσωτερικό από την άλλη έχουμε πολλά κοινά με το Fiesta, σε ένα ταμπλό που δείχνει και είναι σύγχρονο, παρότι απουσιάζει μια οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων που συναντούμε πλέον σε πολλά μοντέλα του είδους. Οι χώροι είναι αρκετά καλοί για 4 ενήλικες και το πορτ-μπαγκάζ έχει αντίστοιχα αρκετά καλό πορτ-μπαγκάζ με χωρητικότητα 333 λίτρων.
Ο diesel κινητήρας του EcoSport κινεί άνετα το αμάξωμα των 1.337 κιλών, ενώ ταυτόχρονα συγκρατεί χαμηλά την κατανάλωση. Το εν λόγω μηχανικό σύνολο κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις με την λειτουργία του, αφού ο θόρυβος δεν ενοχλεί ακόμα και σε συνθήκες ταξιδιού. Παράλληλα, το όλο στήσιμο του EcoSport εξασφαλίζει ουδετερότητα στο δρόμο και πολύ καλή άνεση.
Δείτε εδώ την πλήρη δοκιμή του Ford EcoSport 1.5 TDCi
Τιμή: 17.857 ευρώ (έκδοση Titanium), Τέλη κυκλοφορίας: 112,7 ευρώ
Εξοπλισμός: ESP, 7 αερόσακοι, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, κλιματισμός, ηχοσύστημα, cruise control, ζάντες αλουμινίου
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.499 κ.εκ., Ισχύς: 95/3.750 PS/σ.α.λ., Ροπή: 215/1.750 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 14,0 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 4,4 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 115 γρ./χλμ.
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi 75 PS
Το 2008 εκπροσωπεί επάξια την Peugeot στην κατηγορία των μικρών SUV, όντας ένα από τα πλέον μοντέρνα και πρακτικά μοντέλα του είδους. Στη γκάμα του, η αρχική diesel επιλογή του είναι αυτή με το οικολογικό και οικονομικό 1.600άρι BlueHDi μοτέρ των 75 ίππων, η οποία κοστίζει από 17.850 ευρώ, έχοντας μια από τις πλέον προσιτές τιμές στην κατηγορία.
Το 2008 εκτός από την μοντέρνα εμφάνιση έχει και ένα αντίστοιχα πολύ μοντέρνο εσωτερικό, που ακολουθεί την πιο πρόσφατη φιλοσοφία i-cockpit θαλάμων της γαλλικής εταιρείας. Επίσης, εκτός από μοντέρνο σχεδιαστικά και ποιοτικό, το εσωτερικό εξασφαλίζει και άνετη μεταφορά για 4 ενήλικες, ενώ διαθέτει και ένα πρακτικό πορτ-μπαγκάζ χωρητικότητας 350 λίτρων.
Το μοτέρ 1.6 λτ. BlueHDi της αρχικής έκδοσης diesel του Peugeot 2008 έρχεται με 75 άλογα ισχύος, αλλά κυρίως με 230 Nm ροπής, για να προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις στο γαλλικό μικρό crossover. Στο δρόμο, το 2008 συνδυάζει με πολύ καλό τρόπο την άνεση με την ασφαλή οδική συμπεριφορά, όντας ένα από τα πιο ευχάριστα οδηγικά μικρά crossover της αγοράς.
Δείτε εδώ τη δοκιμή του Peugeot 2008 1.6 BlueHDi 120 PS
Τιμή: 17.850 ευρώ (έκδοση Access), Τέλη κυκλοφορίας: 85,5 ευρώ
Εξοπλισμός: ESP, 6 αερόσακοι, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition, ηχοσύστημα, cruisecontrol
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.560 κ.εκ., Ισχύς: 75/3.500 PS/σ.α.λ., Ροπή: 230/1.750 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 13,8 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 3,7 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 95 γρ./χλμ.
Renault Captur 1.5 dCi 90 PS
Σε πολύ καλή τιμή αγοράς προσφέρει αυτή την περίοδο η Renault το Captur με τον 1.500άρη diesel κινητήρα των 90 ίππων, αφού το κόστος του νεανικού μικρού SUV μοντέλου πάντα στην αρχική έκδοση diesel, ξεκινά από τα 16.830 ευρώ και συνοδεύεται επιπλέον με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού.
Το Captur diesel διαθέτει ένα μοτέρ που του χαρίζει σβέλτες επιδόσεις και πολύ καλή οικονομία σε καύσιμο, ενώ παράλληλα συνοδεύεται και από ένα σωστά κλιμακούμενο 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Πολύ καλά στοιχεία προσφέρει κατά την οδήγηση το Captur, αφού συνδυάζει με πολύ ισορροπημένο τρόπο την άνεση με την ασφαλή οδική συμπεριφορά και την ευκολία στους χειρισμούς.
Στο εσωτερικό του, το μικρό crossover της Renault διαθέτει μια αρκετά σύγχρονη σχεδίαση, ενώ και η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή. Στους χώρους, και οι 4 επιβάτες του Captur θα νιώσουν πολύ άνετα έχοντας αρκετό χώρο για τα πόδια και τα κεφάλια τους. Την χρηστικότητα αυξάνει το συρόμενο κατά 16 εκατοστά πίσω κάθισμα, με το πορτ-μπαγκάζ να έχει χωρητικότητα από 377 έως 455 λίτρα.
Δείτε εδώ την πλήρη δοκιμή του Renault Captur 1.5 dCi 90 PS
Τιμή: 16.830 ευρώ (έκδοση Authentic), Τέλη κυκλοφορίας: 85,5 ευρώ
Εξοπλισμός: ESP, 6 αερόσακοι, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition, ηχοσύστημα, cruise control
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.461 κ.εκ., Ισχύς: 90/4.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 220/1.750 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 13,8 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 3,7 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 95 γρ./χλμ.