Δοκιμή Audi A1 Sportback 1.0 TFSI 95 HP S tronic

Το Α1 δημιουργήθηκε εξ αρχής για να προσφέρει μία premium εναλλακτική πρόταση για όσους αναζητούν ένα μικρό σπορτίφ και πολυτελές αυτοκίνητο πόλης, ενώ παρά το γεγονός ότι μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα με τα υπόλοιπα μικρά μοντέλα του ομίλου VW, διαφοροποιείται από αυτά σημαντικά τόσο σε σχεδιασμό, όσο και σε ποιότητα.

Σχεδιαστικά, μετά την ανανέωση που έγινε στα τέλη του 2014 (λανσαρίστηκε το 2010), απέκτησε πιο δυναμικά χαρακτηριστικά. Εξωτερικά οι αλλαγές εστιάζονται στο ανασχεδιασμένο εμπρός και πίσω άκρο (φανάρια, προφυλακτήρες, μάσκα), ενώ το μήκος του αυξήθηκε κατά 2 εκατοστά (3,98 μ.).

Στο πλαίσιο της τελευταίας του ανανέωσης μάλιστα, θυμίζουμε πως το Α1 έχει αναβαθμιστεί σημαντικά και σε καίρια σημεία τεχνολογίας. Η σημαντικότερη προσθήκη ήταν η τοποθέτηση του νέου 3κύλιδρου κινητήρα 1.0 TFSI 95 ίππων. Ωστόσο, η τιμή του παραμένει υψηλή για μικρό αυτοκίνητο, αφού με το 5θυρο αμάξωμα κοστίζει από 17.550 ευρώ, ενώ με το αυτόματο κιβώτιο S tronic η τιμή του σκαρφαλώνει στις 20.100 ευρώ.

Οικονομικός και αποδοτικός ο κινητήρας

Το αυτοκίνητο της δοκιμής διέθετε τον 1.0 TFSI κινητήρα, συνοδευόμενο από το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic των 7 ταχυτήτων. Πρόκειται για ένα μοτέρ το οποίο είναι φτιαγμένο από ελαφριά υλικά και λειτουργεί με ένα εξελιγμένο σύστημα διαχείρισης των βαλβίδων και της συμπίεσης. Σύμφωνα με την Audi, με τον εν λόγω κινητήρα κάτω από το καπό του, το Α1 καταναλώνει 4,4 λτ./100 χλμ., με εκπομπές CO2 στα 102 γρ./χλμ. Η ροπή που αποδίδει ανέρχεται σε 160 Nm από τις 1.500 σ.α.λ. και η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα πραγματοποιείται σε 11,1 δευτερόλεπτα (με το S tronic).

Στην πράξη, ο συνδυασμός κινητήρα και κιβωτίου μας άφησε καλές εντυπώσεις. Το μοτέρ λειτουργεί ιδιαίτερα γραμμικά και με πολύ χαμηλά επίπεδα θορύβου. Το τελευταίο βέβαια οφείλεται και στην πολύ καλά μονωμένη καμπίνα.  Περιορισμένη φάνηκε και η κατανάλωση στο αυτοκίνητο, αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμής το trip computer έγραψε περίπου 7,5 λτ./100 χλμ. μέσα στην πόλη και ένα λιγότερο λίτρο εκτός, λόγω της μακριάς 7ης ταχύτητας.

Ικανοποιημένους μας άφησε και το S tronic κιβώτιο που λειτουργεί άμεσα και προσαρμόζεται χωρίς σπουδαία καθυστέρηση στις εντολές που δίνει ο οδηγός μέσω του γκαζιού. Μόνο ξεκινώντας πολύ απότομα από στάση, διαπιστώσαμε πως το κιβώτιο αργεί κάπως να κάνει τη δουλειά του.

Άνετο και σβέλτο στο δρόμο

Με τον 1.000άρη κινητήρα το Α1 κινείται πραγματικά σβέλτα, χωρίς βέβαια να ενθουσιάζει τον οδηγό στον τομέα αυτό. Το βασικό πλεονέκτημα του αυτοκινήτου δεν είναι άλλο από την παρεχόμενη άνεση, δουλειά της ανάρτησης που φιλτράρει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες των δρόμων. Αυτό σε συνδυασμό με την καλά μονωμένη καμπίνα είναι που επιτρέπει στους επιβάτες του Α1 να κινούνται «ατσαλάκωτοι». Αυτά τα χαρακτηριστικά βεβαίως δικαιολογούν και τον premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Με την τοποθέτηση νέου ηλεκτρομηχανικού συστήματος διεύθυνσης η υποβοήθηση μειώνεται όσο αυξάνεται η ταχύτητα και παρέχεται έτσι στον οδηγό καλύτερη αίσθηση και πληροφόρηση, σε σχέση με το αρκετά ελαφρύ τιμόνι που συναντούσαμε στο προ ανανέωσης Α1. Σε κάθε περίπτωση δεν θα συγκινήσει με την οδηγική αίσθηση που παρέχει, όμως παραμένει φιλικό στις αντιδράσεις του προς τον οδηγό ακόμα και όταν πιεστεί πολύ, με τον εμπρός άξονα να παρουσιάζει τάσεις υποστροφής μόνο σε ακραίες συνθήκες.

Ποιοτικό εσωτερικό αλλά με μέτριους χώρους

Στο εσωτερικό του, το Α1 σε κερδίζει αμέσως τόσο με το μοντέρνο σχεδιασμό όσο και με τα πολύ ποιοτικά υλικά που συνθέτουν την καμπίνα, η οποία αποπνέει μια συμπαγή αίσθηση. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του έναν ιδιαίτερα ευανάγνωστο πίνακα οργάνων, ενώ μικρά ατοπήματα σε επίπεδο εργονομίας δεν περνούν όμως απαρατήρητα, όπως το λειτουργικό σύστημα στη multimedia οθόνη της κεντρικής κονσόλα που είναι κάπως δύσχρηστο.

Από πλευράς χώρων, στο πίσω κάθισμα μπορεί να φιλοξενηθούν μέχρι δύο άτομα κανονικού αναστήματος, οι οποίοι θα δυσκολευτούν πολύ να μπουν και να βγουν λόγω του μικρού ανοίγματος των θυρών. Παράλληλα, η κάθετη κλίση της πλάτης δυσχεραίνει περεταίρω τις μετακινήσεις των πίσω φιλοξενούμενων. Ο χώρος αποσκευών των 210 λίτρων κρίνεται και αυτός περιορισμένος για τα δεδομένα της κατηγορίας.

(+) Σχεδίαση, άνεση, λειτουργία κινητήρα, κατανάλωση, ποιότητα

(-) Χώροι, τιμή, αργό το S tronic στη γρήγορη εκκίνηση

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
7 S tronic
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
95/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
160/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
186
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,4
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,8
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
102
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
99,96
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
3.973
Πλάτος (χλστ.)
1.746
Ύψος (χλστ.)
1.422
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.469
Βάρος (κιλά)
1.090
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
210
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
90%
Ασφάλεια παιδιού
79%
Ασφάλεια πεζού
49%
Επικουρικά συστήματα
86%
ESP
 
Αερόσακοι
4
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
20.100
Get it on Google Play Download on the App Store