Στη δημοφιλή και συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρών SUV μοντέλων, η Ford προσφέρει το μοντέλο EcoSport, το οποίο αν και βασίζεται στο δάπεδο του Fiesta διαφοροποιείται από αυτό σημαντικά. Σχεδιαστικά, ξεχωρίζει στο εμπρός άκρο η μεγάλη τραπεζοειδής μάσκα στο κάτω μέρος και η λεπτή πάνω, τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα και το καπό με τα έντονα νεύρα. Το πλαϊνό τμήμα διαθέτει έντονα ανάγλυφες επιφάνειες, ενώ πίσω κυριαρχεί η μεγάλη πόρτα του χώρου αποσκευών. Τον offroad χαρακτήρα του τονίζουν οι ασημί ποδιές στους προφυλακτήρες, τα μαύρα προστατευτικά τμήματα και η αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (160 χιλιοστά).
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Ford Fiesta ντίζελ 1.5 TDCi 95PS
Από πλευράς κινητήρων, το Ford EcoSport εκτός από τον 1.500άρη diesel των 95 ίππων, προσφέρεται και με τον ισχυρό 1.000άρη turbo EcoBoost βενζινοκινητήρα των 140 ίππων, σε τιμές που ξεκινούν από 21.072 ευρώ και 19.603 ευρώ αντίστοιχα με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό.
Εσωτερικό με στιβαρή συναρμογή και σχεδίαση «Fiesta»
Το εσωτερικό του EcoSport εμφανίζει πολλά κοινά με αυτόν του Ford Fiesta, έχοντας σχεδίαση η οποία κρίνεται μοντέρνα. Υπάρχει η απαιτούμενη οθόνη για το σύστημα πολυμέσων SYNC με τους όχι ιδιαίτερα εύχρηστους διακόπτες χειρισμού πάνω στην κονσόλα, ενώ ευανάγνωστος είναι ο πίνακας οργάνων. Ποιοτικά, μπορεί να λείπουν τα μαλακά πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό (π.χ. όπως στο Fiesta), όμως τα σκληρά στην αφή πλαστικά του EcoSport έχουν πολύ καλή συναρμογή και δείχνουν συμπαγή. Σε επίπεδο χώρων, το EcoSport είναι σε θέση να μεταφέρει σχετικά άνετα 4 ενήλικες επιβάτες στην καμπίνα του, ενώ αρκετά καλό με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας είναι το πορτ-μπαγκάζ των 333 λίτρων. Την πρακτικότητα του χώρου αποσκευών των 355 λίτρων τονίζει και το μεγάλο του άνοιγμα, παρότι το προς τα έξω άνοιγμα της πόρτας δεν θα βολέψει σε πιο στενά παρκαρίσματα.
Οικονομικός και πολιτισμένος ο 1.5 diesel
Ο 1.5 λτ. ντίζελ κινητήρας των 95 ίππων και 215 Nm ροπής ταιριάζει κατάλληλα και στο EcoSport, καθώς κινεί άνετα το αμάξωμα των 1.337 κιλών, ενώ ταυτόχρονα συγκρατεί χαμηλά την κατανάλωση. Το εν λόγω μηχανικό σύνολο κερδίσει αρχικά τις πρώτες εντυπώσεις με την λειτουργία του, αφού οι κραδασμοί είναι ανεπαίσθητοι και ο θόρυβος δεν ενοχλεί ακόμα και σε συνθήκες ταξιδιού. Εκεί το EcoSport 1.5 TDCi πραγματοποιεί σβέλτες προσπεράσεις και διατηρεί με άνεση σβέλτες ταχύτητες, χάρη και στην σχετικά «σφιχτή» κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 2.900 σ.α.λ.). Επιθυμητή βέβαια θα ήταν μια 6η ταχύτητα. Παράλληλα, η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται γύρω στα 6,5 λτ./100 χλμ.
Ευχάριστο στην οδήγηση και άνετο
Το Ford EcoSport 1.5 diesel εκπλήσσει ευχάριστα στο δρόμο, αφού από τα πρώτα κιόλας μέτρα κίνησης, ο οδηγός εκτιμά τη θετική αίσθηση και την άνεση. Το στιβαρό πλαίσιο σε συνδυασμό με τις κατάλληλα ρυθμισμένες αναρτήσεις, προσφέρουν ουδέτερη συμπεριφορά σε μια διαδρομή με στροφές και σιγουριά στις ευθείες, ακόμα και στην τελική του ταχύτητα. Παράλληλα, οι αναρτήσεις αμβλύνουν με επιτυχία τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, ενώ ο οδηγός λαμβάνει θετική αίσθηση από το τιμόνι.
(+): Λειτουργία κινητήρα, ευχάριστη οδηγική αίσθηση, καλοί χώροι επιβατών, χαμηλό άνοιγμα πορτ μπαγκάζ
(-): Ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών, μη πρακτικό άνοιγμα πόρτας χώρου αποσκευών, έλλειψη 6ης ταχύτητας, εργονομία χειριστηρίων κεντρικής κονσόλας