Καινούργιες ηλεκτρικές Jaguar μαζικά για σκραπ

Το παράδειγμα της Jaguar μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε περισσότερες των μία περιπτώσεων, ως «προς αποφυγή». Οι Άγγλοι έχουν χτίσει παράδοση στις λάθος ενέργειες, διαχρονικά και σε κάθε επίπεδο. Παρόλα αυτά, το 2019 κατάφεραν μια αξιομνημόνευτη ανατροπή και κατέκτησαν τον τίτλο του «Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς», με το πρώτο τους ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Έξι χρόνια αργότερα όμως, η I-Pace κοιτάζει πίσω και θυμάται με δάκρυα στα μάτια.

Οι πωλήσεις έχουν μειωθεί δραματικά, ενώ πλέον είναι και το μοναδικό αυτοκίνητο που διαθέτει η Jaguar. Το μεγαλύτερο χτύπημα, πάντως, ήρθε πέρσι μέσω ανάκλησης. Τον Αύγουστο του 2024, η βρετανική φίρμα υποχρεώθηκε σε ανάκληση -την τέταρτη μέχρι τότε, μέσα σε 5 χρόνια- 2.760 μονάδων υπό το φόβο πυρκαγιάς. Όλες οι I-Pace ήταν MY24, κατασκευής Γενάρη 2018 ως Μάρτη 2019, με το πρόβλημα να εντοπίστηκε στη μπαταρία. Μια συστοιχία που η Jaguar προμηθεύονταν από την LG Chem, η οποία είχε ιστορικό σε ανάλογα προβλήματα με φωτιές σε Chevrolet Bolt.

Η δυσλειτουργία στην I-Pace αποδείχθηκε τόσο εκτενής, και κυρίως δυσεπίλυτη, ώστε η Jaguar αναγκάστηκε να αγοράσει πίσω όλα τα επηρεαζόμενα αυτοκίνητα. Οι μεταγενέστερες I-Pace προμηθεύονταν άλλη μπαταρία, ωστόσο η προσαρμογή της στα αυτοκίνητα με την προηγούμενη ήταν τόσο κοστοβόρα λόγω logistics (η I-Pace κατασκευάζεται από τη Magna Steyr, στην Αυστρία), που προτιμήθηκε η λύση της επαναγοράς των προβληματικών (ύποπτων καλύτερα) μονάδων. Η ελπίδα της Jaguar ήταν κάποια στιγμή να φτιάχνονταν τα αυτοκίνητα και να επανακυκλοφορούσαν, πιθανότατα ως leasing. Οι Άγγλοι περίμεναν μέχρι πριν λίγες εβδομάδες, όταν τελικά είδαν κι απόειδαν , αποφάσισαν να τελειώσουν την υπόθεση και έστειλαν όλες τις εμπλεκόμενες I-Pace για σκραπ. Πραγματικά κρίμα, καθότι μιλάμε για αυτοκίνητα το πολύ 6ετίας και με πολύ λίγα χιλιόμετρα.

Get it on Google Play Download on the App Store