Από τα χέρια της συντακτικής ομάδας του autogreeknews περνάνε όλα τα νέα μοντέλα της ελληνικής αγοράς, τα οποία δοκιμάζουμε στην πράξη για να δούμε πως είναι στο δρόμο, πόση πρακτικότητα και ευρυχωρία προσφέρουν, πόσο καίνε κ.ο.κ. Ιδίως στον τομέα της κατανάλωσης, σε κάθε μας δοκιμή ανακοινώνουμε τη μέση τιμή κατανάλωσης που έχει κάθε ένα αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε, οδηγώντας το αυτοκίνητο σε διαδρομές κυρίως στην πόλη (περίπου στο 70% της δοκιμής), αλλά και στην εθνική (περίπου 30% της δοκιμής). Το νούμερο αυτό είναι πολύ διαφορετικό από την εργοστασιακή κατανάλωση που ανακοινώνεται και η οποία βάσει της ευρωπαϊκής νομοθεσίας γίνεται με συγκεκριμένη διαδικασία (δείτε εδώ τον νέο τρόπο μέτρησης της εργοστασιακής κατανάλωσης των αυτοκινήτων). Παρακάτω σας παρουσιάζουμε τα τρία πιο οικονομικά σε κατανάλωση μικρά μοντέλα της αγοράς που έχουμε δοκιμάσει χωρίζοντάς τα ανά καύσιμο, δηλαδή σε βενζίνη, diesel και υβριδικό.
Diesel: Citroen C3 1.6 BlueHDi 100 S&S (5,0 λτ./100 χλμ.)
Το Citroen C3 3ης γενιάς λανσαρίστηκε στη χώρα μας στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς. Το γαλλικό μοντέλο ξεχώρισε από την πρώτη στιγμή με την μοδάτη εμφάνισή του, το μοντέρνο και ευρύχωρο εσωτερικό, αλλά και παράλληλα με την πλήρη γκάμα κινητήρων βενζίνης και dieselμε την οποία συνοδεύεται.
Η έκδοση του Citroen C3 με τον βραβευμένο κινητήρα 1.6 BlueHDi των 100 ίππων είναι και αυτή στην οποία καταγράψαμε τη χαμηλότερη κατανάλωση μεταξύ όλων των diesel μικρών. Το αλουμινένιο αυτό σύνολο με τα 100 άλογα ισχύος (και τα 254 Nmρ οπής), συνδυάζεται με ένα 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων και στην πράξη καταφέρνει να «καίει» μόνο 5,0 λτ./100 χλμ.
Δείτε εδώ την πλήρη δοκιμή του Citroen C3 1.6 BlueHDi 100 S&S
Εκτός τώρα από την κατανάλωση, ο κινητήρας του C3 κινεί με άνεση το γαλλικό μικρό, εμφανίζοντας και μια άκρως πολιτισμένη λειτουργία. Στο δρόμο, το μοντέλο της Citroen ξεχωρίζει με την πολύ καλή άνεση που προσφέρει και την αντίστοιχη ποιότητα κύλισης. Επιπλέον αυτών, τα φρένα του είναι ισχυρά και το τιμόνι είναι καλό σε απόκριση, κόβοντας αρκετά για να βοηθήσει στους ελιγμούς στην πόλη.
Τιμή από: 15.690 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 85,5 ευρώ
Βασικός εξοπλισμός: ESP, 6 αερόσακοι, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, κλιματισμός, ηχοσύστημα
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.560 κ.εκ., Ισχύς: 100/3.750 PS/σ.α.λ., Ροπή: 254/1.750 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 10,6 δλ., Τελική ταχύτητα: 185 χλμ./ώρα, Μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση: 3,7 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 95 γρ./χλμ.
Υβριδικό: Toyota Yaris Hybrid (4,4 λτ./100 χλμ.)
Στη γκάμα του ανανεωμένου Toyota Yaris συνεχίζει η υβριδική έκδοση του μοντέλου, η οποία έρχεται για να ξεχωρίσει με τη χαμηλή της κατανάλωση. Η έκδοση αυτή διαθέτει έναν ατμοσφαιρικό 1.500άρη βενζινοκινητήρα, που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα και μια συστοιχία μπαταριών, για να κινήσει το αυτοκίνητο.
Η συνδυαστική ισχύς του υβριδικού συστήματος του Yaris είναι 100 ίπποι και η ροπή του βενζινοκίνητου μοτέρ είναι 111 Nm, ενώ άλλα 169 Nm προσθέτει ο ηλεκτροκινητήρας. Με αυτά τα νούμερα, το Yaris είναι σε θέση να κινηθεί αρκετά σβέλτα, αλλά κυρίως πολύ οικονομικά, κάτι που επιβεβαιώθηκε και στην πράξη κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, με τη μέση κατανάλωση του αυτοκινήτου να βρίσκεται μόνο στα 4,4 λτ./100 χλμ.
Δείτε εδώ την πλήρη δοκιμή του Toyota Yaris Hybrid
Στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του, το υβριδικό Toyota Yaris ξεχωρίζει με την ευκολία στην οδήγηση που προσφέρει το υβριδικό του σύστημα σε συνδυασμό και με το αυτόματο κιβώτιο. Οι χώροι στο εσωτερικό είναι κορυφαίοι για την κατηγορία, η ποιότητα κατασκευής πολύ καλή, ενώ δεν λείπουν και τα απαραίτητα πλέον συστήματα τεχνολογίας άνεσης, ασφάλειας και ψυχαγωγίας.
Τιμή από: 15.740 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 0,0 ευρώ
Βασικός εξοπλισμός: ESP, 7 αερόσακοι, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, κλιματισμός, ηχοσύστημα, ζάντες αλουμινίου
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.497 κ.εκ., Ισχύς: 75/4.800 PS/σ.α.λ., Ροπή: 111/3.800-4.400 Nm/σ.α.λ., Συνδυαστική ισχύς: 100 PS, 0-100 χλμ./ώρα: 11,8 δλ., Τελική ταχύτητα: 165 χλμ./ώρα, Μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση: 3,3 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 75 γρ./χλμ.
Βενζίνη: Suzuki Swift 1.2 SVHS (5,7 λτ./100 χλμ.)
Το Suzuki Swift ήρθε μέσα στη χρονιά στη νέα του γενιά και μεταξύ των εκδόσεών του ξεχωρίζει η επιλογή 1.2 SVHS. Πρόκειται για μια έκδοση που συνδυάζει έναν 1.200άρη ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα με μια μικρή μπαταρία, η οποία χρησιμοποιεί ηλεκτρική ενέργεια που ανακτάται κατά το φρενάρισμα για να συνδράμει με το μοτέρ και να μειώσει την κατανάλωση. Η έκδοση δεν κινείται ποτέ μόνο ηλεκτρικά και έτσι δεν χαρακτηρίζεται αμιγώς υβριδική.
Στην πράξη, το Suzuki Swift 1.2 SVHS εξαργυρώνει τη συνδρομή της ηλεκτρικής ενέργειας στη λειτουργία του κινητήρα, αφού η μέση κατανάλωσή του περιορίζεται αρκετά και αγγίζει πλέον μόνο τα 5,7 λτ./100 χλμ. κατά τη δοκιμή μας. Παράλληλα, η πολύ καλή αυτή τιμή της κατανάλωσης συνδυάζεται και με αρκετά καλή απόδοση από το μοτέρ, συνθέτοντας ένα άκρως ελκυστικό σύνολο.
Δείτε εδώ την πλήρη δοκιμή του Suzuki Swift 1.2 SVHS
Το νέο Suzuki Swift επιπλέον των παραπάνω χαρακτηρίζεται και από την νεανική σχεδίαση του αμαξώματός του, αλλά και το σύγχρονο σχεδιαστικά εσωτερικό με τα αποκλειστικά σκληρά πλαστικά. Στο δρόμο, το μικρό ιαπωνικό μοντέλο συνδυάζει επιτυχημένα την ασφάλεια με την άνεση, όντας παράλληλα άκρως ευκολοδήγητο στην πόλη.
Τιμή από: 15.230 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 90 ευρώ
Βασικός εξοπλισμός: ESP, 6 αερόσακοι, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, κλιματισμός, ηχοσύστημα, ζάντες
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.242 κ.εκ., Ισχύς: 90/6.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 120/4.400 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 11,9 δλ., Τελική ταχύτητα: 180 χλμ./ώρα, Μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση: 4,0 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 90 γρ./χλμ.