Τους λόγους για τους οποίους τα υβριδικά θεωρούνται η καλύτερη επιλογή, μεταξύ θερμικών και ηλεκτρικών, επέδειξε και απέδειξε εμπράκτως το Toyota Prius, κάνοντας ρεκόρ χαμηλής κατανάλωσης σε ένα ταξίδι σχεδόν 5.170 χλμ.!
Η 5η και plug-in εκδοχή του Ιάπωνα υβριδίου ξεκίνησε από το δημαρχείο του Λος Άντζελες, με προορισμό το αντίστοιχο σημείο της Νέας Υόρκης. Ένα ταξίδι από τη δυτική στην ανατολική ακτή, με άλλα λόγια, συνολικής απόστασης 5.168,7 χλμ. και περάσματος από υψόμετρο ως 2.100 μέτρα, μαζί με θερμοκρασίες που σε κάποια σημεία (βλέπε έρημος Μοχάβε) ξεπερνούν τους 40 βαθμούς Κελσίου. Ο ορισμός της ποικιλίας πραγματικών συνθηκών, κοντολογίς, που καθιστά εξαιρετικά δύσκολο να διατηρήσεις χαμηλή κατανάλωση. Γιατί άλλο είναι να κρατήσεις το trip χαμηλά σε ένα ταξίδι μέχρι τη Δράμα, άλλο όταν ανεβοκατεβαίνεις βουνά, περνάς ερήμους και ξεπερνάς τα 5.100 χλμ. διαδρομών στο ίδιο ταξίδι.
Το Prius PHEV, ωστόσο, δεν έδειξε να δυσκολεύεται. Έφερε εις πέρας την αποστολή, απαιτώντας κατά μέσο όρο 1 γαλόνι κάθε 93,158 μίλια. Κατόπιν μετατροπής στο δικό μας μετρητικό σύστημα, ομιλούμε για μια μέση τιμή μόλις 2,52 λίτρων/100 χλμ. σε 5.169 χλμ.! Επίδοση που χάρισε στην Toyota το Ρεκόρ Γκίνες, για την επίτευξη της χαμηλότερης μέσης κατανάλωσης κατά το ταξίδι από τη δυτική στην ανατολική ακτή των Η.Π.Α.! Δυστυχώς δεν αναφέρεται μέση ωριαία ταχύτητα, αλλά με δεδομένο πως η ίδια, η Toyota, ανακοινώνει 57 μίλια/γαλόνι (4,12 λίτρα/100 χλμ.) μεικτού κύκλου (βάσει EPA) για το Prius, σίγουρα αυτό που έσπασε τα κοντέρ οικονομίας δεν πήγαινε γρήγορα. Επίσης υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να μην άνοιγε ο κλιματισμός, παρά μόνο σε ακραίες καταστάσεις (και πάλι, βλέπε έρημος Μοχάβε). Ούτε πόσα χιλιόμετρα έβγαζε ένα ντεπόζιτο αναφέρεται, ωστόσο με 43 λίτρα ρεζερβουάρ και κατανάλωση 2,5 λίτρα/100 χλμ. είναι απολύτως εφικτό, να διανύσεις κοντά στα 1.700 χλμ. (1.693 συγκεκριμένα) με ένα γέμισμα!