Για να βρει σήμερα κανείς καινούργιο μικρομεσαίο SUV με τιμή που να ξεκινά λίγο πιο πάνω από τις 20.000 ευρώ και να κάνει πολύ οικονομικά χιλιόμετρα, θα πρέπει να κάνει… τάμα ή να αρχίσει να ψάχνει στα μεταχειρισμένα. Ή μήπως δεν χρειάζεται τίποτα από όλα αυτά, μιας και έχει τη λύση μπροστά του; Το νέο C-SUV που προσφέρεται από μόνο 20.500 ευρώ και καίει το φθηνότερο υγρό καύσιμο των 0,90 ευρώ/λίτρο, δεν είναι άλλο από το δημοφιλές Dacia Duster ECO-G.

Σωτήριο το LPG
Εκτός από το ότι πρόκειται για το οικονομικότερο αυτοκίνητο στην κατηγορία των C-SUV, έχει το επιπλέον σημαντικό πλεονέκτημα του κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνης/LPG). Στην πράξη βέβαια ο οδηγός θα κάνει περισσότερη χρήση του LPG, αφού με μέση πανελλαδική τιμή κοντά στα 0,9 ευρώ/λτ. είναι πολύ φθηνότερο από την 95άρα αμόλυβδη των 1,75 ευρώ/λτ. Με πραγματική μεικτή κατανάλωση δοκιμής LPG 9,6 λτ./100 χλμ. τα 100 χλμ. στοιχίζουν λιγότερο από 9 ευρώ, ενώ με τη βενζίνη καίει 8,2 λτ./100 χλμ., όμως το κόστος ανεβαίνει πάνω από τα 14 ευρώ. Οπότε στα 1.000 χιλιόμετρα ο οδηγός κερδίζει αμέσως 50 ευρώ. Παράλληλα με την επιλογή του LPG που γίνεται με το πάτημα του σχετικού διακόπτη στο ταμπλό, αυξάνεται η απόδοση και βελτιώνονται οι επιδόσεις.
Ο τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 1.000άρης κινητήρας αποδίδει με το LPG 100 ίππους και 170 Nm ροπής στις 2.000-3.500 σ.α.λ., ενώ με τη βενζίνη η απόδοση μειώνεται στους 90 ίππους και τα 160 Nm. Με τη συνδρομή του σωστής κλιμάκωσης χειροκίνητου κιβωτίου των 6 ταχυτήτων, ο οδηγός θα νιώσει ότι έχει περισσότερη δύναμη, αφού από τις χαμηλές έως τις μεσαίες στροφές εμφανίζει πολύ καλή ελαστικότητα και τράβηγμα. Όσον αφορά τις επιδόσεις, με το LPG επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 13,2 δλ., ενώ με τη βενζίνη ο χρόνος αυξάνεται στα 14,0 δλ. Ουσιαστικά η διαφορές είναι αμελητέες και κανείς δεν θα κυνηγήσει τα δέκατα του δευτερολέπτου, αφού πρωτίστως θα νοιαστεί περισσότερο για τα λεφτά που γλιτώνει με τη χρήση του LPG.
Άνετο εντός και εκτός
Εκτός από πολύ οικονομικό σε τιμή αγοράς και κόστος καυσίμου, το νέο Dacia Duster διακρίνεται και για τις ανέσεις που προσφέρει στους επιβάτες του σε χώρους και εν κινήσει. Στα πλεονεκτήματά του ανήκει η ευρυχωρία που παρέχει σε όλους τους φιλοξενούμενούς του, γεγονός που συνδράμουν το μακρύ μεταξόνιο των 2.657 χλστ., ο μπόλικος ωφέλιμος αέρας για το κεφάλι και το αρκετό διαθέσιμο πλάτος. Πέντε άτομα κανονικής σωματικής διάπλασης θα βολευτούν χωρίς να νιώσουν ότι θα σκάσουν, με κάθε ένα να έχει αρκετή «άπλα» τόσο για τα πόδια, όσο και για το άνω άκρο (κεφάλι-ώμους). Το πορτ μπαγκάζ των 478 λίτρων χωρά πολλές αποσκευές, ενώ κάτω από το δάπεδό του είναι τοποθετημένο το ρεζερβουάρ των 51 λίτρων του LPG. Μαζί με το ντεπόζιτο των 50 λίτρων για τη βενζίνη, το Duster ECO-G 100 μπορεί να διανύει πολλά χιλιόμετρα στο ταξίδι, αφού συνδυαστικά η αυτονομία μπορεί να φτάνει ή να ξεπεράσει τα 1.300 χιλιόμετρα (με δεδομένο ότι εκτός πόλης πέφτουν οι καταναλώσεις). Ανεξαρτήτως διαδρομής το νέο Dacia Duster εμφανίζει ζηλευτή σταθερότητα και πολύ καλή άνεση, συν του ότι τα 209 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος το κάνουν κατάλληλο και για κίνηση σε κακοτράχαλους χωματόδρομους.

Από 20.500 ευρώ με τα απαραίτητα
Στη χαμηλή τιμή των 20.500 ευρώ ξεκινά το Duster 1.0 ECO-G 100 essential με τα βασικά στον εξοπλισμό του, όπως 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέπτες, μηχανικό κλιματισμό και αισθητήρα φώτων και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος. Με 2.000 ευρώ παραπάνω διατίθεται το πολύ πιο πλούσια εξοπλισμένο Duster expression, το οποίo με τιμή από 22.500 ευρώ παραμένει και πάλι ασυναγώνιστο. Επιπρόσθετα περιλαμβάνει σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 10,1 ιντσών, πίνακα οργάνων με οθόνη 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, 4 θύρες USB, εμπρός υποβραχιόνιο, διαφορετικές επενδύσεις εξωτερικά και στο εσωτερικό, αισθητήρα βροχής και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Τέλος, ανεξαρτήτως έκδοσης το Duster ECO-G 100 με το κιτ LPG που τοποθετείται από το εργοστάσιο καλύπτεται με εγγύηση 5 ετών και 3 χρόνια οδική βοήθεια.






























































