Το Nissan Qashqai κρατά γερά την πρώτη θέση των πωλήσεων της πλέον αναπτυσσόμενης κατηγορίας των Crossover/SUV στην Ευρώπη, ενώ και στη χώρα μας είναι το απόλυτο best-seller των αυτοκινήτων του είδους. Το ιαπωνικό μοντέλο βρίσκεται στη δεύτερη γενιά του, η οποία λανσαρίστηκε στην ελληνική αγορά το 2014. Πλέον, 3 χρόνια αργότερα, η Nissan ετοιμάζεται για να προσφέρει την ανανεωμένη γενιά του δημοφιλούς μοντέλου, έχοντας αναβαθμίσει το αυτοκίνητο σε όλους σχεδόν τους τομείς της υπόστασής του. Εμείς, λίγο πριν ξεκινήσει την πορεία του το ανανεωμένο Qashqai στην Ελλάδα, πραγματοποιούμε μια πρώτη αντιπαράθεσή του απέναντι στο προ ανανέωσης μοντέλο (δείτε εδώ τη δοκιμή του Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 135 PS), για να δούμε ακριβώς τι έχει αλλάξει.
Διαβάστε ακόμα: Νέο ηλεκτρικό Nissan LEAF με αυτονομία έως 378 χλμ. (+videos)
Πιο πολυτελές και δυναμικό εμφανισιακά
Στην εξωτερική εμφάνιση του ανανεωμένου Qashqai η Nissan έχει προβεί σε μια σειρά από αλλαγές, που χαρίζουν στο αυτοκίνητο μια πιο πολυτελή και δυναμική εικόνα. Βλέπουμε λοιπόν ότι ο προφυλακτήρας έχει αλλάξει και αποκτά στο κάτω μέρος του μια μακρύτερη εισαγωγή, ενώ παράλληλα το «V» που κάνει η μάσκα καταλήγει πιο χαμηλά. Μεγαλύτερη είναι και η χρωμιωμένη επιφάνεια που αγκαλιάζει το λογότυπο της Nissan, κρύβοντας παράλληλα και την κάμερα για το σύστημα Intelligent Around View Monitor. Τα φώτα έχουν ανασχεδιαστεί και πλέον σχεδόν ακουμπούν πάνω στο χρωμιωμένο κεντρικό «V». Στο πίσω μέρος του ανανεωμένου Qashqai ξεχωρίζει ο νέος προφυλακτήρας με ενθέματα χρωμίου (από την έκδοση N-Connecta και πάνω), με τα φώτα να έχουν αλλάξει τα κρύσταλλά τους και να δημιουργούν ένα πιο εντυπωσιακό «Boomerang» LED σχήμα. Η Nissan προσφέρει επίσης στο ανανεωμένο μοντέλο και μια νέα γκάμα ζαντών αλουμινίου 17,18 και 19 ιντσών με πιο αεροδυναμικό design, ενώ προστίθενται και 2 νέα χρώματα αμαξώματος Vivid Blue και Chestnut Bronze.
Αλλαγές ουσίας στο εσωτερικό
Στο θάλαμο των επιβατών, με την πρώτη ματιά ξεχωρίζει το νέο τριάκτινο τιμόνι που γνωρίσαμε για πρώτη φορά στο καινούργιο Micra, με σπορ σχεδίαση και επίπεδο κάτω τμήμα. Επίσης, οι αεραγωγοί και οι χειρολαβές των θυρών έχουν καλύτερο φινίρισμα, τα ηλεκτρικά τζάμια σε όλες τις πόρτες είναι πλέον αυτόματα, ενώ στις εκδόσεις εξοπλισμού από την N-Connecta και πάνω συναντούμε πλήρως επανασχεδιασμένα καθίσματα. Νέες επενδύσεις έχουμε και σε όλη τη γκάμα. Τα διαθέσιμα ηχοσυστήματα-συστήματα πολυμέσων έχουν αποκτήσει πλέον ένα νέο interface, με τις εκδόσεις που θα φέρουν το σύστημα NissanConnect να διαθέτουν κεραία οροφής τύπου πτερυγίου καρχαρία. Στη γκάμα προστίθεται και μια κορυφαία εξοπλιστική έκδοση Tekna+ με δερμάτινο σαλόνι, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού, ηχοσύστημα της Bose κ.λπ. Αρκετή δουλειά έχει γίνει και στην εσωτερική ηχομόνωση της καμπίνας, με περισσότερο μονωτικό υλικό και extra υλικά υψηλότερης ποιότητας να προστίθενται σε διάφορα σημεία του αμαξώματος, ενώ το πίσω τζάμι έχει περισσότερο πάχος.
Ίδια γκάμα κινητήρων-Πιο δυναμική οδική συμπεριφορά
Η Nissan δεν αλλάζει τη γκάμα των κινητήρων του Qashqai και έτσι διατηρούνται οι turbo κινητήρες βενζίνης των 1.2 και 1.6 λίτρων με 115 και 163 άλογα αντίστοιχα. Στο diesel, οι επιλογές αφορούν και πάλι στους γνωστούς 1.5 και 1.6 λίτρων turbodiesel των 110 και 130 ίππων. Όλες οι εκδόσεις είναι δικίνητες (4κίνητη επιλογή στον 1.6 diesel) και συνδυάζονται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ προαιρετικά ο 1.6 diesel και ο 1.2 turbo βενζινοκινητήρας μπορούν να λάβουν και αυτόματο, CVT κιβώτιο. Αρκετές βελτιώσεις έχουν γίνει στην ανάρτηση του ανανεωμένου Qashqai, με στόχο να προσφερθεί μια ακόμη πιο δυναμική οδική συμπεριφορά. Έτσι, το νέο μοντέλο διαθέτει επαναρυθμισμένα αμορτισέρ, νέες αντιστρεπτικές, αλλά και πιο παχύ άξονα τιμονιού με βελτιωμένη αίσθηση από το σύστημα υποβοήθησης.
Περισσότερη τεχνολογία-Και αυτόνομη οδήγηση
Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο αναβάθμισης του νέου Nissan Qashqai αποτελεί η υιοθέτηση μιας σειράς από νέα συστήματα άνεσης και ασφάλειας, που εντάσσονται στο πακέτο Nissan Intelligent Mobility. Ανάμεσά τους ξεχωρίζει το νέο σύστημα ProPILOT, το οποίο αποτελεί και το πρώτο βήμα της Nissan προς την αυτόνομη οδήγηση. Το σύστημα αυτό επεμβαίνει στο τιμόνι, το γκάζι και το φρενάρισμα για να διατηρήσει το αυτοκίνητο στην πορεία του χωρίς ο οδηγός να εμπλακεί. Βασίζεται στη λειτουργία τριών ουσιαστικά συστημάτων, του Ενεργού Cruise Control, του συστήματος Διατήρησης Οχήματος στη Λωρίδα Κυκλοφορίας και του Traffic Jam Pilot. Επιπλέον αυτών, στο Nissan Intelligent Mobility περιλαμβάνονται νέες τεχνολογίες όπως η Προειδοποίηση για επερχόμενο όχημα κατά την οπίσθια έξοδο από πάρκινγκ, το αναβαθμισμένο σύστημα Αυτόματης Πέδησης (με αναγνώριση πεζών), αλλά και το επίσης αναβαθμισμένο σύστημα Προειδοποίησης αυτοκινήτου στο «Τυφλό σημείο». Μαζί με αυτά συνεχίζουν να υπάρχουν άλλα 5 συστήματα ασφαλείας (Traffic Sign Recognition, Intelligent Driver Alertness, Intelligent Park Assist, Intelligent Around View Monitor, Lane Departure Warning), που υπήρχαν και στο προ-ανανέωσης μοντέλο.
Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή Nissan Micra 0.9 IG-T 90PS
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |||||
Έκδοση | 1.5 D 110 PS | 1.6 D 130 PS | 1.6 D 130 PS 4X4 | 1.2 DIG-T 115 PS | 1.6 DIG-T 163 PS |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.461 | 1.568 | 1.568 | 1.197 | 1.618 |
Ταχύτητες | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 110/4.000 | 130/4.000 | 130/4.000 | 115/4.500 | 163/5.600 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 260/1.750-2.500 | 320/1.750 | 320/1.750 | 190/2.000 | 240/2.000-4.000 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 3,8 | 4,4 (4,7) | 4,9 | 5,6 (5,6) | 5,8 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 99 | 116 (122) | 129 | 129 (129) | 134 |
Στην παρένθεση με αυτόματο, CVT κιβώτιο |